Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nemzetőr vagy ál-ellenőr?

Kedves BKV Figyelő!
 
Ilyen izgalmas utazásom nem volt még, mint ma. Őszintén bevallom, hogy tegnap lejárt a bérletem (szombaton), és csak hétfőn szerettem volna újat venni, így némileg elítélhető módon ma jogtalanul utaztam. Ennyit az én felelősségemről.

A sztori az, hogy természetesen pont azon a napon, amikor nincs bérletem, belefutottam az ellenőrbe a hetes buszon. Mondtam neki, hogy elnézést, leszállok, holnap veszek bérletet, heló. Nagy kopasz fószer leszáll velem, és kéri az igazolványomat. Megismételtem, hogy erre nem vagyok hajlandó, én mennék.

Erre a forma elővesz egy elsőre rendőrségi jelvénynek tűnő valamit, meg egy igazolványt. Közelebbről megnézve látom, hogy Rendőrség helyett Nemzetőrség van ráírva.
-Mi az a Nemzetőrség? -kérdezem
-Nem tudja?
-Nem. Ilyen szerintem nincs.
Itt jön a poén:
-Ez bűnmegelőzés. Egy BKV-ellenőr nem tartóztathat fel, de egy nemzetőr igen.
-Na ne röhögtessen már!
-Vagy ad igazolványt, vagy hívom a rendőrséget.
-Akkor inkább hívjuk.
 
Elővesz egy mobilt, motyog bele valamit, hogy megint kéne egy járőr. Közben én is elővettem a mobilt, és tárcsáztam a 112-t, hogy akkor én is hívom a rendőröket. Ezt meglátva eltette a mobilját, és azt mondta, hogy hát szerencsém van, mert nincs bent járőrkocsi, így elmehetek. Ezután a kamuzás után azt is megkérdőjelezem, hogy egyáltalán igazi ellenőr volt-e.
 
Tudom, hogy nem szép dolog lógni a BKV-n, de talán hatósági eljárást színlelni meg bűncselekmény.
 
Üdv: sááá
114 Tovább

Egy éves a BKV-figyelő

Kicsit több mint egy éve annak, hogy kitaláltam, kellene egy oldal, ahová a BKV utasai leírhatják észrevételeiket. Kellett egy hely, ahol az ember elpanaszolhatja magát, ha elege lett abból, hogy ennél a cégnél bárki, bármit megtehet, felelősségre vonás nélkül. Hiába hívja az ügyfélszolgálatot, hiába tesz panaszt, soha nem történik semmi. Erre jó a nyilvánosság. Elmondhatod észrevételed, leírhatod panaszod, ami nagy valószínűséggel az Index címlapján is megjelenik.

Egy év alatt sokat változott az utastájékoztatás, és az ügyfélszolgálat működésében is voltak nagyobb változások. Ezek véleményem szerint a sok negatív észrevétel hatására történtek. Melyik cég szereti olvasni az ügyfelei negatív észrevételeit az interneten? Szerintem egyik sem.



Egyre több BKV-s ismer minket. Ennek tudhatjuk be azt, hogy a beszólogató, odacsukogató járművezetők is szépen lassan eltűnnek. Senki nem szeret magáról olvasni a neten, főleg akkor, ha ez komoly vizsgálattal, és felelősségre vonással is jár.

Talán sosem jutottunk volna el idáig, az Index.hu és a Homár szerkesztőinek segítsége nélkül. Éppen ezért itt az idő, hogy köszönetet mondjunk az Index, a blog.hu és az Inda szerkesztőinek. Köszönet az összes itt dolgozó ügyfélszolgálatosnak, akik a leghülyébb kérdésekre is szinte egyből válaszoltak, és segítették a munkánkat. Köszönetet szeretnék még mondani az összes olyan újságnak, TV-nek, és az Internetes médiának, akik az anyagainkat továbbadták, és megjelölték a forrást. Ezzel is segítettek nekünk, hogy a BKV-figyelő még ismertebb oldal legyen.

Köszönjük az összes beérkezett észrevételt, köszönjük a rengeteg látogatást és a hozzászólást. Köszönöm Rocko és Rékuc munkáját, a moderálásban igen sokat segítenek, főleg iskolaidő alatt. Köszönet tehát mindenkinek:)

Ami igazán ismerté tette a BKV-figyelőt, az a villamos kisiklatók megtalálása volt. Ez volt az első, amikor a blog bekerült a hazai médiába. A cikkek megjelenését követően képeinket és a videónkat szinte az összes hazai TV és újság bemutatta, szerencsére még többen ismertek meg minket. Igazából erről már annyi cikk született, hogy feleslegesnek tartom ismét leírni. Akit érdekel, az alábbi linkre kattintva újból elolvashatja a cikkeinket:


A BKV felfüggesztette állásából azt a 6 biztonsági őrt, akik néhány nappal ezelőtt utasokat dobtak le, majd vertek meg egy éjszakai járaton. A BKV-figyelő erről az eseményről (a verekedésről) elsőként számolt be, majd küldte tovább a hazai médiának. A beküldő szerencsére megkereste az RTL-t is, így igen hamar, újabb médiavisszhangot sikerült kiváltanunk.

