Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

Társadalmi vita a BKV honlapján


Akit érdekelnek a BKV következő évi tervei, klikkeljen a képekre és olvassa el őket.
Ha ez megtörtént, várjuk az értékeléseket is.
27 Tovább

BKV 2008

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat


Megszűnhet jövőre a 9-es, a 38A és a 130-as busz, megfeleznék a 86-os és a 14-es busz vonalát, eltűnhet a 12-es villamos, derül ki egy, az Index birtokába jutott BKV-s munkaanyagból. Kényelmetlenebb lesz a tömegközlekedés, de állítólag kevesebbe fog kerülni. Mi jöhet még, ha a busz nem?

Fontos, kihasznált járatok megszüntetését tartalmazza az a munkaanyag, amely a BKV 2008-ra tervezett járatritkításait tartalmazza, és amelynek egy része az Index birtokába jutott.

A járatritkításról, átszervezésről és a tarifaemelésről a döntést a főpolgármesteri kabinet hozza meg, a közgyűlés december 20-án dönthet.

Mint arról már beszámoltunk, a BKV a racionalizálás és a megszorítások jegyében 2008-ra összteljesítményének 10 százalékos csökkentését tervezi, amely sajtóértesülések szerint a menetrendi változások mellett 40 járat megszüntetését jelenti.

Az Index birtokában lévő anyag szerint a párhuzamosságok (mármint a BKV szerinti párhuzamosságok) megszüntetése jegyében összesen 32 busz- és villamosjárat szűnhet, rövidülhet meg. A BKV olyan útvonalakon tervez módosításokat, ahol az adott vonal mellett párhuzamosan más tömegközlekedési eszköz is kiszolgálhatja az utasokat.

Így pl. előfordulhat, hogy aki eddig Óbudán BKV-busszal közlekedett, kénytelen lesz Volán-buszt használni, de Rákoskeresztúron a vonat miatt ritkítanának buszjáratot, másutt a villamos miatt szűnnek meg vonalak. Vannak arra utaló jelek is (lásd a keretest), hogy ez csak a tervezett harmada.

A közlekedési cég járatritkítási terveit a gazdaságosabb működés vezérli: éves szinten több milliárd forintot kell megspórolnia ugyanis a cégnek.

A terveket látva azonban felmerül a kérdés, a vonalanként, éves szinten jelentkező néhány tízmillió forintos megtakarításért cserébe érdemes-e fizető utasokat elveszteni (vagyis autóba ültetni), illetve a budapesti tömegközlekedést még kényelmetlenebbé tenni: az úgynevezett párhuzamosságok erőltetett megszüntetése ugyanis a legtöbb esetben plusz egy átszállással hosszabbítja meg a menetidőt.
94 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek