Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

25 éves vagyok, és bliccelő

Kimondtam, hisz azt mondják a beismerés az első út a gyógyulás felé. Tősgyökeres budapesti családba születtem. Már 12 évesen a nagymamámtól azt tanultam, hogyan kell egy jegyet a metróban „többször használatossá” tenni, bár akkor még volt bérletem, akkor a diák még belefért.

2000 Február óta viszont nem vettem bérletet. Elegem lett. Elegem lett abból, hogy úgy visznek, mint a megtűrt állatokat a full tömött járműveken, hogy lassúak, pontatlanok, koszosak, nem megbízhatóak (ha kimarad egy járat kimarad, na és?), és hogy alapvetően ki vagyok Nekik szolgáltatva. Ha hosszú a cigi akkor azért, ha szép lánnyal beszélgetnek útközben azért, ha gázolajat spórolunk azért, ha bunkózunk akkor meg azért. Csak vegyem meg a jegyet vagy bérletet és kussoljak. Örüljek, hogy Ők vannak.
 
Hát nem! 17 évesen eldöntöttem, akkor inkább játszunk. Mindkettőnk a saját képességei szerint. Ja és persze fair play, mert ismerek olyat, aki talált lakcímigazolóval nyomja

Azóta pénzt bérletért nem adtam, pedig mindennap keresztül-kasul bejárom a várost. Tartozásom nincs, mindig tudtam élni a bérletbemutatás csodás intézményével. 3 havonta elkaptak, szereztem egy jó bérletet (ingyen persze), bemutattam, 400 HUF és viszlát. BKV-ra átlagosan havi 300-400 Ft-ot fordítottam (2 jegy a metróban ha tényleg para volt).

2008-ra azonban bérletbemutatás lehetőséget személyenként évente 2 alkalomra korlátozták, gondolom pont az olyanok miatt, mint én (bár szerintem ez az intézkedés önmagában felháborító).

Az év eleji fokozott ellenőrzés, a tuskó biztonsági őrök a metróban és az éjszakaikon, valamint az a tény, hogy ezen a 2 alkalmon én már február végén túl voltam (figyelmetlen voltam 2 esetben, ennyi), egy gondolat kezdett érlelődni bennem. Kezdtem belátni (vagy beletörődni?), hogy talán mégis kéne venni egy bérletet, talán kényelmesebb is, mint kommandózni előlük (jut szembe: állami cégnél dolgozom 5 számjegyű fizetésért, és mivel Budán lakom nem adnak bérletet sem, kinél sztrájkoljak?). Ezt 1 hónapig, egészen a mai napig dédelgettem magamban. Ma azonban elhatározásra jutottam.

A mai napon 2008.04.10-én, meló, hivatal, ügyintézések, bank, könyvtár és egy könnyed baráti sörözés után a kőbányai Kada utcából indultam hazafelé 22:00-kor. 85-ös, Örs, 2-es metró (persze kamujeggyel) Blaha, majd 4-es villamos. 22:55-re értem az Október 23. utcához, ahol felszálltam a 23:00-kor a Móriczról induló 3-as buszra. Célom a Kosztolányi Dezső térről induló utolsó 14-es busz elérése. A két busz egyidőben, 23:00-kor indul, a Budatétény sorompóhoz, este már kb. azonos menetidővel érkeznek oda, s reméltem, hogy még sikerül elcsípnem.

A 3-as busz a budafoki Városház térnél, már mondhatni 1 testhossznyira megközelítette az előtte haladó 14-es buszt, de ott még nem tudtam átszállni, sebaj. Remélem a sorompónál utolérjük. De nem. A Budatétény sorompónál már majdnem megállt a buszom, mikor is 14-es barátunk a megállóban becsukta az ajtót (hangsúlyozom ő volt aznap az utolsó), majd lassan - kínosan ügyelve, hogy minden utastársammal együtt jól láthassam – elindult. Értsd: annyi emberség nem volt sofőrünkben, bevárja a buszomat. 23:23 perckor 8 azaz nyolc ember kezdett el felsétálni a hegyre, statisztikai adatok alapján legalább 5 bérlettel a zsebében.

Mert felsétálunk, mi az nekünk? Hisz a hegytető is max. 15 percre van, sőt mire az utolsó 114-es megérkezik már haza is érek. Tudom fő az egészség, de azért mégis. 15 másodperc. Ennyin múlt. Ennyit kellett volna várni 14-es barátunknak, hogy beérje a 3-as buszom.

15 másodperc Neki sok volt. Nekem pedig a 8.250 Ft sok. Ezért? Akkor inkább játszunk tovább!
317 Tovább

"Ne lógj rajtunk": 2 milliós kampányt indít a BKV

Újabb, ezúttal kéthetes kampányt indított hétfőn a BKV a bliccelők ellen.

