Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Cél, hogy a tanácsadói díjak csökkenjenek"

A Felügyelő Bizottság következő ülésén hoz döntést a beszámolóról

A BKV Zrt. Felügyelő Bizottsága mai ülésén tárgyalta a tanácsadói szerződésekről szóló beszámolót, majd az erről szóló döntést elnapolva a következő ülésére kérte az anyag - DBR Metró Projekt Igazgatóság által kötött tanácsadói szerződésekkel történő - kiegészítését. A szakmai anyag szerint 2007. évhez képest a Társaság tanácsadói szerződésekre jóval kevesebbet fordít; 2008-ban a tavaly előtti szintnek közel 50%-ára csökkentek a díjak, és továbbra is arra törekszik a Társaság vezetése, hogy csak olyan megbízásokat adjon ki, amelyek a BKV számára megtérülnek. A beszámolóból kiderül az is, hogy a megfelelő partnerrel kötött tanácsadói szerződések révén akár 1 milliárd forinttal csökkenthető az anyagköltség és az egyéb szolgáltatások ára a BKV Zrt. üzemi eredményében.

12 Tovább

Biciklis: Pofátlanul hazudik a BKV!

Március 20-án megjelent itt a BKV-figyelőn is az Index újságírójának a panasza, amiben leírta, hogy a buszvezető mikért hágta át a KRESZ-szabályait, és kezdett előzésbe. A biciklis lefényképezte a szabálysértő buszt és annak vezetőjét, aki kiszállt és adott a fényképező srácnak egy pofont. A BKV szerint ez nem így történt. A buszvezető és a biciklis a busz mellett kulturáltan a személyiségi jogokról diskuráltak, és a buszvezető keze sem járt el. Az újságíró szerint a buszvezető magyarázata életszerűtlen. Részletek alant:

Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a rendszámát, megütött és kilökött a szemközti sávba.

Kísérletképpen, hogy lássuk, hogyan védi a BKV a jogot, levelet írtunk az esetről a közlekedési vállalatnak.

A társaság példásan gyorsan válaszolt, megállapítva: a megvert és szemből majdnem elütött kerékpáros hazudott. A buszvezető viszont előzékeny volt, és csak azért szállt le a buszról, hogy udvariasan diskuráljon a kerékpárossal. Életszerű helyzet. Ahogy az is, hogy a buszvezető a műszak végén két tanút is hozott, akik igazolták a történetét. El tudnak képzelni olyan utast, aki hajlandó nyolc órával egy reggeli utazás után befáradni valami BKV-s irodába, hogy egy hivatalnoknak tollba mondjon egy olyan esetet, amelynek legalább az egyik momentumát utasként nem is láthatta?

A BKV levelére természetesen válaszolunk, hiszen kíváncsiak vagyunk, tényleg kontroll nélkül engedik vezetőiket garázdálkodni az utakon. Segítségünkre van, hogy a buszvezető magyarázata is életszerűtlen.

37 Tovább

A városvezetés és az állam miatt drága a BKV

Tudtad,


...hogy a BKV az üzemi bevételeinek 47 százalékát a jegybevételekből fedezi? Ez körülbelül 14 százalékkal több, mint az európai átlag.

...hogy Budapesten azért drága a tömegközlekedés, mert kevés az állami és az önkormányzati támogatás?

...hogy a főváros és a kormány évről-évre csökkenti a BKV-nak adott támogatásokat, ezért a cég a kiesést kénytelen az utasoktól beszedni?

...hogy más európai nagyvárosok tömegközlekedési cégeinek bevételeit 33 százalékban az utasok, 33 százalékban az állam és 33 százalékban az önkormányzat fizeti?

A BKV rossz helyzetéről nem csak a cégvezetés, az önkormányzat és az állam is tehet. A jegyárakat a cég kénytelen az inflációnál nagyobb mértékben emelni, hogy a működéshez szükséges minimális bevétel meglegyen. Ha a városvezetés és az állam a megfelelő mértékű támogatásokat megadná a BKV-nak az utasok számára a cég jobb szolgáltatást nyújthatna, olcsóbban.

27 Tovább

Miért dohányzik a járművezető?

Nemdohányzó utasként rendkívül zavar, amikor a BKV egyes alkalmazottai az utasokat semmibe véve dohányozni kezdenek vezetés közben. Főleg egy olyan járművön, aminek a vezetőállása és az utastere nincs is rendesen elkülönítve. Más országokban már a kocsmákból is kitiltották a dohányosokat, nálunk még csak különböző szabályzások vannak, hogy mikor, hol lehet dohányozni. BKV járműveken nem lehet, és ebbe a vezetőfülke is beletartozik. Akkor mégis miért dohányoznak a járművezetők? Megértem, hogy kevés a pihenő idő, de ez nem felhatalmazás arra, hogy bármilyen jogszabályt felrúgjanak, és károsítsák az utasok egészségét.

Tisztelt BKV!

Mai napon (2009.03.27.) utaztam a 1557-es számú 3-as (esetleg 62-es, az adott szakaszon mindkettő jár, és mindkettő hannoveri típusú) villamoson Zugló irányába (Kőbánya felől, a jármű 9:25 körül állt be az Örs Vezér tere Kőbányai oldal (Árkád) megállóba). A fülke közelében álltam, amikor is erőteljes cigaretta-szag csapta meg az orromat és ruházatomat. A zsúfoltság miatt nem tudtam elmenni a fülke közeléből sem, illetve a sofőrnek sem tudtam szólni, hogy legyen kedves eloltani. Mindemellett hallottam, amint hangosan telefonált is, de attól legalább nem lett büdös a ruhám.

Javítsanak ki, de úgy érzem - és nem csak a ruhám szagán, mely a cigarettától büdös lett -, sofőrjeik igazán fittyet hánynak azokra az emberekre, akiket szállítanak, egyfelől nem tisztelik őket, másfelől az egészségük és a BKV szabályzata sem jelent semmit számukra. A leírt esetet gyakran tapasztaltam az 1-es villamos vonalán is, ott szintén gyakori a vezetőfülkéből kiáramló cigarettabűz.

62 Tovább

Nem vitatkozott, inkább lyukasztott

Olvasónk a Batthyány téren szeretett volna felszállni a metróra, ezért jegyet lyukasztott, de ezt a lépcsőnél álló őrök nem fogadták el. Azt mondták, hogy az egy perce lyukasztott jegy érvénytelen, mert az állomás-kód nem megfelelő rajta. Ádám kerülte a biztonsági őrrel való vitát, mert tudta, hogy hülyékkel nem érdemes vitatkozni. Csak lesüllyedt volna a szintjükre, és legyőzték volna a rutinjukkal, ahogy a mondás tartja. De mivel BKV-s őrökről van szó, még egy pofont is kapott volna. Inkább lyukasztott még egy jegyet:

Tisztelt BKV Figyelő!

Ma (március 28) a Batthyány téri metró állomásnál, 9:36-kor a következő kellemes szerencsejátékban volt részem:

Jó szokás szerint 2 jegyellenőrző droidon való átjutás után lehet megközelíteni a mozgólépcsőt ezen a reggelen is. Gyűjtő jegyesként jó szokás szerint jegy dugdosása a szent gépbe, de persze megint nem megy. Hál' isten a második már megy, beleharapott a jegyembe, ráfirkált, így mennék is tovább. Elhaladva a drága ellenőrök mellett már tenném is el gyűjtőjegyemet, de ekkor megszólal egy hang "Hé te!".

52 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek