A regisztrált utasok nevét, telefonszámát, e-mail címét és jelszavát is megtudhatjuk, ha egy kicsit is értünk az ilyesmihez, derül ki a Buhera blog tegnapi posztjából. A blog egy szemfüles olvasója tesztelte a nálunk már bemutatott majdnem végleges weblapot, amit Fuzik Zsolt (volt?) IT igazgató már publiklálsra szánt. A tesztelő meglepődött, amikor a regisztrált utasok személyes adataival találkozott, de ennél nagyobb hibát is talált.
Az egésszel az a probléma, hogy 5 felhasználó közül 4-nek mindenhol ugyan az a jelszava. Elég egy rosszindulatú ember, aki az ott lévő telefonszámokat, teljes neveket, e-mailcímeket és jelszavakat felhasználva visszaél a személyes adatokkal.
Akit érdekelnek a részletek, ide kattintva tudhat meg többet.
Utasok személyes adataival játszik a BKV
Premier előtt: Ilyen lesz a BKV új weboldala
Végre a BKV is belátta, hogy a jelenlegi weblapjuk elavult, átláthatatlan, használhatatlan. Már tavaly beszéltek arról a cégnél, hogy teljesen átalakítják a weblapot, de erről mindezidáig nem beszélt a cég. A BKV-figyelőhöz egy neve elhallgatását kérő olvasó eljuttatott egy linket, melyen az új weblap látható majdnem kész állapotban, így enyém a megtiszteltetés, hogy megmutassam nektek a BKV új weboldalát:
A BKV új weblapjának megtekintéséhez kattints ide!
A szervert sajnos lekapcsolták, így a fenti linkre kattintva már nem jelenik meg az új weblap, csak a kimentett képernyőképet tudjátok megnézni.
Megtartja a BKV a ciki szlogent
Egy ideig hittem benne, hogy a BKV-nál az új szlogen rosszul sikerült bemutatója után inkább a PR-es kollégák magukra csukják az Akácfa utcai iroda ajtaját és hallgatnak, és azt is megpróbálják elfelejteni, hogy indítottak egy ilyen pályázatot.
A BKV-nál elvileg azért akarták lecserélni a szlogent, mert a céget sok kritika érte az „Mozgásba hozzuk a várost” szlogen miatt (trolit toló, lerobbant busz mellett sétáló utasok), tehát az egyik nagy probléma a kétértelmű szöveg volt. A pályázaton sikerült megtalálni az egyik legrosszabb szlogent: „Önnek jár!”. Milyen lehetett a többi?
A BKV a mobiltelefon ellensége?
Egyszer már volt szó a blogon a BKV menetrendekről és a PDF formátumról. Azóta a BKV a HÉV menetrendeket is így töltötte fel a weblapjára, ami azért bosszantó, mert akik mobilról néznék meg a menetendet (például egy megállóban, ahol nincs kint tájékoztató) azok sem tudnak informálódni, mert nagyon kevés telefon nyitja meg a PDF fájlokat.
Azért a XXI. században az internet korában elvárható lenne, hogy az ember mobiltelefonról vehessen jegyet, vagy nézhesse meg a menetrendet. Az előbbire még várni kell, az utóbbi simán megoldható lenne, ha a BKV a menetrendeket feltöltené a weblapjára úgy, ahogy régen, vagy elérhetővé tenné JPG formátumban.
Össze-vissza beszél a jegyeiről a BKV
Január elsejétől a vonaljeggyel anélkül szállhatunk át egyik metróról a másikra, hogy külön jegyet kellene érvényesítenünk. Ezt sajnos a hibás tájékoztatás miatt sok utas nem tudja, és a Deákon is keresik a lyukasztót az utasok a 2-es és a 3-as metrót összekötő folyosónál. A BKV a saját honlapján is félrebeszél. Előbb azt írja, nem lehet átszállni a jeggyel, metróról metróra, majd ezt az állítást egy következő mondatban megcáfolja. Tegnap esti képernyőkép:
Utolsó kommentek