Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Olvasónk, Csaba a gödöllői HÉV vonalán hétvégenként közlekedő pótlóbuszok miatt írt panaszt. Mint azt alábbi levelében írja, a menetrend köszönő viszonyban sincs a valósággal, rendszeres a tömegnyomor és az utaslemaradás, de olyan is volt, hogy a buszvezető elfelejtett megállni. Részletek alább.

Ha a HÉV, metró vagy villamospótlással kapcsolatban bármilyen észrevételeteket, problémátok van, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjétek el a bkvfigyelo@gmail.com címre!

Kedves BKV-figyelő!

Mivel rendszeresen szoktam a gödöllői hévvel járni, ezért tudom, hogy mikor mi történik. Ma és holnap (2012. máj. 19-20.) ugye pótlóbuszok közlekednek az Örs vezér tere és Kerepes között. Szokás szerint kifáradtam a Kistarcsai megállóba, ahol megáll a pótlóbusz. A menetrendben meghirdetett 18:57-es busszal szerettem volna hazajutni, Gödöllőre, persze a kerepesi átszállással, mivel a busz csak odáig közlekedik.

Nézem az órámat, 19:01. A busz(ok) sehol. 19:05-kor végre befutott az Auchan betéréssel közlekedő pótlóbusz. Mivel a busz dugig tele volt, ezért úgy döntöttem, hogy megvárom a Kórházi betéréssel közlekedő buszt, ami még nem ment el. Száguldva elment az Auchan betéréses busz (ami tele volt, és min. 50km/h-val hagyta el a megállót, és kb. 100m-el arrább egy zebránál hirtelen fékezett.), vártam, hogy jöjjön a másik. Nem jött. 19:20-kor 30 perc késéssel felbukkant az úton, fel is szálltam rá, és elmentem vele.

Viszont, ami Kerepesen fogadott látvány, valamint ami még a Kistarcsai megállóban láttam, az meglepő. Mind a 4 busz (amivel 18:50 és 19:30 között találkoztam) tömve utasokkal, az emberek feje az üveghez nyomva, összetaposott emberek, és még sorolhatnám, hogy mi minden jellemezte ezeket a buszokat. Valamint megemlíteném, hogy a buszsofőr is volt olyan kedves, hogy a fel, ill. leszálló utasok előtt bezárta az ajtót, majd szépen kiordított, idézem: "Ha el akarjátok érni a hévet, fussatok a busz után" Felháborítónak találtam mindezt, a BKV-nak már küldtem is a panaszt, várom a válaszukat.

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy miért nem tudnak egy hévhez több buszt küldeni, hogy az utasok jobban elférjenek, és lassan ne azt keljen látni egy-egy buszon, hogy összetaposott emberek fekszenek a padlón, a buszsofőr magyarán le se szarja, hogy meg kéne állni a megállóban, vagy hogy nem kéne olyan gyorsan menni, és a fülében nem kéne fülhallgatónak lenni. Mindösszesen csak ennyit akartam megosztani, de lenne még itt miről beszélni, egy-egy pótlás alkalmakkor történő eseményekről. 

Üdvözletem: M. Csaba

3 Tovább

Eközben Budapesten

Esernyőt nyitottak az utasok a BKV egyik Ikarus autóbuszán a tegnapi esőben. Vajon ezért mennyi kötbért szed majd a BKK a BKV-ról? A képet a Facebook oldalunkon osztotta meg egy olvasónk. Várjuk a hasonló felvételeiteket!

9 Tovább

Komoly kötbéreket fizethet a BKV a BKK-nak

Tíz és ötvenezer forint közötti kötbért fizethet a BKV a BKK-nak május 1-től berendezések, felszerelések és tartozékok hiányával kapcsolatban. Fizetni kell a műszaki hibás és a koszos járművek, a rossz hűtő- és fűtőberendezések után is, de ha a járművezető nem mondja be a következő megállót, az is 10 ezer forintjába kerül májustól a BKV-nak. A részletes, 46 pontból álló listát IDE KATTINTVA tekinthetitek meg.

Szakmai észrevételeiteket a kommentek között várjuk!
 

29 Tovább

Mozgássérült utassal gúnyolódott a forgalmista

Olvasónk, Ildikó mozgássérült. Mint írja, számára a járás és a mozgás nagy nehézséget, fájdalmat okoz. Közlekedését egy 2,7 kilós roller segíti, erre tudja akasztani a csomagjait, és ezen támaszkodva viszonylag egyszerűen tud haladni. Így közlekedett a 3-as metró Forgách utcai állomásán is, azonban ez (részben jogosan), nem tetszett a forgalmi ügyeleten ülő kollégának, és leszólt neki. Az alább olvasható levelet küldte ezügyben a BKV-nak:

Tisztelt BKV-Panasziroda!

