Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nagy baj van Szegeden

Egy neve elhallgatását kérő szegedi villamosvezető keresett meg levelével a hétvégén, aki arra panaszkodik, hogy Szegeden nagyobb problémák vannak a tömegközlekedéssel, mint Pesten.

Az ottani tömegközlekedési cég, az SzKT folyamatosan leépíti a dolgozóit. Eddig csak a tartalékosokat küldték el a cégtől, és villamosvezetőből sincs elég. Helyettük időnként a karbantartók vezettek. A járművezetők már meg sem mernek szólalni, mert főnökeik minden rossz szóért kirúgással fenyegetik meg őket. Pedig lenne mire panaszkodniuk, mert a túlóra is megszűnt, a beteg villamosvezetőket nem pótolják, így egyre kevesebb villamos közlekedik a városban. Remélem nem haragszotok meg, ha a hétfő reggelt nem BKV-val, hanem SzKT-val kezdem:

Kedves BKV figyelő!

Ez nem BKV-s, de SzKT-s történet, viszont gyanítom, hogy ilyen a BKV-nál sem történik:

Én Szegeden vagyok villamosvezető, az utóbbi időben egyre nagyobb problémák és egyre kevésbé érthető dolgok történnek velünk. Legyen szíves egy posztot szentelni, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni:

Ugyanis az SzKT takarékoskodni szeretne, állítólag a gazdasági válság hatásai miatt. Korábban a villamosnál két tartalékos volt egy Rókuson és egy Tarjánban. Ez összesen 4 szolgálatot jelentett, mert ugye mindkettőből volt délelőttös és délutános is. A Rókusi tartalékot már valamikor februárban megszüntették.

24 Tovább

Hallgatnak a sztrájkról

Tisztelt BKV, tisztelt sajtóiroda!

A jelenlegi információm szerint (TV, rádió) hétfőn egy, a BKV-nál lévő szakszervezet is csatlakozik a sztrájkhoz. Önök eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak  erről, és már csak a mai munkanap áll rendelkezésre, hogy az Önök utasaik (ügyfeleik) a munkahelyükön / iskolában bejelentsék azt, hogy hétfőn reggel nem fognak megérkezni időben, így a munkát sem tudják megkezdeni. Úgy gondolom, hogy már a mai napon kiadott tájékoztatók is későn jutnak el a címzettekhez, így teljes mértékben elfogadhatatlannak tartom, az Önök tájékoztatáshoz való hozzáállását.

Kérem adjanak tájékoztatást nekem, és legalább a blogom olvasóinak, ha az utasaikkal nem is törődnek.

Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő

27 Tovább

BKV-sztrájk kedd hajnalban

A BKV vezetésének és két szakszervezetnek nem sikerült megegyezni, így kedden hajnalban 4 és 6 óra között várhatóan több buszjárat nem közlekedik, értesült az Index.

A cinkotai és a kelenföldi buszgarázs dolgozóinak egy része kedden hajnali 4 és 6 óra között figyelmeztető sztrájkot tart, miután nem sikerült megegyezni a BKV vezetésével a buszjáratok csökkentéséről.

A dolgozók az újabb létszámleépítések és munkakörülményeik romlása ellen tiltakoznak. Miután a sztrájkban való részvétel önkéntes, egyelőre nem tudni, hány buszvezető nem veszi majd fel a munkát. A két buszgarázsból induló járatok egy adott napon a BKV férőhelyeinek 22 százalékát adják.

A rendszerváltást követően több ízben terveztek sztrájkot a fővárosi vállalat dolgozói különböző - elsősorban bérjellegű - követelésekkel, ám a legtöbb esetben még a munkabeszüntetés kezdete előtt sikerült egyezségre jutniuk a vállalatvezetéssel.

2000. január 10-én, egy nappal a járművezetők üzemkezdettől meghirdetett figyelmeztető sztrájkja előtt aláírták a bérmegállapodást a BKV-nál. A 8,5 százalékos béremelésben részesült dolgozók így a vasúti dolgozókkal való szolidaritásuk jeleként üzemkezdettől csak félórás szolidaritási sztrájkot tartottak.

Kétórás figyelmeztető sztrájkot 1993. április 20-án tartottak hajnalban a fővárosi buszvezetők, miután érdekvédelmi szervezetük nem tudott megállapodni a BKV vezetésével a béremelésekről. A munkabeszüntetéshez - amelyben mintegy ezer járművezető vett részt - irodai alkalmazottak is csatlakoztak. Két nappal később a BKV vezérigazgatója és az érdekképviseleti szervezetek vezetői aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján 1993. április 1-jétől a cég minden dolgozója 21 százalékos béremelésben részesült.

A főváros tömegközlekedésének dolgozói 1990. január 23-án is kétórás tiltakozó munkabeszüntetést tartottak. Akkor mintegy 2800 autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért.

Forrás: index

A BKV Figyelő a sztrájkkal teljes mértékben egyetért, mert a szakszervezetek követelései az utasok érdekeit szolgálják.

69 Tovább

Röhögve a múzeumba

Sziasztok!

Én a tegnapi nap folyamán találkoztam egy vezetőve a LUDWIG-járat múzeumi buszon (BPO-241), aki szinte az egész utat végigpoénkodta a bemondásokkal, a tömött utastér pedig zengett a röhögéstől. Minden vezetőnek így kellene szórakoztatni az utazóközönséget, s akkor legalább nem lenne olyan egyhangú a zötykölődés Budapest rögös útjain.

Minden jót kívánok, jó hogy létrejött az oldal.

Üdv, ignisbubu
12 Tovább
12
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek