Hello BKV Figyelő!
Ma olvastam a hírt, miszerint, idézem: „Február 20-ától (szerdától) a 21-es, 90-es és 105-ös autóbuszok vonalán a XII. kerületi Királyhágó téri megállóhelyen a járművek egymás bevárásával segítik az utasok átszállását a továbbközlekedő autóbuszokra. 2008. február 19.”
Kérdem én: miért csak 2008 februárjában jutunk el oda, hogy egy ilyet bevezessen a BKV? És miért nem teszi ezt meg minden járatnál, minden kapcsolatnál? Órákig sorolhatnám, hogy hányszor és hogyan késtem le csatlakozást, mert elment az orrom előtt. Ezzel bosszantva nap, mint nap. Miért nem szervezik úgy, hogy ez mindenhol érvénybe lépjen? Mikor fogják ezt szabályba adni, amit a jobb lelkű sofőrök megtesznek: megvárják a felszáll/átszálló utast. Ezzel marha sokat lehet(ne) lendíteni a pozitív megítélésen, jóval többet, mint bármiféle kampánnyal.
Üdv: Rocko
Máshol ez természetes
"Hát akkor magukat lehúzták"
Van itt egy eset. A munkatársammal késésben voltunk tegnap (március 8-án, szombaton reggel fél tíz körül), ezért elhatároztuk, hogy a munkába menet is megbeszéléssel töltjük az utat. Élénken társalogva léptünk be a metróvégállomásra a Moszkva téren. Közben jeleztem neki, hogy elugrom a géphez, mert szakaszjegyet akarok venni, a bérletem előző nap lejárt. Közben végig beszélgettünk, nagyon siettünk ugyanis, tízre mentünk egy főpróbára.
A jegyautomatákban most új program van, már fel vannak készítve papírpénzre meg talán bankkártyára is, noha ezek a valóságban még nem használhatóak. Viszont a kis érintőképernyőn sokkal bonyolultabb kombinációt kell beütni, hogy jegyet kapjunk, beszélgetés közben én elvesztettem a fonalat, csak dobáltam be a százasokat, de mindig kiesett alul. Mire rájöttem, mi a baj, odalépett egy bomberdzsekis, igazolványos úr, udvariasan megkérdezte, segíthet-e. Mondtam, hogy semmi gond, rossz gombot nyomtam, de már rájöttem. Azt mondja ő, semmi gond, adjam csak oda a pénzt, ő ad egy jegyet, már ott is volt a kezében.
Na jó, siettünk, meg tényleg meg kellett még beszélnünk száz dolgot, hát elindultunk mögötte, ő határozottan a géphez ment, bedugta nekünk a jegyet, jó utat kívánt, mi örültünk az udvarias, gyors intézkedésnek, és mentünk lefele. A jegy ott volt a kezemben az egész út alatt, el sem tettem, míg a Deákon nem kérték a kijáratnál.
Odaadtam, mire az ellenőr: ez nem jó, adjak másikat. Hápogtam, hiszen ki se engedtem a kezemből, mióta a kollegájától megvettem a Moszkván. Hol vettem. Mondom, a mozgólépcső tetején. Mire ő: AZ NEKI NEM KOLLEGÁJA. AZ EGY BIZTONSÁGI ŐR. Mondom, hát én ezt nem tudom, de a jegyet tőle kaptam, ő is lyukasztotta ki. Mire az ellenőr fanyar mosollyal megmutatja nekem a jegyet közelről - látszik rajta a második pecsét! MAGUKAT AKKOR LEHÚZTÁK.
Hát így. A Moszkván a lejáratnál álló biztonsági őr eladott nekem némi kézügyességgel egy már lyukasztott jegyet. A kettesmetró-kijárati ellenőr azt mondta, nyugodtan tegyek panaszt, és nem büntetett meg. A felszíni kijáratnál álló ellenőrnő pedig, szintén a Deákon, már ki is nevetett - hogy mik vannak, azt kacagta, de ő is kiengedett.
Hát így vigyázzatok.
Déltenger
Lemondott Antal Attila
Antal Attila sajtóközleménye:
Köszönöm annak az 56 fővárosi képviselőnek, akik annak idején megszavazták vezérigazgatói kinevezésemet. Köszönettel tartozom elsősorban a fővárosiaknak, valamint a szakembereknek, a Zrt. dolgozóinak és azoknak a tulajdonosi jogokat gyakorló fővárosi képviselőknek is, akik az elmúlt hetek politikai támadásai ellenére sem felejtették el az elmúlt, több mint egy év eredményeit. Azoknak, akik látták, értékelték munkámat és észrevették azt is, hogy a BKV Zrt. és a budapestiek érdekében szakítottam az eddigi struccpolitikával.
A tizennyolc éve minden esztendőben milliárdokkal alulfinanszírozott és átpolitizált közszolgálati cégnél, munkámmal, vezetői elképzeléseimmel az utolsó utáni pillanatban elkezdődött a rendszerváltás.