2012. május 5.-én szombaton, 13 óra körül a Metró Forgách utcai aluljárójában történtek miatt panaszt kívánok tenni.

59 éves, gyermekbénulás következtében mozgássérült vagyok, a járás, a mozgás számomra igen nagy nehézséget, fájdalmat okoz. Ennek ellensúlyozására egy kb. 2,70 kg súlyú, kis (nehezen) összecsukható rollerrel közlekedem immár több mint 4 éve. A kormányra rá tudom tenni a táskáimat és rátámaszkodva, lassan "sasszézva" hajtva a rollert, a mozgásomat nagy mértékben megkönnyíti, használata nagy segítséget jelent. Számomra ez nem játékszer, hanem segédeszköz, ami nélkül - túlzás nélkül állíthatom - már a járás igen nehezemre esik.

A nevezett napon, a metró aluljáróban, szinte a falat súrolva, lassan gurultam előre a pad irányába, mikor a hangosbemondó, üvöltve felszólított, hogy azonnal szálljak le a rollerről. Mivel pár méterre volt csak a pad továbbgurultam, majd a női hang, többszöri hahózás után, gúnyosan üvöltötte a bemondón, hogy "öreganyám rollerezik". Jött a metró, felálltam a padról, jól látható bicegéssel elindultam az ajtó felé. A női bemondó még utánam üvöltötte, hogy csukjam össze a rollert.

Természetesen joga van, a baleset-megelőzés miatt egy vadul száguldó, láthatóan szórakozó tizenévest udvariasan, felszólítania, de különbséget kellene tennie száguldó rollerező és egy láthatóan járási gondokkal küzdő, nagyon lassan haladó, idősebb utas között.

Panasszal élek a stílus, az üvöltő, a több ember előtti megalázó, sértő hang, beszólás miatt. Ma még a korom miatt, holnapra már a betegségem, a kiszolgáltatottságom miatt leszek gúny tárgya egy olyan helyen, ahol naponta több ezren megfordulnak és tanúi az effajta megalázó, gúnyos, rendreutasító, emberi méltóságomat sértő beszólásoknak.

Panaszommal azt szeretném elérni, hogy az ügyet kivizsgálják és gondoskodjanak arról, hogy embereket, utasokat a munkatársaik többé ne alázzanak meg.

Tisztelettel: M. Ildikó

9 Tovább

Lejárt bérletigazolvány miatt büntetnek a BKK-ellenőrök

Kell a pénz a BKK-nak. Nagyon. Hiába becsületes az ember, hiába van bérlete, hiába tölti ki, az ellenőrök mindig találnak valamit amibe bele lehet kötni. Most épp a lejárt bérletigazolványokra vadásznak, tucatszám kapunk ezügyben panaszleveleket, úgyhogy vigyázzatok!

Kedves BKV-figyelő!

A következő esetet szeretném ismertetni. Kolléganőmet ma (2012. május 9.) reggel 9 óra körül a 18-as villamoson megbüntették azért, mert nem volt érvényes a bérlete. Nem a bérletszelvényével volt gond: az erre a hónapra szólt, az azonosítószámot is tollal írta rá. Magának az igazolványnak az érvényességével volt baj, az ellenőr szerint ugyanis lejárt. Szerinte tíz évig érvényes a bérletigazolvány, a kolléganőmét pedig 2001. novemberében állították ki. (A fényképről egyébként összetéveszthetetlenül felismerhető most is.)

Jogtalannak érzem ezt a büntetést, az igazolványon ugyanis van előre nyomtatott hely az érvényességi dátum feltüntetésének, de az igazolványnak azt a sorát annak idején A BKV DOLGOZÓJA NEM TÖLTÖTTE KI, csupán a kiállítás dátumát írta rá. Az igazolványra azonban sehol sincs rányomtatva, hogy a kiállítás időpontjától számított 10 évig érvényes. Ezt az információt a BKV honlapján ugyan meg lehet találni, de mit tegyenek például azok, akiknek nincs internetjük, vagy eszükbe se jut, hogy valami pluszinformációt is kéne tudniuk a BKV-igazolványukról, azon kívül, ami azon rajta van. (Kitöltési útmutató van rajta, az érvényességre vonatkozóan viszont semmi!) Nemcsak igazságtalanságnak, hanem kifejezetten pofátlanságnak tartom, hogy a kolléganőmet büntetik azért, mert 2001-ben egy BKV-alkalmazott lusta volt kitölteni az érvényességre vonatkozó sort az igazolványon.

Kíváncsi vagyok arra, mások mit gondolnak erről az eljárásról.

Megnéztem, az enyémen sincs kitöltve az érvényesség, bár a tíz év még nem járt le. Eszembe se jutott volna megnézni, ha a kolléganőmmel ez az eset nem történik meg.

18 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek