T. BKV Figyelő!
Szeretnék egy új témát elöhozni, mivel mindig csak a szabálytalankodó BKV dolgozók a téma.
Szerintem a BKV-hoz hozzá tartózik az utas is. (Aki mindennél többet tud pl: vezetésröl stb)
Lehet olvasni, hogy ezt csinálta a villamosvezetö, nem idöbe jött a busz stb. De olyan témát nagyon keveset olvastam ami az utazási feltételekröl szólna. Mielött mindenki a másikat fotoza, feljelenti mert nem szabályos ahogy azt csinálja. Saját magát is megkellene nézni, hogy szabályosan használja-e a szolgáltatást.
1. Inditásjelzö megszólalása után balesetveszélyes a le ill. a felszállas!
2. Ne álljon a vezetöfülke elé, mert a vezetö nem lát semmit!
Szerintem ezek a legbalesetveszélyesek. Ezen kivül még van egy pár szabály amit nem tartanak be az utasok. De hát mindenki tudja mit szokott rosszul csinálni amikor tömegközlekedik.
Üdv: Andris
Ne állj a fülke elé
Két pozitív tapasztalat
Kedves Figyelő!
Igen kellemes utazásban volt részem ma este (2008.01.17), köszönhetően az 1271-es számú V149-es busz sofőrjének. A buszvezető ugyanis a következő üdvözléssel indult el a Deák térről: "Minden kedves utasunknak kellemes utazást és szép estét kívánok! Első megállónk az Astoria."
A hangnem végig megmaradt, nem csak a megállókat mondta be lelkiismeretesen, de az átszállási lehetőségekre is felhívta az utasok figyelmét. Még arra is futotta a fiatal sofőr kedvességből, hogy a végállomáson elköszönjön tőlünk. A hangján érezni lehetett, hogy nem valami sablonszöveget mormol unottan a mikrofonba, hanem komolyan az a szándéka, hogy kellemesebbé tegye a csütörtök esténket.
Talán egyesek a blog színvonalának zuhanásaként értelmezik, ha beteszed ezt a levelet, mondván, ilyen apróságokkal nevetséges foglalkozni, mikor olyan nagy gondok vannak a BKV körül. Szerintem a jót is fontos megbeszélni, még akkor is, ha "apróságnak" tűnik.
Ezzel a kedvességével a buszvezető visszaadta az életkedvemet egy idegtépő és fárasztó nap után. Ezúton is szeretném megköszönni Neki!
Üdv,
Fantom
Ma 17:45 körül a Kálvin téren furcsa dolog történt velem. Bérletért álltam sorba az aluljáró jegypénztáránál, és a következő megfigyeléseket tettem:
1. A sor gyorsan haladt.
2. A kihangosító működött, méghozzá megfelelő hangerőn és minőségben
(nem recsegés, nem éteri neszek, de nem is fülsértő).
3. A pult mögött egy nagyon kedves középkorú hölgy ült.
4. Aki mindenkinek köszönt, és a tranzakció végeztével további szép
estét kívánt.
5. És az előttem álló vidéki emberkétől megkérdezte, hova megy, és
mivel elég volt a szakaszjegy az utazásához, a kért vonaljegyekhez
képest több száz forintot spórolt neki.
Ilyen is van! Le a kalappal!
up
Történelmi pillanat
Blogunk második postja a Boráros téri óráról szólt. Éva –ismerősöm- megragadta az alkalmat, és már másnap írt nekem. Elmentem én is, lefényképeztem, kiderült, hogy az óra tényleg nem működik.
Azóta eltelt 7(!) hónap. Több levélben is kifejtettük a BKV-nak, hogy ideje lenne már megcsinálni az órát, persze reakció egyikre sem érkezett. Megkerestem a Pontos Idő Kft-t is, Ők mondták, hogy az óra már nem garanciális, csak a BKV-n múlik, mikor rendelik meg a javítást és lesz újra "használható" az óra.
Vasárnap örömkönnyeket dörzsölgetve készítettem ezt a képet a Boráros téren. Sikertült! Köszönjük!
Fogócskáznak az ellenőrök
Tisztelt BKV!
Egyetemistaként nap mint nap járom a várost, amihez a BVK járatait veszem igénybe. Amikor utazom, naponta minimum 8 alkalommal szállok fel és le. Minden hónapban veszek bérletet, ezért úgy gondolom, hogy jogosan panaszkodhatok az ellenőrök munkájával kapcsolatosan.
Általános tapasztalatom, hogy az ellenőrök nem végzik rendesen a feladatukat.
- Az esetek 50%-ában a metróbejáratoknál állók meg sem nézik a bérleteket!!! Egyszerűen csak ott állnak, néznek jobbra-balra, háttal állnak, beszélgetnek egymással, vagy ismerőssel, vagy a Princess Pékségek épp pihenő alkalmazzottjaival (Nyugati metrómegálló, villamos felőli lejárat).
- Gyakran látok lent szájkosár nélkül kutyát. Véleményem szerint a kistáskában tartott kutyának is szájkosarat kell hordania, elvégre az is kutya, még ha néha cicának is tűnik. A saját lábán közlekedő kutyákról nem is beszélve. Szájkosarat mindegyiknek! Kivétel persze a vakvezető kutya....
- Fent "ellenőriznek", lent meg kéreget és énekel valaki, vagy fent "ellenőriznek", lent meg a székeken alszik a hajléktalan. Elméletileg mind a kettő tilos!! Ebben az esetben én sem vagyok köteles a bérletemet felmutatni, úgy gondolom.
- Néha túlkapások is vannak, sajnos. Még szeptemberben a 4-6 villamos viszonylaton több esetben is találkoztam olyan szerelvénnyel, amiben 5-6 ellenőr volt, és minden megálló után megnézték mindenki bérletét. Amikor szóvá tettem, hogy már 3szor mutattam, akkor pedig bunkó módon reagáltak: Ne pofázzak, jobban tudja mit csinál, stb. Nem hiszem, hogy az utasok zaklatása lenne a dolga.... Szerencsére ezzel a rémes ellenőrzési metódussal azóta nem találkoztam.
- Gyakran minősíthetetlen módon "kérik" (ha kérik) a bérletet.
- A villamosról nem szállítják le a kéregetőket (se az ellenőr, se a sofőr). Szerencsére egyre ritkábban találkozom ilyen esettel, de pl. a Combinokon a sofőr nyugodtan leszállíthatná a két fakockával a kezében közlekedőt, ugyanis biztos vagyok abban, hogy látja, mikor száll fel, elég feltűnő ahhoz.
- A nyugdíjas kinézetűektől nem kérik el a nyugdíjasigazolványukat! Pedig nekik az a "bérletük" akkor mutassák fel ők is!
Szerencsére találkozom rendes, tisztességes ellenőrrel is, aki elkéri a jegyet-bérletet, majd megnézi, és megköszöni!!!! Aki, ha megnézi a matricát a diákigazolványon, azt is rendesen kéri, és nem azt mondja, hogy: Matrica, hö? Aki elkéri a nyugdíjasigazolványt is, majd ha tényleg elég idős utasról van szó, jó egészséget kíván. Sajnos azonban a rendes, dolgos ellenőr a ritkább eset. Ha ilyenekkel találkozom, szívesen adom oda a bérletemet.
Kiszolgálja magát az ellenőr
Tisztelt BKV vezetőség!
A mai reggelen, nem sokkal 8 után történt estetet szeretnék megosztani Önökkel!
A barátnőm az 1-es villamosra szállt fel ma reggel! Elkövette azt az orbitális és minősíthetetlen hibát, hogy sms-t írt felszállás közben! Mivel el volt foglalava a 4 szavas kis üzenet megfogalmazásával a felszállás után odaállt a jegyérvényesítő berendezés mellé és hihetetlen 15 másodpercig érvényesítés nélkül utazott. Az sms befejezése után elővette a pénztárcáját és elővette a jegyét (amit alapvetően felháborító áron megvásárolt, gyűjtő formában) és érvényesíteni szerette volna. Ekkor történt meg az, hogy a háta mögül rászólt egy férfi, hogy ne tegye. Meglepődésében nem is tudta mire vélni, mire a férfi lefogta a kezét (milyen jogon? talán rendőr is mellékállásban?)és közölte hogy ellenőr. Elmondta neki, hogy látta a felszálláskor, azt is, hogy sms-t írt és a véleménye szerint nem akart jegyet venni, csak miatta... Ez nem kicsit hazugság, mert mögötte állt, nem is láthatta!!!!!
Ezek után közölte az ellenőr hogy 6000 Ft a helyszíni bírság és fizesse ki azonnal! Jobb nem lévén elővette a pénztárcáját, hogy kivegye a pénzt és ez nem volt egyszerű mivel a villamos mozgásban volt. Ekkor felháborító módon az ellenőr belenyúlt a párom tárcájába és maga vette ki a pénzt!!!!!! Ha nem tévedek ez nem tartozik bele a jogkörébe!!!!!!!
Felháborító, hogy a BKV-nél ilyen emberek dolgoznak!!!!! Minősíthetetlen stílussal és arroganciával!!!! Jogtalanul, esetleges szabálysértést feltételezve büntetnek, a legcsekélyebb türelmi időt sem hagyva a jegy érvényesítésére, csak azért hogy a napi kvótát teljesítsék!!!!
Szeretném megkérdezni, hogy mire számítsunk! Mivel minden nap ezzel a járattal utazik a párom, arra vagyok kiváncsi, hogy minden nap meg lesz hasonló kihágás miatt büntetve vagy megpróbálnak az ellenőrök magukra erőltetni valamilyen jellegű vevőbarát magatartást? Mivel Önök szolgáltatást nyújtanak nem kevés pénzért, szerintem elvárható lenne, hogy az árért minőséget is kaphasson a vevő! Ezenkívül szeretném megtudni milyen formában szeretnék az estet kivizsgálni?
Várom válaszukat!
Horváth Tamás
Utolsó kommentek