A fejlesztési miniszter támogató levelének hiányában, formai okok miatt az uniós fejlesztésekért felelős KIKSZ Zrt. elutasította a főváros április óta dédelgetett járműbeszerzési projektjét, pedig korábban úgy tűnt, a 120 milliárdos bevásárlás mindenkinek tetszik. A támogató levélre több mint egy hónapja hiába vár a főpolgármester, a remélt 100 százalékos uniós támogatásról lecsúszhat a főváros, -tudta meg az Index.
Vasárnap Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár (NFM) és Vitézy Dávid vezérigazgató (BKK) aláírták az 1-es és 3-as villamosprojekt támogatási szerződését. Az eseménynek különös bájt ad, hogy a beruházás addig nem indulhat el, azaz a vállalkozó szerződését addig nem írhatják alá, míg egy másik projekt, a 96 új villamos és 93 troli beszerzése el nem dől. Utóbbit ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke feltételül szabta az előbbi fejlesztés elindításához.
96 új villamos és 93 új troli: bukhatja az uniós támogatást a főváros
Késessel fenyegetőző zsebtolvaj garázdálkodik a körúton
Egy körülbelül 170 centiméter magas, testes, rövid fekete hajú srác lopja meg a 4-es 6-os villamoson utazókat olvasónk alábbi beszámolója szerint. A tolvaj ismertető jele, hogy a legnagyobb melegben is vastag ujjú kabátot cipel a karján, ez segít neki a lopásban:
Tisztelt BKV-figyelő!
Az elmúlt időszakban feltűnt a 4-es 6-os villamoson egy kb. 170 cm magas, testes, rövid fekete hajú srác, aki a karján mindig egy vastag kabátot hord. Mivel többször utazom napjában ezen a járaton felfigyeltem, hogy valahányszor feltűnik a járaton fel alá mászkál a szerelvényen és persze nem sokkal később mindig felkiált valamelyik utas, hogy "tolvaj!"
Ez a srác rendszeresen beszólogat a fiatalabb lányoknak. A szombati napon egy lányt kezdett el hátulról fogdosni. Mikor én és néhány utas rászóltunk csak fenyegetőzött és jól látható helyről megvillantott egy kést.
Balesetveszélyes gyalogátkelők: sok balesetet kerülnek el az éber járművezetők
Sokszor csak a szerencsén, illetve a járművezetők éberségén múlik, hogy nem történik baleset a gyalogátkelőknél. Több olyan megálló is van Budapesten, ahol ha összegyűlik egy nagyobb tömeg, veszélyes közelségbe kerül egymáshoz az utas és a tömegközlekedési jármű. Az egyik ilyen megálló a 4-es villamos újbudai végállomása, ahol az Allee megnyitása óta cseppet sem veszélytelen a bejárathoz közeli zebránál várakozni, főleg ha az ember nem figyel, és nem is a zebránál, hanem előtte várakozik, gyakorlatilag a villamos előtt. Hasonlóan veszélyes zebra található a Jászai Mari téren is, olvasónk erről ír az alább olvasható levelében.
Ha tudtok még hasonlóan veszélyes átkelőt, írjátok meg a kommentek között, vagy e-mailben a bkvfigyelo@gmail.com címre!
Metrótűz: Mi a teendő súlyos üzemzavar esetén?
Az elmúlt hetekben többen azért írtatok nekünk levelet, mert szeretnétek megtudni, hogy egy súlyos üzemzavar esetén mi a teendő a metrón. Utasként sajnos nem sok információt kaptok a teendőkről, az állomásokon is csak azt tudjátok kideríteni, hogy merre van a menekülési útvonal, ezeket is a BKV néhány hónapja ragasztotta ki, azelőtt még ez sem volt publikus.
Biztos vagyok benne, hogy a metróvezetők megfelelő oktatást kaptak arról, hogy mi a teendő súlyos üzemzavar esetén, és abban is biztos vagyok, hogy ha szükség van rá, erről tájékoztatják az utasokat, de ilyen állapotok mellett nem lehetne előre tájékoztatni? Sokat segíthet egy esetleges mentésnél ha van néhány felkészült utas, aki az első percekben tudja segíteni a metróvezető munkáját.
Tisztelt BKV-figyelő!
Néhány hét szünet után ismét gond volt a metróval (09. 03. Nyugati tér), ez eszembe juttatott több kérdést. Létezik-e bárhol, bármilyen formában hivatalos tájékoztatás arról, mi a teendő a metróban súlyos üzemzavar, tűz esetén?
Szerencsére senkit sem nyomott agyon a felborult utasváró
A fenti képet olvasónk, Ádám készítette a 68-as busz Kozmai utcai megállójában. Mint azt levelében írja, nagyon meglepődött, hogy a reggel még normálisan álló utasváró délutánra hanyatt vágta magát. Minket -megnézve a váró szétrohadt lábait- egyáltalán nem lep meg a dolog, inkább az a meglepő, hogy senki sem sérült meg. Tudom, ez a hiba se látható előre, és biztos egy jegy nélküli befüvezett utas borította fel.
Utolsó kommentek