Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái

Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)

Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.

Tisztelt BKV-figyelő!

Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:

Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.

Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.

Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.

Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.

8 Tovább

Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit

Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:

Kedves Gál Mihály! 

A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.

A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.

Tisztelt BKK!

Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.

Üdvözlettel,
Cz. Balázs

Tisztelt Cz. Balázs Úr!  

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.

Köszönjük segítő szándékú bejelentését.

Budapest, 2012. június 8.

1 Tovább

Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra

Olvasónk, Attila tegnap délután a 85-ös busszal szeretett volna utazni. Néhány perccel fél hat előtt ért a Kőbánya-Kispesti buszpályaudvarra, ahol fél órát várt az egyébként tíz percenként közlekedő buszra. Azon lepődött meg leginkább, hogy ez idő alatt több 85E busz is elment. Attila nem érti, hogy ha több busz is kiesik a vonalról, akkor néhány 85E jelű buszt miért nem "fokoznak le" sima 85-ösre. Véleménye szerint sokkal többen utazhatnának a sima buszokkal, és nem kellene fél órát feleslegesen várni.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Pesti közlekedő emberként már edzett vagyok, hozzászoktam a BKV által okozott kellemetlenségek elviseléséhez, hozzászoktunk a kimaradó, késő járatokhoz, a kocsi hiányhoz, de azért van, amit nem hagy szó nélkül még az ilyen edzett polgár sem.

A mai napon (06.07-én), délután fél hat után 5-6 perccel szerettem volna a Kőbánya-kispesti  végállomáson felszállni a 85 számú buszra. A megállóban épp egy 85E-s állt, sebaj, megvárom a simát, nekem csak az a jó…(persze nem egyedül én voltam ilyen ott a megállóban).

Nos, összesen három 85E-s busz ment el, tehát kimaradt a menetrend szerint a 17.45-s és a 17.57-s járat is. A buszvezetők természetesen csak azt tehetik, ami a menetlevelükben szerepel, de érdekes módon, érdeklődésemre közölték, hogy azon a ménkű nagy végállomáson, nincs egy felelős szolgálattevő, aki azt mondaná a sofőrnek, hogy te most a 85-s vonalán mész, ez azért elgondolkodtató. Végül 18.02-kor meguntam a várakozást, és a felvilágosítás hiányát, és röhejes, de a két megállónyi utat átszállással !!  végül sikerült megtennem. Nos szeretnék világos választ kapni arra, hogy miként gondolják Önök a hasonló esetek megelőzését megoldani?

Én ugye kifizettem a viteldíj táblázat szerinti összeget, és ezért ELVÁROM, hogy a járművek a kifüggesztett menetrend szerint közlekedjenek. Miután Önöket sem érdekli,  hogy én hogyan teremtem elő a jegy árát, ezért engem sem érdekelnek az Önök belső problémái. Úgy oldják meg azokat, ahogy akarják vagy be kell ismerni, hogy képtelenek ellátni a feladatukat, ebben az esetben majd én megoldom a közlekedésem, veszek egy biciklit például. Esetleg lehetne 10 forint egy jegy, és akkor tudomásul veszem, hogy ilyen fos az egész.

Az a másik kis adalék, hogy miután kirúgták a bérlet elárusító viszonteladójukat, (Önöket fű-fa meglopja érdekes) azóta Kőbánya-Kispesten a metró kijáratánál egy jegyértékesítő fülke van. Én készséggel elhiszem, hogy a busz végállomáson egy bódét felállítani, és egy embert oda ültetni  az Önök logisztikai képességeit meghaladó feladat, de szerintem bármelyik idén érettségizett egy órán belül megoldja. Nagyon szeretném azt is megtudni, hogy a különböző központokban ülő okostojások vajon mikor ültek személyesen a saját cégük járművein, és elégedettek voltak-e az ott tapasztalható meleggel és bűzzel? Mert a légkondis autóból ez nehezen felmérhető.

Végül is kérdem, hogy  az öt perces út helyett várakozással eltöltött fél óra miatt milyen kártérítést tudnak felajánlani?

Üdvözlettel, L. Attila

16 Tovább

Tarthatatlan állapotok uralkodnak a 80-as trolibusz vonalán

Olvasónk, Edina azért fordult a BKV-hoz, mert tapasztalata szerint a 80-as és a 80A-s trolibuszokon tarthatatlan állapotok uralkodnak. Mint írja, akkor romlottak meg az utazási körülmények, amikor a Tesco megépült a Fogarasi úton, mert az áruház üvegvisszaváltójához járó hajléktalanok folyamatosan ezt a közlekedési eszközt használják. A buszra nagy sörös dobozokkal teli zsákokkal szállnak fel, és iszonyatos szagokat árasztanak:

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Évek óta érik bennem, hogy írjak Önöknek. Zuglóban lakom és sokat használom a 80-as 80a-s troli vonalat. Amióta a Tesco áruház megépült a Fogarasi úton tarthatatlan a troli állapota függetlenül a napszaktól, mert az áruház üvegvisszaváltójához járó hajléktalanok folyamatosan ezt a közlekedési eszközt használják. Télen se jó a helyzet de a meleg idő beköszöntével a kocsi hátsó része gyakorlatilag használhatatlan a hajléktalanok és az általuk szállított sörös dobozok szagától. Ahogy felszállnak mindenki költözködik arrébb. Hosszú évek alatt mindössze egy alkalommal tapasztaltam, hogy amikor felakartak szállni egy megállóban a járművezető rájuk szólt és leszállította őket. Tudom hogy ez nehezen megoldható probléma mert nem tudják szankcionálni őket. Ezért azt az egy javaslatot tudnám tenni, hogy legyen első ajtós felszállás ezen a vonalon! Köszönöm figyelmüket. Remélem történik valami hathatós megoldás"

Üdvözlettel: Teply Edina

19 Tovább

Minden metróállomáson defibrillátor készüléket helyez el a BKK

A 2011 nyarán, Zugló önkormányzatának felajánlása nyomán kihelyezett defibrillátor készülékek egyike segítségével mentették meg egy utas életét a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson 2012. június 3-án, vasárnap délután. A 2-es metró állomásán egy idős férfi infarktust kapott és összeesett az egyik metrókocsiban, újraélesztése a defibrillátor segítségével sikerült utastársának. Az eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek, így 2012 végéig a Főváros és a BKK valamennyi metróállomásra defibrillátor készüléket telepít.

A 2-es metró vonalán, az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion állomáson található egy-egy félautomata defibrillátor, amelyeket tavaly Dr. Papcsák Ferenc, Zugló polgármesterének felajánlása nyomán tudtak telepíteni.

2012. június 3-án, vasárnap délután egy idős férfi infarktus miatt összeesett az egyik metrókocsiban. A Puskás Ferenc Stadion állomásra érkező szerelvényen utazók a mentők riasztásával egyidőben kezdték meg az újraélesztést a kihelyezett defibrillátorral. A férfit sikerült újraéleszteni és a mentők kórházba szállították.

A vasárnapi eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek. Ennek eredményeként 2012 végéig valamennyi metróállomáson lesz defibrillátor készülék, amelynek megvalósítási költsége típustól függően kb. 30 millió forintig terjedhet. Egy életmentő készülék ára ugyanis 500.000 – 1.000.000 forint között van.

A Főváros vezetése, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. számára egyaránt elsődleges az utasok biztonsága és egészsége, ezért lehetőségeikhez képest mindent megtesznek a metróban bekövetkező esetleges rosszullétekre való felkészülése érdekében.

7 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek