Kedves Figyelők!
Örömmel láttam a kezdeményezést, mely a BKV-val kapcsolatos észrevételeket várja, és nagyon meglepődve olvastam a sok pozitív visszajelzést is. Sajnos nem volt szerencsém eddig a cég alkalmazottaival, járműveivel, és néhány személyes sértést soha nem fogok megbocsátani a cégnek. (igen ennyit számít, hogy kiket foglalkoztatnak) Mivel van rendezvényszervezési tapasztalatom, tisztában vagyok vele mit jelent rengeteg embert egyenként ellenőrizni, és kétség esetén célzottan kultúrált formában kérni érvényes jegyének bemutatására. Nem hiszem, hogy ez megoldhatatlan lenne az ellenőröknek.
A BKV-val kapcsolatos viszony akkor kezdett drasztikusan romlani, amikor kb 2 évvel ezelőtt a Déli pu.-nál mentem le a metróba. Már az üvegajtón nehéz volt bejutni, mert az egy működő mozgólépcsőt 4 ellenőr+2 biztonsági őr állta el. Mikor végre odaértem és felmutattam a bérletemet (mióta igénybe veszem a tömegközlekedést mindig érvényes bérlettel utazom) és ráléptem a mozgólépcsőre az ellenőr hölgytől a következőt kaptam elég ocsmány hanglejtéssel: "A k**va anyád!"
Itt volt az a pont, hogy elszakadt minden toleranciával kapcsolatos cérna! Ez minden körülmények között megengedhetetlen.
Innen indult a saját kis figyelésem! Bár a bérleteket továbbra is vásároltam, sőt most már éves bérlettel közlekedem, az ellenőrök sajnálatos módon nem változtak. A tehetetlen düh fortyog bennem minden egyes alkalommal amikor a Deák téren egymástól 5 méterre ketten kérik el a bérletet, amikor nem figyel oda, majd utánam ordít, és amikor ki akarja kapni a kezemből a pénztárcámat (abban tartom) hogy a bérletem érvénytelen és elveszi. Ez utóbbi néhány hete történt a Kőbánya-Kispest-i metróállomás bejáratánál. Itt már nem bírtam megállni, hogy ne üvöltsek teli torokból a nővel. Valószínűleg azért fizetem ki majd egyhavi béremet, hogy utána még kötözködjenek velem, mert a büntetés után kapják a prémiumot.
A járművek mérhetetlenül mocskosak, senki és semmi nem gátolja meg a hajléktalanokat, hogy felszálljanak, és mérhetetlen bűzt, és ürüléküket, vizeletüket hagyják a járműveken.
Ez különösen azért szép, mert nekem ugye ahányszor metróval utazom be kell mutatnom a bérletemet, de a csövit csakúgy beengedik ezek szerint.
És hogy kicsit közelebbi időponttal, és konkrétumokkal szolgáljak:
2007.07.02. 6:30 fekete 20as busz újpest. Szent László tér-i megállón egyszerűen átmegy, majd hirtelen ráfékez, és kinyitja a hátsó ajtót. 2 fiatal lány száll fel kicsit meglepődve, majd a hangosbeszélőn a sofőr üvölteni kezd: (szó szerint idézem) "Meg kéne mozdulni, ha fel akartok szállni!"
2007.07.03. 16:10 Kőbánya városközpont buszvégállomás 151-es buszra várok, mivel az előzőt még láttam elrobogni. Érkezik egy az állomásra, kicsit arrébb kirakja az utasokat, majd kiáll... Semmi baj, egy kimarad nem halunk bele... Érkezik a következő, majd az is kiáll... A megállóban már szép kis tömeg gyűlt össze. a harmadik busz volt az, mely végre a megállóban állt meg, és fél5-kor el is indult a gyógyszergyári megállónál már olyan szintű volt a zsúfoltság, hogy nem fért fel egy ember sem. Kőbánya-Kispesten alig tudtam leszállni a buszról, de a sok átszálló ellenére a buszra így sem fért fel a sok várakozó. (a dologban külön gyönyör volt az a feltehetően hajléktalan család, akik rendkívül mocskosan és bűzösen szálltak fel, folyamatosan üvöltöztek a gyerekekkel, és végigöntözték a környéküket, székeket és padlót az általuk fogyasztott dobozos sörrel)
A cég átgondolhatna jó pár dolgot, főként azt, hogy az utasok pénzéből él, akik ezért a nem kis pénzért kultúrált utazásra vágynak, és nem (a jövőben már rendőrruhában) bunkósodó alkalmazottakra. Ne odáig terjedjen a figyelem, hogy fizettem, hanem folytatódjon ott, hogy ezért én normális körülmények között szeretnék nap mint nap utazni.
egy utas
(Mivel nem volt módom megismerni, és így megismertetni a velem szemben inkorrekt módon viselkedő személyeket, ezért névtelen kívánok maradni elkerülve a napi hírekből ismert metódust, miszerint,ha sérelem ért valakit, akkor automatikusan hazudik, kivéve, ha kukagyújtogató randalírozó, mert akkor ő a rendőri erőszak áldozata.)
Világvárosi közlekedés
A BKV válaszolt
Tisztelt „BKV Figyelő”!
Ezúton megküldjük az alábbiakban olvasható, Önök által megküldött internetes cikkre vonatkozó állásfoglalásunkat. Üdvözlettel: BKV Zrt.
Az észrevételt köszönjük. Társaságunk igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy az elmúlt években egyre intenzívebben tapasztalható nyári hőségben jegyellenőr munkatársaink munkakörülményein javítson. A HÉV vonalakra kiterjesztett beléptetéses ellenőrzési rendszerrel kapcsolatos infrastruktúra kiépítése jelenleg folyamatban van. A megvalósításig, mely megoldást nyújt a cikkben felvetett problémára, a hőségben továbbra is biztosítjuk munkatársaink részére a pihenőidőt és a védőitalt. A rendszer kialakításáig kérjük, megértésüket és köszönjük jegyellenőreinkkel szemben tanúsított együttműködésüket.
BKV Zrt.
A BKV nem illemhely
Az ürítés minden formájával megismerkedhetünk utazásunk során. Alig pár nap telt el a kakis levél óta, itt egy új, valaki a metróban végezte el a kisdolgát! A Falon illetve a reklámtábla lábánál látszottak a csurgatás nyomai, lehetett látni, hogy nem egyszerre öntöttek ki valamit. Szaga elég gyanús volt, nem szagolgattam, csak megcsapott a szaga (Mint egy nyilvános WC-ben). Kérdésünkre senki nem tudott válaszolni, senki nem tudta, hogy került oda...
Pályázati felhívás
Tiszta udvar, rendes ház! Láttam már sok helyen kiírva. De ez a mondás vajon a BKV-ra is igaz? Nem szeretnénk véleményt alkotni a társaságról néhány tisztítatlan busz alapján, így hát pályázatot írunk ki, "Ki találja meg a legkoszosabb járművet?" címen. Várjuk a képeket és a sztorikat. A busz rendszáma vagy a jármű azonosító száma nagyon fontos, ne felejtsétek el megnézni! Sok sikert kíván a BKV figyelő! [KÉPEK]
Egy kis kedvcsináló:
Szigorított jegyellenőrzés
Sziasztok!
Én a mai napi tapasztalatom szeretném megosztani veletek. Reggel elindultam dolgozni, Rákoskeresztúrról, a 161E járattal. Mikor odaértem a buszhoz, természetesen egy nagy sz ám várt a kijelzőn, ami az indulásig lévő időt mutatta. Gondoltam, várok egy buszt ahogy szoktam, és lecsüccsenek. (ez a busz nem nagyon ál meg 20-30percig, dugótól függően, ezért érdemes ülni :) )
Mikor a megállóba értem, rengeteg ellenőr fogadott. Először azt hittem, hogy majd felszállnak és szokásos módon ellenőrzik az utasokat. De nem így tették. Jobban körbenéztem, és láttam hogy minden ajtónál ált két BKV ellenőr, és két biztonsági őr. 16 személy nézte meg minden egyes felszállni kívánó utas jegyét/bérletét. Mondom hát ha már itt vagyok az ajtóba megmutatom a bérletem és felszállok. Fel is szálltam, és láttam hogy még üres helyek tömege várt. Meglepődtem, mert ezen a járaton a csúcsidőbe az is nagy szó, ha felfér az ember a lépcsőn állva.
Úgy látszik a BKV tényleg bekeményít a jegyellenőrzésbe. Este hallottam a híradóba hogy ezen a járaton tesztelik ezt a felszállásnál jegyellenőrzés dolgot. Nekem tetszik, mert így sokkal kevesebb az utas :)
Kíváncsi vagyok hány napig működik ez reggelente.
Üdv: neo
Utolsó kommentek