A "Ne lógj rajtunk!" elnevezésű akcióban a legforgalmasabb járműveken személyesen is feltűnnek a közlekedési társaság reklámfigurái. A BKV járművein utazók 20-30 százaléka nem vált jegyet, ez az arány Európa nagyvárosaiban 5 százalék körül van.

A "Ne lógj rajtunk!" kampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a bliccelők okozta veszteséget a szabályosan, jeggyel és bérlettel utazók viselik - mondta hétfői sajtótájékoztatóján a BKV kommunikációs főosztályvezetője.

Zelenák Tibor hozzátette: elsősorban a fiatalok utaznak ingyen a buszokon, villamosokon. Miközben Európa nagyvárosaiban csak minden huszadik utas bliccel, addig Budapesten minden negyedik. A kampány célja, hogy javítson ezen a helyzeten. A BKV-nak évente 15 milliárd forint kárt okoznak a nem fizető utasok.

Hétfőtől két ember, nyakában egy-egy bábbal járja egyebek mellett a nagykörúti villamos, valamint a 2-es és 3-as metró szerelvényeit, így jelezve, hogy az utasok a hátukon cipelik a bliccelőket. A kampány összesen 2 millió forintba kerül.

Forrás: Hírszerző
63 Tovább

Ellenőrös sztorik

gossip a bliccelők táborába tartozik, de szerencsére nem az olyan bliccelő, aki egy ellenőrzés során még az ellenőrrel kezd el veszekedni. Az ellenőrök rendesek vele és Ő is szeret nekik kedveskedni, ha van szabad 5perce. [gossip, vegyél bérletet:) jobban megéri!]

Sziasztok,

Néhány ellenőrös történetet szeretnék megosztani veletek, amik az elmúlt évek során történtek meg.

Én Azok közé az utasok közé tartozom, aki igen is bliccel, cserébe hajlandó vagyok vállalni a következményeket. Eleinte bérlettel, érvényes diák nélkül utaztam. Egyébként megérte, de egyszer csak elkaptak. Kedves természetű lány vagyok, mosolyogtam a metró ellenőrre, köszöntem, bérletet bemutattam. Mikor azonban rákérdezett a kényes diák- témára, beismertem, hogy ugye az pont nincs. Az ellenőr hölgy elengedett (!) mondván, hogy hetek óta én vagyok az első aki rámosolygott. Aztán diákom lett, de a bérlet maradt el. Szintén a metróban, a készséges hölgy csekk írása közben odasúgta, hogy ha elkérem egy barátomtól a bérletet és azt bemutatom, minden a legnagyobb rendben lesz:) Utolsóként pedig egy ellenőrpáros, akik a késői metrózókat csekkolták a Ferenciek terénél. Korábban értem oda, mint akikre vártam (akik szintén bliccelők). Elkaptak, csekk, aláírás, Ritkán jártak már a metrók, volt időm felmenni és hírtelen ötletből vezérelve vittem nekik két kávét.

El tudjátok képzelni, mennyire megrökönyödtek:) Majd mikor a barátaim megérkeztek, és együtt indultunk a mozgólépcsőhöz, egy mosoly kíséretében tovább engedtek mind a hatunkat.

További sikeres blogolást!

gossip
14 Tovább

Szigorított jegyellenőrzés

Sziasztok!

Én a mai napi tapasztalatom szeretném megosztani veletek. Reggel elindultam dolgozni, Rákoskeresztúrról, a 161E járattal. Mikor odaértem a buszhoz, természetesen egy nagy sz ám várt a kijelzőn, ami az indulásig lévő időt mutatta. Gondoltam, várok egy buszt ahogy szoktam, és lecsüccsenek. (ez a busz nem nagyon ál meg 20-30percig, dugótól függően, ezért érdemes ülni :) )

Mikor a megállóba értem, rengeteg ellenőr fogadott. Először azt hittem, hogy majd felszállnak és szokásos módon ellenőrzik az utasokat. De nem így tették. Jobban körbenéztem, és láttam hogy minden ajtónál ált két BKV ellenőr, és két biztonsági őr. 16 személy nézte meg minden egyes felszállni kívánó utas jegyét/bérletét. Mondom hát ha már itt vagyok az ajtóba megmutatom a bérletem és felszállok. Fel is szálltam, és láttam hogy még üres helyek tömege várt. Meglepődtem, mert ezen a járaton a csúcsidőbe az is nagy szó, ha felfér az ember a lépcsőn állva.

Úgy látszik a BKV tényleg bekeményít a jegyellenőrzésbe. Este hallottam a híradóba hogy ezen a járaton tesztelik ezt a felszállásnál jegyellenőrzés dolgot. Nekem tetszik, mert így sokkal kevesebb az utas :)

Kíváncsi vagyok hány napig működik ez reggelente.

Üdv: neo
25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek