Magyar metrógyár építésével oldanák meg a budapesti metrókrízist. Civil szervezetek és a közlekedési szakma régóta lobbizik, hogy ne külföldről vásároljunk járműveket, hanem a magyar ipar gyártsa le azokat, -írja a Blikk.
Már kormányzati körökben is támogatást élvez a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslata, hogy ha az elkövetkező 10-15 évben 700 metró- és HÉV-kocsit kell vásárolnia a BKV-nak, sokkal olcsóbb és hasznosabb lenne gyárat telepíteni, mint külföldről beszerezni.
Metrógyárat építenének Magyarországon
Lámpák figyelmeztetnek a metróajtó csukódására
Az esélyegyenlőség érdekében olyan lámpákat szerelnek a metrókra, amelyek az ajtók záródására figyelmeztetik az utasokat – közölte a BKV.
A "vizuális indításjelző berendezések" tesztelése hétfőn a 3-as metró vonalán kezdődik, és egy hónap után az összes kocsiba beszerelik őket.
Összesen 1944 jelzőkészülékre lesz szükség, ezeket a járművek utastéri ajtói fölött helyezik majd el. A lámpák az ajtózáródásra figyelmeztető hangjelzéssel egyidejűleg kezdenek el villogni, és mindaddig fényjelzést adnak, amíg a szerelvény valamennyi ajtaja be nem záródott.
(MTI, Index)
Felnyársalta egy gyalogos lábát a sínből kiálló rozsdás vasdarab a Török Flóris utcában
Mentőt kellett hívni ahhoz a gyalogoshoz, akinek felnyársalta a lábát egy sínből kiálló vasdarab a pesterzsébeti Török Flóris utcában. Az esetről egy olvasónk számolt be, ő segített a bajbajutott utason, ő hívott hozzá mentőt, és a kiérkező ápolók tanácsára ő készítette a fent látható képet is. A helyszínt sajnos nem ismerjük, így nem tudjuk, hogy a gyalogos mit keresett a sínen, de olvasónk állítása szerint ezen a szakaszon nincs járda, ezért közlekedett a sínek között a gyalogos.
Tisztelt BKV-figyelő!
Tegnap (06. 15.) sikerült az alábbi történetbe keverednem. Szokásos délután kutyaséta alkalmával töltöttük időnket a futtatóban. Odabicegett egy lány a kerítéshez. Kérte, hogy egy pillanatra menjünk oda. Nagyon halkan beszélt, alig tudtuk kivenni a szavait. Aztán a megdöbbenés. Csurom vér az egyik lábfeje. Kiderült, hogy a villamossínből kiáll egy jókora kard méretű rozsdás darab és ez felnyársalta. Kihívtuk a mentőt. A diszpécser még elmondta, hogy fektessük le, emeljük meg a lábát és szorítsunk rá valamit. Szerencsére 5 percen belül kiértek.
Lassítja a forgalmat a BKV szolgálatvezetőinek dilettáns rendelkezése?
A fenti képet egy villamosvezető olvasónk készítette a forgalmi lapjáról pár nappal ezelőtt. Mint levelében írja, a munkalapjukon felháborító és hihetetlen utasítás jelent meg a vezetőség részéről az 1-es üzemben, és azóta sem tud napirendre térni felette. Sejtéseik szerint egy dilettáns utas panaszából ered ez a szintén dilettáns utasítás.
Azt nem tudom, kit néznek nagyobb hülyének, az utasokat vagy a jármű vezetőket? És arra is kíváncsi lennék, ha bármelyikünk végre hajtaná, az utasok vajon mit szólnának ahhoz, hogy emiatt lekésnek mindent? –Kérdi olvasónk.
Az utasítás kinagyításához kattints a képre!
Még nem zárják le a 3-as metró déli végállomását
Elhalasztották a 3-as metró déli végállomásának lezárását, tudta meg az [origo]. A metró eredetileg csütörtöktől augusztus közepéig csak a Határ útig járt volna, ám mivel nem sikerült megoldani pótlóbuszok biztonságos közlekedését, egyelőre mégis végigmennek a szerelvények Kőbánya-Kispestig.
Határozatlan időre elhalasztotta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a június 16-tól tervezett vágányzárat a 3-as metró Határ úti megállója és a Kőbánya-Kispesti végállomás közötti szakaszán.
Utolsó kommentek