29 Tovább

21. századi tujázás

Anno, az ánti viágban divat volt a villamos ütközőjén utazni - tujázni. Akinek nem volt pénze, az ott tömegközlekedett. A napokban a 14-es vonalán a Lehel utcában két kisfiú csak úgy szórakozott. (Forrás: Élőben a városból)



40 Tovább

Hova ne ülj a buszon?

Egy kis összeállítást készítettünk azoknak, akik utazás közben le szeretnének ülni, de nem szeretnének semmilyen fertőzést elkapni a hajléktalanoktól. Több év tapasztalata az, hogy állandó helyeik vannak, kerülik a buszvezető közelségét, és a zártabb helyeket kedvelik. Ezeket olvashatjátok most, összegyűjtve.
Volvo busz

Ajánlani tudom, hogy még rosszullét esetén se üljetek le a Volvo buszok legutolsó, 3-as üléseire (motor mellett). Hajléktalanoknak a legideálisabb hely. A buszvezető sem lát rájuk, zárt, és itt bent marad a szaguk, ergo kevesebb a panasz. 7-es buszon szinte rendszeresen telepednek be hajléktalanok oda. Az ilyen üléseket kerülni kell:



Ikarus 280

Ezeken a buszokon a hajléktalanok kedvenc helye a hátsó ajtóval szemben van. Aki jót akar, oda ne üljön le. A blog indulásakor még egy -éppen ott- maga alá húgyozó nőt is bemutattunk, de azóta jöttek képek szép számmal. Aki jót akar az a buszvezetőhöz legközelebb üljön, mert ők sem tűrik meg a szagokat, és leszállítják az ilyen embereket. Ott valószínűleg nagyobb a "tisztaság".



39 Tovább

Az utasok arcába böfögnek a buszvezető gyerekei

Úgy tűnik, hogy a műszerfalon utaztatás, és a gyerekek munkába cipelése nem egyedi eset. Az elmúlt napokban egy olvasónk a 47-49-es villamospótlón tapasztalt hasonlót, bár a buszvezető és a gyerek is kulturáltabb volt. Lehet védeni a buszvezetőt, hogy nem tud mit csinálni a gyermekeivel napközben, este. De akkor sem az a megoldás, hogy 3 gyermekével együtt dolgozik szinte minden nap.Bár a BKV-figyelőt sem a beszélgetés, sem a telefonálás nem zavarja, úgy gondoljuk, mindennek van határa, nem kötelező mindent eltűrni. A kép illusztráció
Tisztelt Szerkesztőség!

Egy rendkívül visszataszító atrocitásra szeretném felhívni a figyelmet! A panaszomat már elküldtem a BKV-nak is, most várom a visszajelzésüket, bár lehet, hogy túl optimista vagyok....

Napi utazója vagyok a Kőbánya-Kispestről induló 98-as busznak, amellyel rendszerint a végállomásig, Rákoskeresztúrig szoktam utazni.

Van egy sofőr, aki rendszeresen negyedmagával érkezik meg, immár "megszokottan" a menetrendszerinti induláshoz késve. A pereputty tagjai, korukból ítélve, a sofőr gyermekei lehetnek. Két fiatal srác és egy lány. Nem elég, hogy egyfolytában a menetrendszerinti indulás késik, ha ez a sofőr van szolgálatban, nem elég, hogy az egész busz tele van a kiabálásukkal meg a viháncolásukkal, arról nem is beszélve, hogy elméletileg a sofőr nem beszélgethetne vezetés közben, de még az utasokat is inzultálják. A legutóbbi alkalommal, azzal szórakoztak, hogy ki tud hangosabban büfögni, illetve alsófertályon könnyíteni magán az utasok orra alá. Az egyik sofőrrel kokettáló gyerek még meg is jegyezte a legközelebb ülő utas arcába bámulva szenvtelenül, hogy: „had szagolja”! Leszálláskor pedig az Én arcom kapta meg a napi fokhagymás illatú röfögést.

Na most ezen lehet nevetni, röhögni, ez tényleg biztos poénos, de nem havonta több ezer forintos bérletért. Éppen elég némelyik utast elviselni, amelyik nem tud kulturáltan utazni, de azért az már sok, ha a paraszt viselkedéshez az alapanyagot a sofőr, meg a pereputtya szolgáltatja.

Nem fogom annyiban hagyni a dolgot, mert naponta utazom ezen a járaton és épp eleget futottam már össze ezzel a „bandával”, hogy most már elegem legyen!

Legutóbbi incidens: 2008-06-13

Járat: 98

A busz indulása: 22:27 /menetrend szerint, mert ezzel a sofőrrel 22:30/

Tisztelettel:

Fülöp Richárd
82 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek