Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rejtélyes javítgatások éjszaka

Kedves Szerkesztőség!

Jónak találom a BKV-blogot, sokszor olvasok rajta meghökkentő dolgokat. Egy érdekes jelenségre figyeltem fel az utóbbi hónapokban, szeretném, ha a blogolók megfejtenék, vagy valami hihető magyarázatot adnának rá.

Lágymányoson lakom, a Petőfi híd környékén.  Gyilkos munkaidőmből kifolyólag elég sokszor előfordul, hogy este 11 körül, éjfél után érek haza és útba ejtem a Karinthy Frigyes út - Irinyi József utca kereszteződését , ahol ugye a 6-os villamos kanyarodik ki a Petőfi híd felé. Hónapok óta heti rendszerességgel, sőt néha hetente többször is egy brigád vonul a sínekhez és hegesztenek szakadatlanul. Nem tudom hogy a jobb, vagy a bal pályát, lehet hogy mindkettőt. Volt amikor 3 napon át minden este. Hangsúlyozom, hogy hegesztés folyik, nem a port és sarat söprik ki a váltó alól. Ez időjárástól független.

Mi erre a magyarázat? Nem bírja a pálya a Combinót? Eltörik a sín?

Erről nem igazán hallani sehol sem.


Előre is köszi a megfejtéseket!
A kép illusztráció!
32 Tovább

A becsületjárat

A hétfői Bors örvendeztetett meg bennünket rögtön a hatodik oldalon az alábbi szívmelengető cikkel.



Még egy fotóért és egy kis olvasnivalóért erre tovább >>>
14 Tovább

Utastájékoztatás a villamospótlón

 
Hellóka!
 
Mai nap (II. 06) éppen az egyetemre igyekeztünk a többiekkel, és mint mindig, vártuk, hogy megérkezzen az Astoriára a 149 V járat. Megintcsak a szokásos: eltelik 10 perc, jön három 47-49 V, ami ugye nem a Közgáz felé visz, és átlag 5 ember száll fel rá, az egyetemisták meg csak gyűlnek, és nem értik, miért nem lehet ugyanolyan gyakorisággal indítani a 149 V-t, mikor sokkal többen igényelnék.

Aztán egyszer csak, épphogy elment a 47-49 V, érkezett még egy - ez kicsit gyanús volt, de gondoltuk, biztos túlbuzgóak a sofőrök. Ám mikor láttuk, hogy néhány közgázas mégis csak felszáll erre, mi is a busz felé vettük az irányt. Mikor léptünk fel a lépcsőn, hallottuk, ahogy a sofőr bemondja: "Ez valójában a 149 V villamospótló busz, a tábla egy átvágás csak, dehát elfogyott a 149 V táblám, ez van"

Ezt minden állomáson elmondta egyébként. Hatlamas nevetés fogadta a bejelentést, de korántsem volt ilyen vicces a helyzet. Ugyanis a megállókban várakozók nem hallhatják, mit üzen a sofőr az utasoknak, tehát honnan találják ki, hogy a vezető éppen vicces kedvében volt, és ahelyett, hogy egy lapra filctollal ráírta volna, hogy 149 V, megtévesztette az utasokat, akiknek nagyon nem minden hogy a 47-49 V-re vagy a 149 V-re szállnak-e.
 
Szerintem siralmas.
 
Eszti
 
30 Tovább

Korrupciógyanús autóbusztender a BKV-nál

Az új csuklós Volvo busz 70 millióba kerül, a BKV mégis 48 millióért akar 6-7 éves buszokat venni. A tenderen egyetlen versenyző verseng a Volvóval közösen, az Alfa Busz kft, ahol a Heti Válasz szerint Antal Attila BKV-vezér fia, Zsolt is dolgozik. A BKV cáfol, mi pedig összegyűjtöttük a tender egyéb furcsaságait.

Korrupciógyanús használtbusz-beszerzésről ír a Heti Válasz legfrissebb számában. A lap szerint Antal Attila BKV-vezérigazgató fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvóval közösen - egyedüliként adott be ajánlatot összesen 84 használt csuklós busz közbeszerzésére a BKV-nak.

A lap állítását, miszerint Antal Zsolt alkalmazásban áll az Alfa Busznál, a BKV Zrt. közleményben cáfolta. "Jelenleg sincs semmiféle jogviszonyban az Alfa Busz Kft.-vel" - fogalmaz a cég közleménye.