A fővárosi közgyűlésben viszont tizennyolc év után még ma sem attól hangos a ház, hogy a finanszírozási probléma egyedüli megoldását adható Zrt. tulajdonosa hogyan kompenzálja anyagilag az általa megrendelt közszolgáltatást. Köztudott tény, hogy nem az én elvárásom volt a nullszaldós BKV. Nullszaldós úgy, hogy a tulajdonos hosszú évek óta még az inflációt követve sem emelte a támogatást, és idén már hitelt sem vehet fel a vállalat.
Nem mindenkinek érdeke egy működő BKV Zrt. Az általam irányított átvilágítása és pénzügyi konszolidációs programja a közlekedési vállalatnak rengeteg érdeket sértett. Mondhatnám úgy is sok ember "üzleti lábára" léptem. Tévedtem, a teljes tulajdonosi kör szemléletváltása nélkül egy ember nem érhet el döntő változásokat, még közérdekből sem.
Nem remélem már azt, hogy mindenki - politikai érdekén felülemelkedve - elismerje munkámat. Viszont remélem, hogy a tényeket ismerve mindenki elgondolkodik.
Átgondolják például azt, hogy tavaly a vezetésemmel - sok érdeket sértve - a BKV Zrt. nem csökkentette volna közel 11 milliárd forinttal a veszteségét, akkor azt az idei közel 9 milliárdos hiánnyal összeadva hányszor 10% -os járatritkításra lenne szükség ahhoz, hogy a BKV Zrt. közösségi közlekedési eszközeinek ne csak kijelölt útvonalai legyenek, hanem azokon közlekedni is tudjanak.
Elgondolkodnak azon, hogy hosszú évek óta vezetésem alatt lett átlátható a 4-es metró költségvetése, szerződései. A DBR Projektigazgatóságának teljes körű átvilágítását is a többi közt a mostanság sokat támadott AAM Tanácsadó cég végezte. Ragaszkodtam hozzá, hogy a metró költségvetésének folyamatos növekedése megálljon, például a Fővám tér esetében is. Vallom, hogy elveimhez képest nem hibáztam, de ismétlem: tévedtem.
Egy ideje már szakmailag próbáltak ellehetetleníteni, nem sikerült. Tizennyolc év alatt nem tapasztal lendülettel független szakértők hada vizsgálta, vizsgálja az utóbbi hetekben minden, személyemet és a BKV Zrt-t érintő politikai támadások valóságtartalmát.
Elérkezett az a pillanat, amikor szavaim a támadások ellenére nem magyarázkodásnak hatnak, így nyugodtan elmondhatom véleményemet.
Meddig is érvényes az új bérlet?
Szép és jó, hogy a BKV bevezette az új havibérletet, már csak egyetlen probléma van vele. Nem is konkrétan a bérlettel van a baj, hanem a kitöltésével. Néhány bérletpénztáros (tisztelet a kivételnek) vagy nem tud számolni, vagy nem tudja értelmezni a következő mondatot:
„Érvényes az adott hónap adott napjának 0 órájától a következő hónap kezdőnapot megelőző napjának 24 óráig […]” (Ez azt jelenti, hogy február 6-tól március 5-ig, vagy március 4-től április 3-ig.)
Alkoholista ellenőr
Tisztelt BKV Zrt. és BKV Blog!
Március 6-án reggel kb. 1/2 8-kor utaztam a piros 22-esen. Épp a jegyemet akartam előkeresni, amikor jobbra néztem s egy lilás, felpuffadt női arc nézett szenvtelenül rám, valahogy úgy, ahogy egy ragadozó a kiszemelt áldozatát a tenger alatt nézheti. Teljesen lebénultam, amikor a bérletem a kezembe került, amiről tudtam, hogy csak Budapest belterületére érvényes, akkor halkan megszólalt, hogy ez nem jó. Az áporodott, másnapos szájszagtól visszahőköltem. Tovább próbáltam keresni, de Ő egyre közelebb jött, rámfujtatott. Feladtam. Kezébe adtam a személyimet. Az adataimat valami ficnipapírra felírta. Helyszínen 6000, csekken 12000-közölte. /?-tudtommal megszűnt a helyszíni bírság.../ Azután egy kitöltetlen ívet aláiratott velem; én hülye, a kádár-rendszerben nevelkedett lelkemmel azonnal aláírtam.
Mikor leszállt, akkor kapcsoltam. Miért nem lehet, hogy egy kulturáltabb kinézésű, köszönni és kommunikálni is tudó, nem alkoholista EMBER közli veled, hogy majd egyheti fizetésed ugrott ? Esetleg megvárja, amíg előkerül a jegyed ? Mikor leszállt, akkor vettem észre, hogy két vonaljegyet a bérletem tokjába dugtam be...
Dr. Zágoni Tamás
Utolsó kommentek