Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!
2008. január 27-én, 14:24 körül szálltam fel az Önök 18-as villamosára a Móricz Zsigmond Körtéren. Úti célom a Déli pályaudvar volt. Felszállás után a jól „megszokott” helyemre ültem, zenét hallgattam, és néztem ki az ablakon. A Szent Gellért teret elhagyva egy -akkor még idegen- ember kopogtatta meg a vállamat. Mivel hasonló még nem fordult elő velem, természetes, hogy megijedtem. Elfordultam, majd láttam, hogy egy ellenőr az.
Kapucnis, jól öltözött figura, Adidas felszerelésben. Amíg a bérletem vettem elő, a villamos jobb oldalán lévő Úrnak nézte meg a jegyét, mellyel semmi probléma nem volt, betépte, visszaadta az utasnak, majd jó utat kívánt neki. Ezek után az én bérletemet nézte meg, mellyel szintén minden rendben volt, megköszönte, majd eltettem.
Mivel nem hangosan hallgattam a zenét, így halottam hátulról, hogy egy külföldi utas kicsit nagyobb hangerővel magyaráz, hátrafordultam. Az ellenőr az utastájékoztató táblán mutatta a külföldi utasnak, hogy hol kell leszállnia majd, és mire kell átszállni ahhoz, hogy elérje a célját. A beszélgetés a külföldi utas anyanyelvén zajlott, megértették egymást.
A hátam mögött lévő –körülbelül velem egykorú- fiatalember otthon felejtette a bérletét, az ellenőr kénytelen volt megbüntetni. Végig rendkívül segítőkész volt, mindent elmondott neki, hogy hol kell majd bemutatni a bérletet, és még azt is mondta, sajnálja, hogy meg kell büntetni. Az ellenőr a Dózsa György téren szállt le a villamosról.
Remélem az ellenőrt az útvonal/időpont, esetleg a ruházata alapján be tudják azonosítani. Kérem, köszönjék meg neki a munkáját.
A kérdésem a következő lenne: A metró területén miért nem hasonló felfogású ellenőröket alkalmaznak?
Várom mielőbbi válaszukat!
Üdvözlettel: G. M. BKV Figyelő
2008. január 27. 18:09
Csoda a 18-as villamoson
2008. január 25. 13:45
Indulj el időben
Tisztelt BKV figyelő!
Én egy 8-os fiú vagyok és most írom meg először önöknek levelet.Én előkészítőre járok szombatonként, és a múltkor egy furcsa eset történt velem. Reggel 8.27-kor sétálok az utcán, pár lépés múlva a sarkon túl megpillanthattam volna a buszmegállót, amikor is elment a busz.Csak néztem bambán, mivel az 51-esnek menetrend szerint 8.32-kor kellett volna elhagynia a megállót. Mondom magamban nem baj, ráérek, végülis a következő busszal is beérek 10 perccel kezdés előtt.(Épp emiatt megyek előbb.)
Leülök az egyik kerítés szélére nagy nehezen(mivel máshova nem lehet 4-5 megálló távolságban), és várom a buszt. Ránézek az órámra, és észreveszem, hogy már a következő busznak is el kellett volna mennie. Közben megettem két szendvicset, mikor ránézek az órámra. Te jó ég, már 8.54 van, 6 perc múlva kezdődik az órám! Ebben a pillanatban észreveszem, hogy a lámpánál lassít az 51-es busz.(Megjegyzésképpen Volvo, inkább mentem volna a régi Ikarus-szal, mert azt nem kímélik annyira, s gyorsabban mennek vele.) Megáll a megállóban, felszállok, látom a férfi nagyon ráér.Szépen lassan becsukja az ajtókat, indul. Nem sietne az égvilágon sehova sem. Szépen lassan megáll abban a megállóban, ahol le szeretnék szállni, lassan kinyílnak az ajtók, és futás 3 utcán keresztül, hogy beérjek. Rápillantok közben az órámra, és észreveszem, hogy már semmi esély. Öt perccel múlt kilenc. Azon kezdek gondolkodni, hogy mit mondjak a tanárnak. Itt az iskolaajtó, belököm bevágtatok az osztályterembe, észreveszem, hogy még nincs bennt a tanár. Mekkora szerencse. Lehet, hogy ő is ezzel jött, mivel két perccel később, kabátban nyit be a terembe, és enyhén feldúltan. Mekkora szerencse!:)
2008. január 25. 09:46
Utastájékoztatás? Az minek?
Ma (I. 24) reggel igyekeztem volna dolgomra a 61-es villamossal a Moszkváról', de valami feltűnt: túl sok ember áll a megállóban, és sem a megállóban, sem a vágány végén nem volt egy szál villamos se'. Nagyszerű, Superbrand, az van -, villamos meg sehol. Nézek a Déli felé, a 61 / 56,18,59-as elágazásánál váltókon egy villamos áll - befele semmi mozgás. Gyanús volt - gondoltam megnézem, mi történt. Kisiklott a villamos, egyetlen utat hagyva szabadon, a 18,56,59-es villamosok Déli felé menő irányát.
Az emberek továbbra is vártak, semmi utastájékoztatás - had' várjon a nép. Ha nem gondolom azt, hogy el kell mennem a 18-as villamossal, mert az még éppen jár egy ideig - ameddig el nem fogynak abból az irányból a villamosok - akkor lemaradok. Semmiféle információ - mivel, merre lehet menni, esetleg pótlóbusz (napersze…) honnan indul… semmi. Mindegy…. 18-assal el a Móriczig', ahol benéztem a villányi úti, a 61-es villamos megállójába, ahol éppen csak annyi ember állt, amennyi felfér a járdára. Mindenki várt szépen a villamosára - mert senki nem mondta Neki, hogy: ne várd, mert kisiklott.
A vicces (vagy felháborító?) dologban, hogy mindkét helyen (Moszkva tér, Móricz Zsigmond körtér) van BKV-s központ, vagy mittoménmi', mindenütt van hangosítás - ha nem működik, legalább egy ember kimehetett volna, és tájékoztathatta volna az utasokat, hogy nem megy a villamos - de az utasok tájékoztatására nagyívben…
Eszembe jutott a BKV honlapon olvasott dolog, ahol roppantul kibüszkültek' a Superbrand címükre: "Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkákhoz kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek."
Az utastájékoztatást elégségesen, azt várnánk el. Utasok… Fogyasztók… hol játszanak a BKV-nak?
Ez a cikk crashblogjáról szedtük, a szerző engedélyével. Köszönjük!
2008. január 24. 16:07
Önimádat minden mennyiségben
„BKV Információ: Én szeretem a BKV-t. Ha utálod, attól jobb lesz?”
Nem, nem lesz jobb, de attól jobb lehet, ha a problémákat megbeszéljük, és nem próbáljuk elhallgatni úgy, ahogy azt Regőczi Úr szerette volna. A BKV attól sem lesz jobb, ha szeretjük, attól viszont igen, ha a felvetett problémákat Önök elolvassák, és megkeresik rájuk a megoldást.
Nem mellékesen, ha a befizetett pénzeket ismételten nem az Önreklámozásra költenék, hanem a szolgáltatás színvonalát emelnék vele, többen szeretnék a BKV-t.
2008. január 24. 13:28
Az utastájékoztatásról, már ezredszer
A 99-es busz vonalán egy kicsivel jobb a helyzet. Itt nem a busz hátulján lévő koszra írják a viszonylatszámot, hanem A4-es papírra. Mondjuk jobb mint a semmi.
Kedves BKV figyelő!
A mellékelt képet ma reggel lőttem a 99-es busz mögött haladva. Mivel magam is gyakran utazom rajta, ezért először csak az A4-es lapra nyomtatott számok tűntek föl, aztán a végállomások megnevezése is (ez utóbbiak sajnos nem láthatóak tisztán a képen - bár mivel a 99-es a Népszínház utcától - Pesterzsébetig közlekedik, az éppen kivehető Dél-Pest és Csepel felirat is azt jelzik, hogy valami nincs rendben).
Mindenképpen dícséretes, hogy valamilyen módon szeretnék feltüntetni a járatszámot, de a kivitelezés hagy némi kívánnivalót maga után.
Szép napot!
Szilárd
Utolsó kommentek