Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Februári bérletek

A BKV a múlt héten már a faszunkra lépett figyelmeztetett, hogy az új HAVI bérletet hibásan 30 napos bérletként neveztük meg. Töménytelen levelet kaptunk, fényképekkel együtt, hogy a pénztárosok a februári hónapra szóló bérletet 29 napra töltötték ki, rengeteg volt a felháborodás. Ismét idézek a BKV Sajtóosztályának ezzel kapcsolatos leveléből:
„30 napos bérlettípus a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-ai döntése nyomán 2008. január 1-jétől már nem létezik a BKV Zrt-nél. Az új havi bérlet tetszőleges kezdőnappal vásárolható meg és érvényessége mindig az adott hónap hosszúságától függ (tehát nem minden esetben 30 nap!).”

UPDATE3:
Kiricsi Karolától idézek: "Megválaszthatja azt is, hogy 15-étől 15-éig érvényes"
Érdekes, hogy a sajtóiroda szólít fel minket, hogy félrevezetjük az utazóközönséget, és az olvasókat, miközben a BKV szóvivője sem tudja, mit beszél. (5:15-től hallható az idézett rész)



UPDATE2
: Így néz ki, mikor a pénztáros lányos zavarában rosszul tölti ki a bérletet




UPDATE1: Egy levél, melyet ezzel kapcsolatban kaptunk
Tisztelt Gál Mihály Úr - BKV Figyelő!

A csatoltan elküldött "havi" bérletszelvényt múlt hét szombaton ( február 2.) vásároltam az Örs vezér-téri "gombánál" található BKV Jegypénztárban. Cinikus ember lévén direkt kiszámolgattam otthon, hogy - az olvasatomban - 30 napos "havi" bérlet - február 7-i kezdőnappal - március 7-ig kellene, hogy érvényes legyen. De NEM! Úgy látszik a BKV vagy nem tért még át a Gergely-naptárra, vagy újabb spórolási akciójuk szerencsés nyertese vagyok, de csak 29 naptári napra kaptam a bérletet. Direkt nem szóltam a hölgynek, akitől vásároltam, ugyanis láttam az asztalán halomszámra előre feldátumozott bérleteket - én magam 2 db-t vásároltam, a másik is "29 napos" -, így élek a gyanúval, hogy nem a "véletlen műve"...

A véleményem igen határozottan megvan az esetről, de ezt inkább megtartanám magamnak (a legenyhébb kifejezés, ami eszembe jut, hogy "szándékos tévedésről" van szó). 

Amennyiben érdemesnek tartja ezen szösszenetem publikálását, akkor nosza!

Remélem a többség okul ebből, és szóvá teszi. Szeretném hangsúlyozni, hogy én már ott észleltem a hibát, de nem akartam ****rágóként feltűnni, egy nap nem oszt-nem szoroz. Csak maga az elv fáj, ezért gondoltam, hogy inkább "közhírré" teszem!

Üdvözlettel: Tamás (egy lelkes olvasójuk)

UI: NEM "fotosopp" a melléklet!
Köszönjük, hogy ilyen lelkesen külditek be észrevételeket, köszönjük a bizalmatokat is, de ezzel kapcsolatban nem szeretnék több levelet kapni:)
88 Tovább

Bemutatjuk a használt buszokat

Nem hivatalos információk szerint a BKV a 47-49V vonalon (Nógrád Volán) közlekedő buszokhoz hasonlót kíván beszerezni a közeljövőben. Még 2007 nyarán készítettünk a buszról fényképet és videót. Nézzétek meg és mondjátok meg, nektek hogy tetszik.


UPDATE1: Helyreigazítás
Szia!

Nyomhatnál egy update-et a "Bemutatjuk a használt buszokat" c. poszthoz, vagy valami. Merhogy az infó, amit közzéteszel, az sajnos téves. (47-48. hsz-ben írtam le, h a buszok, amiket bemutatsz, Stockholmból vannak, nem Genfből. A genfi buszok is ott vannak a pótlón, de szemre csak apróságokban térnek el a BKV volvóitól, gondolom ezért nem tűntek fel...)

Üdv: Comandante :)
55 Tovább

Genftől vásárol használt buszt a BKV?

Csak egy érvényes ajánlat érkezett a BKV-hoz a használt buszok vásárlására meghirdetett pályázatra, de még nem nyilvános, hogy kitől vásárolna a cég, írja a Magyar Hírlap.

Egyetlen érvényes ajánlatot talált a BKV csütörtökön azon a közbeszerzési pályázaton, amelyet használt buszok beszerzésére írt ki a társaság. A cég még nem hirdetett eredményt, így egyelőre azt nem hozták nyilvánosságra, hányan jelentkeztek a pályázatra, írja szombati számában a Magyar Hírlap.

Az ellenzék sérelmezte, hogy a pályázaton nem indulhattak önkormányzatok, mivel azt úgy írták ki, hogy olyan vállalkozás jelentkezhetett, amely minimum hárommilliárd forintos buszforgalmazást tud felmutatni.

A BKV-nak egyébként nem állt rendelkezésére a 3,3 milliárd forintos vételár, ezért a fővárosi közgyűlés jóváhagyásával ideiglenesen 906 milliót csoportosítanak át a kettes metró szerelvényeire elkülönített összegből. A pénz hetvenöt alacsony padlós buszra elég.

 A Fidesz kifogásolta, hogy kezdetben a BKV 30-50 százalékos megtakarításról beszélt, jelenleg viszont már arról van szó, hogy az új buszok árának 50-70 százalékáért vásárolnának járműveket. A Magyar Hírlap információi szerint a BKV milliméterre pontosan meghatározta a vásárlandó buszok paramétereit, így a kritériumoknak valószínűleg csak egy típus tud eleget tenni.

A lap úgy tudja, Genfből érkeznek a hatéves járművek, amelyekben még motort kell cserélni, hogy megfeleljenek az Euro 4-es szabványnak.

[Index lapszemle]
62 Tovább

Miből élnek az ellenőrök?

Személy szerint a bliccelés semmilyen formájával nem tudok érvényesülni. Az igénybe vett szolgáltatásért fizetni kell, még akkor is, ha szar a színvonal nem épp megfelelő. Viszont a bliccelésnél már csak egy undorítóbb tevékenység van, ha az ellenőr a magas büntetést több mint a felére csökkenti, majd azt is a saját zsebébe teszi.

Kedves BKV Figyelő!

A következő nemrég esett meg velem és egy barátommal. Úgy döntöttünk, hogy elmegyünk a budaörsi Decathlonba a jól bevált 139-40-es útvonalon. Nem is kell mondanom, a "hétvégevanminekpontosanindulni" mentalitás szerint a 139-es 8 percet késett (2 megállóval a végállomás után szálltunk fel), de mindegy, időnk van. Sasadin átszálltunk a 40-esre, ott sikerült realizálni, hogy hát nincs jegyünk, na mindegy, nincs akkora balszerencsénk, hogy pont jön az ellenőr. De volt. Mutattuk a bérletünket, hátha, de nem, leszállított minket a buszról, és elkezdte mondani, hogy miket fizethetünk be. Haverom mutatta kb. egy évre visszamenőleg a bérleteit, mert hát 9. éve járunk bkv-vel suliba, minden hónapban bérletet veszünk. Megpróbáltam kijátszani az aduászt: "Láthatnám az igazolványi számát?". Hát láthattam, mondjuk morgott miatta... Ezután hosszas szöveg, hogy miket fizethetünk be, én meg azon gondolkoztam, hogyan úszhatnánk ezt meg...

Régebbi kommentek között olvastam, hogy simán elsétálhattunk volna (futás megfordult a fejünkben, mint jó erőben lévő focistanövendékek, de barátom bokája eléggé fájt...), meg hogy bizonyítania kellett volna, hogy azzal a busszal utaztunk, ezt mondtam is neki, de erre elkezdett erősködni, hogy hívja az ügyeletest, ami 24000 forint lesz, úgyhogy megadtuk magunkat, mondtuk, hogy jó, akkor egy helyszíni bírságot szeretnénk fizetni. Elkezdett valamit írkálni, de látszott rajta, hogy nem nagyon akaródzik neki kitölteni, mire megszólalt a társa, hogy látja rajtunk, hogy fiatalok vagyunk, meg hogy vesszük a bérletet, úgyhogy elrendezhetjük egy utólagos bérletfelmutatás áráért (3000 Ft, ketten együtt). Mi meg persze belementünk, mi sem vagyunk hülyék, megússzuk 1500 Ft-tal. Ja és még két jegyet is kaptunk a visszaútra. Ezzel el is váltunk, de több kérdésem, gondolatom is maradt.

1. Miért kell vidéken többet fizetnem??? Ezt az ellenőrnek is feltettem, de csak azt válaszolgatta, hogy "mert ez vidék", és hogy ő ezt nem tudja, a bkv-sok hozták a szabályt (ő nem az? de...). A dolog iróniája, hogy az eset előtt pont ugyanezt írtam hsz-nek a járművezetős posztra...

2. Ha gazdag lennék, mint a szél, akkor kifizettem volna a hatezret, ne az ő zsebébe menyjen a pénzem... Nem tudom eldönteni, hogy most rendes volt, mert "könnyített" a büntetésen, vagy szemét korrupt valaki... Mi szempontunkból sem, mert végül is elengedett kevesebbért, bár szemet is hunyhatott volna fölöttünk, rendesen veszünk bérletet, ha 10 évvel és 50 kiló izommal több lennék, lehet nem állt volna le kötekedni... Szóval most nem tudom eldönteni, hogy rendes volt, vagy szemét...


Konklúzió: tudom, barmok voltunk, legközelebb viszünk jegyet, az biztos, de lehetett volna korrektebb, mondjuk nem lefizettetéssel (tudta, hogy más választásunk úgy sincs) segít minket, hanem egy kicsit nagyvonalú...

További szép napot és jó bkv-zást: Márton (halalosiram)

U.i.: Visszafele persze kilyukasztottuk a jegyeinket, és imádkoztunk azért, hogy jöjjön ellenőr. Azért is, mert két illuminált állapotban lévő hajléktalan is a buszon volt, botrányt csaptam volna, ha őket nem bünteti meg. Persze, hogy nem jött.
99 Tovább

A járművezetők feladata

Kedves BKV Figyelő!

Kevés utas van tisztában azzal, hogy milyen jogai vannak a BKV járművein. Legtöbben joggal panaszkodnak, hogy hajléktalan van a buszon vagy kéregető a metrón, ezért fontos lenne, hogy mindenki, akinek ilyen problémája van, tudja, hogy van helyben kihez fordulni, és hogy nem kell félnie a saját utasi jogai érvényesítéséhez.

Azt már egy frissebb BKV-s kiadvány óta tudjuk, hogy fertőző beteg vagy undort keltő személyek nem utazhatnak a BKV házirendje szerint a tömegközlekedési eszközön. Viszont kinek a dolga az ilyen személyeket leszállítani? A buszon bizony a vezetőnek.

Az egyik rokonom a BKV-nál dolgozik buszvezetőként, és ő mondta: a buszvezető felelős a buszon zajló események rendezéséért. Ha Te szólsz a vezetőnek, hogy egy arra érdemes ember vagy társaság tartózkodik a buszon, neki joga van elintézni, és kötelessége az utas érdekeit nézni. Mondjátok csak meg a vezetőnek, hogy szállítsa le az illetőt.

Remélem, más is tud hasonló szabályokat és segít a kellemesebb utazási körülmények megteremtésében!

Jó bkvzást-blogolást kívánok:

joa
71 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek