Próbálja megakadályozni a BKV, hogy további metrókocsik égjenek porrá úgy, mint néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban. Kiderült ugyanis, hogy mitől csaptak fel akkor a mindent elemésztő lángok: a jármű URH készülékében melegedett túl egy ellenállás. Ez még nem nem is lett volna baj, ha a készülék közelében nincs gyúlékony anyag. Ám a teljes utasteret pozdorjával burkolták be annak idején a gyártók. Elég egy banális hiba, hogy ismét felcsapjanak a pusztító lángok - tudta meg a Blikk.
Információink szerint a BKV-nál munkacsoportot hoztak létre, hogy az összes kocsiban elhárítsák valahogyan a veszélyhelyzetet. Nem ez az első ilyen eset, évekkel ezelőtt az áramütés-veszélyes trolikat kellett átalakítani, majd a kigyulladó buszokat szabták át.
Tűzveszélyes metrók
Adófizetők pénzén utazik Vitézy Dávid?
Budapest-Dubaj - Külföldön keresi a gyógyírt a pénztelenségre, a rossz gazdálkodásra, a kigyulladó buszokra, metrókra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója, -írja a Blikk. (A cikk alatt a BKK válasza is elolvasható!)
Vitézy Dávid tavaly őszi kinevezése óta számos országot bejárt, információnk szerint az adófizetők és az Európai Unió pénzén. Több alkalommal Londonban próbálta ellesni a titkot, járt kiküldetésben a hűvös Norvégiában és a forró Dubajban is. A BKK kipipált úti céljai között van még Brüsszel és Sevilla is.
A BKK sajtóirodája kérdésünkre azt közölte, eddig 600 ezer forintba kerültek ezek az utak. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy főváros és cégei is finanszírozták-e ezeket az utazásokat, és mennyivel, mert ennyi útra szállással, étkezéssel 600 ezer forint túl kevésnek tűnhet.
Beosztott nincs, csak főnökök a BKK-nál
Kétkezi dolgozókat még nem foglalkoztatnak, de már öt igazgató kap fizetést a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK). A többi 39 munkatárs mindegyike is valamilyen vezetői munkakörben tevékenykedik - értesült a Blikk.
November közepétől március végéig, azaz 4,5 hónap alatt 77,6 millió forintot fizettek ki a munkabérükre és más személyi kiadásaikra. A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén pedig további 250 millió forintot szavaztak meg a BKK-nak. A BKK-t azért hozták létre, hogy olcsóbban és hatékonyabban szervezze meg a budapesti tömegközlekedést, mint azt a BKV tette eddig.
Folytatódik a BKV roncsderbije
A kormány várhatóan rábólint majd arra a tervezetre, amely szerint 254 buszt újítanának fel 2010-ben, miközben az új járművek beszerzését megint csak elnapolják. Holott a járgányok jó része inkább való a roncstelepre - 1100 új buszra lenne szükség azonnal -, mintsem hogy a foltozgatásukra költsenek el vagyonokat - egy busz korszerűsítése ugyanis 30-35 millió forintot kóstál.
- Ebből a pénzből a jármű teljesen új karosszériát és motort kap, és felszerelik légkondicionálóval is - tudtuk meg a városháza sajtóosztályától.
- Ez a fajta felújítás annyit használ a fővárosi buszparknak, mint halottnak a csók! - fakadt ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.
Osztrák síparadicsomba menekült Fuzik Zsolt, a BKV informatikai vezetője?
Fuzik Zsolt ellen vesztegetés gyanújával adtak ki elfogatóparancsot, nem találják sehol.
A BKV informatikai igazgatója, Fuzik Zsolt ellen vesztegetés gyanújával adott ki elfogatóparancsot a Reptéri Rendőr Igazgatóság. A Blikk információi szerint az informatikai vezető több tucat olyan szerződés megkötésében működött közre bűntársával, Sziebert György jogi igazgatóval, amelyek mögött nem volt tényleges teljesítés. Ezért cserébe milliókat fizettek a vezetőknek a szerződő partnerek.
Utolsó kommentek