Antal Zsolt törölte adatlapját


A BKV a 3,5-5 milliárd forintra becsült közbeszerzéssel a IV., a XIII. és a XVIII. kerületeket akarja autóbusszal ellátni. A pénzt - többek között - a 2-es metró járműbeszerzési keretéből csoportosította át a fővárosi közgyűlés, jelenleg 1,6 milliárd forint van a tervezett 60-84 darab, 17,5-18,5 méter hosszú autóbusz beszerzésére

A pályázatot december 11-én tette közzé a BKV, az ajánlatok leadásának határideje január 31-e volt, eredményt február 20-án hirdetnek legkésőbb. Négyen vásárolták meg az ajánlati felhívást, de csak az Alfa Busz-Volvo konzorcium adott be ajánlatot.

"A tyúk volt előbb vagy a tojás?" - teszi fel a kérdést a Heti Válasz, amely szerint Antal Attilának régóta jó kapcsolata lehet az Alfa Busszal, ugyanis még a Nógrád Volán vezetőjeként (2006 végén jött el a cégtől) az állami cég az Alfa Busszal közösen szerződéses járatokat üzemeltetett a BKV alvállalkozójaként.

54 Tovább

Nem csak az ellenőrökről

Tisztelt BKV Figyelő, és tisztelt blogolók!

Ritkán szoktam billentyűzetet ragadni, hogy megosszam gondolataim a közzel, most azonban úgy érzem, mind e cikkhez, mind a hozzászólásokhoz fűznék néhány megjegyzést.

Elöljáróban. Hónapok óta olvasom a bejegyzéseket és a hozzászólásokat.
Szimpatikus a kezdeményezés, érdekesek a cikkek, többségében érdekesek a kommentek. Mégis, napról napra erősödik bennem egy érzés, hogy ma divat szidni a BKV-t. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért.

Persze egyfelől érthető, hisz a BKV és Budapest vezetősége -következmények nélküli országunkban- egészen arcátlan módon hagyja figyelmen kívül a közvéleményt. Elsősorban nem is a fizetésekre gondolok, hanem arra, hogy a tisztelt illetékesek nyilatkozataiból kiviláglik, halvány lila elképzelésük sincs arról, hogy valójában milyen szolgáltatást kap az, aki a tömegközlekedésre kényszerül. Megkockáztatom, azt sem tudják, mi az, hogy szolgáltatás. Pedig elég lenne tapasztalatszerzésre 1-2 hét, ha vennék a fáradtságot, és leerszkednének a pórnép közé, megtapasztalni azt a sok kellemetlenséget, amiről itt a cikkek szólnak.

De igazából nem emiatt szántam rá magam a megnyilatkozásra, hanem az ellenőrök, s az ellenőrzés kapcsán kialakult utálkozási divat okán.
Leszögezem, nagyon sokszor minősíthetetlen a stílus, a viselkedés, a megjelenés, s az intézkedés. Azonban szíves figyelmébe ajánlom meggondolásra minden utálkozó, kritizáló, vagy éppen inzultuson ért utazónak: vajon miért kényszerült a BKV ennyi ellenőrt alkalmazni? Mert az utasok jelentős része bliccel. Vagyis 1 petákkal sem járul hozzá a tömegközlekedés feltételeinek megteremtéséhez, ám lelkiismeret-furdalás nélkül utazik évek óta.
Kérdem én, látott már olyat valaki, hogy a bérlettel, jeggyel utazók, jogos felháborodással az ellenőr pártjára álltak volna egy potyautassal szemben? Nem valószínű. Könnyebb háborogni és felháborodni, s a BKV-t szidni a drága bérletek miatt. Pedig ugyanennyi erővel azokat is szidhatnánk, akik miatt mi többet fizetünk. Vagy akik miatt ennyi ellenőrt kellett munkába állítani.

Vagy beszéljünk a tisztaságról. Nem hiszem, hogy normális, kulturált társadalomban ennyi hányást kell a takarítoknak eltakarítani. Persze jogos elvárás, hogy ha már fizettem az utazásért, akkor higiénikus környezetben tehessem meg, de megint csak úgy érzem, hogy nagy szükség lenne a deviáns utazókkal szembeni általános fellépésre az utastársak oldaláról is.

Hiszem, hogy lényeges változásokhoz nem elég, ha csak a BKV látja be és javítja ki a hibáit, hanem szükség van egy tudatos, szociálisan fejlett, érdekeit védő, és azért tenni is hajlandó, nem közömbös, kulturált utazóközönségre.


Cz. Z.
(név és cím a szerkesztőségben)
29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek