Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mocskos BKV!

A harminc évesnél fiatalabb olvasóink kedvéért mondom, hogy e jelszó és falfirka 1985-1990 között élte fénykorát, és semmi köze nem volt a BKV járműveihez. Az említett időszakban is volt egyes csoportoknak tüntetési és balhéingere, de akkoriban még nem a tüntető verte a rendőrt. Nyíltan nem lehetett csoportosan rendszerkritikát kiabálni az utcán, ezért akinek ilyen ingerenciája volt az a Fradi-Dózsa-meccsek után az üllői úti aluljáróban és környékén élhette ki tüntetési ingerét.

Ott zengett a mocskos BKV jelszó több száz torokból. Az akkori rendszer - biztonsági szelepként - engedett bírálni néhány intézményt, elsősorban a szolgáltatási szektorban. Ilyen volt a Közért-hálózat, ilyen volt a BKV, ilyen volt a Patyolat és a Gelka (elektromos eszközöket javító cég).

Így lett jelszóvá, falfirkává a "mocskos BKV" abban az időben, amikor a cég és elődei történetében a járművei épp a legtisztábbak voltak.

A múltkor baráti társaságban fényképeket nézegettünk és valaki megjegyezte, hogy az összes fekete-fehér és színes fotón csillognak a BKV buszok oldalai, ugye már akkor is photoshoppolták a képeket propagandacélokból?

Elmondtuk neki, hogy nem, akkoriban nem volt szükség ilyen trükkökre, mert a buszok/trolik/villamosok oldalai valóban fényesek és tiszták voltak.

Nomen est omen, gondolhatták a BKV-nál, és beteljesítették az akkor még valótlan állítást.

Az akkori (álpolitikai) jelszó mára valósággá lett. A BKV úgy döntött, hogy ha már oly sokat emlegették 25 éve, hogy mocskos a BKV, amikor nem volt az, ideje alkalmazkodni a közvélekedéshez, és mára valóban mocskos a BKV.

Nagyon.

Nagyon mocskos.

Kívül és belül ragadnak a járművek a kosztól. Még 20-25 éve egy üzemegységben 20-25 takarítónő dolgozott, akik közül legalább 15-20 a járműveket takarította, addig mára ez a létszám közelít a nullához. Egy jármű tisztességes takarítása kb. 4 órát vesz igénybe két-három ember részéről, tehát kb. 8-12 munkaóra. Üzemegységenként van 200-300 jármű, tehát havonta kb. 1600-3600 munkaórát kell(ene) ilyenre fordítani. Helyette egy-két fő tehetetlenkedik az üzemegység járműveiben, havonta kb. 300 munkaórában. Az eredményt naponta 2 millió utas látja. Ragadnak, szó szerint ragadnak a járművek üvegei a kosztól, a járművek külső oldalai pedig ma már egyáltalán nem fényesek, hanem olajsárral kevert portól vastagon feketék.

27 Tovább

Lyukassz, ha bírsz

Elvonja-e a mobiltelefonálás a villamosvezető figyelmét a munkájáról? Olvasónk szerint igen, ugyanis ezt a saját bőrén tapasztalta. Levele alant olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

A minap utaztam a 3-as villamoson, ahol jegyet szerettem volna lyukasztani amit nem tudtam. Az összes lyukasztón „üzemen kívül” képecske fogadott, amit le is fényképeztem, csatoltam a levél mellé.

Nem lenne kerek a történet, ha nem lett volna más probléma is: Hiába nyomtam meg a leszállásjelzőt a középső rúdon (ami vissza is jelzett), a villamosvezető nem állt meg a megállóban, ahol le szerettem volna szállni. Vagyis megállt, de 3 mp várakozás után továbbment.


Amikor leszálltam a villamos eleje felé mentem, ahol jókedvűen beintegettem a villamosvezetőnek, aki sajnos nem tudott nekem visszaintegetni, mert egyik kezében a mobiltelefonja volt, másik kezével meg a gombokat piszkálta. Ez magyarázat is volt az összes hibára. Még hogy a telefonálás nem vonja el az emberek figyelmét?

Panaszt nem kívánok tenni, bízom benne, hogy olvassa a blogot, és magára ismer, és elgondolkodik a történteken.

46 Tovább

Antal Attila lehet a Vértes Volán vezérigazgatója

Antal Attila volt BKV-vezér lehet a Vértes Volán Zrt. vezérigazgatója, ha az állami vagyontanács megszavazza az előterjesztést.

A Vértes Volán december 30-án tartja közgyűlését, amelyen az első két napirendi pont a jelenlegi vezérigazgató, Horváth István visszahívása és az utód beiktatása. Horváth nem kívánta kommentálni az egykor a Nógrád Volán élén állt Antal tervezett „importját”, csak megjegyezte: ő felelős vezetőként 17 éve dolgozik a cégnél. Egyébként napirenden van a Pannon Volán vezérigazgatójának felmentése is: Balázs Dezső helyére az MSZP-delegált Horváth Zoltán volt pécsi alpolgármester kerülhet

(HVG)

12 Tovább

Szétesik és beázik a 2-es metró

Ki a felelős a felújított 2-es metró állomásainak beázásáért, és széthullásáért? Kicsit több mint egy éve adták át a felújított állomásokat a forgalomnak, amik már a felújítás utáni hetekben szétestek. Erről akkor külön postokat csináltam, amikből a képeket Tomi levele után újból megmutatom, hisz a hibák egy része még a mai napig megtalálható:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este (2008. 12. 18.) fél 10 körül szálltam fel a Stadionoknál a metróra, a Deák tér irányába. Ahogy lementem A Hungária körút felől, a peronra a plafonból csöpögött a víz, a peronon még további helyeken is folyamatosan csöpögött a víz a plafonról. Felháborítónak tartom, hogy egy pár éve felújított metróállomáson ez előfordulhat. Nem tudom, hogy az esőtől vagy valami cső tört-e el, de bármi is az oka nem normális, hogy a plafonról víz csöpögjön a metróra. Sajnos képet nem tudtam róla csinálni, mivel semmilyen eszköz nem volt nálam.

Üdvözlettel: Tomi

Egy "kisebb" beázás

 

Szerencse, hogy nem esett rá senkire

 

"Kicsit" megbillent

 

Balesetveszélyes a mozgólépcső környéke is

27 Tovább

Megszűnik az 56-os villamos

Szombattól, de nem végleg, csak ideiglenesen, ugyanis átadják a Szabadság hidat a villamosforgalomnak, ezért részben életbe lép a régi (eredeti) forgalmi rend, ám a Duna-parti főgyűjtő csatorna építése miatt még mindig lesznek korlátozások. Mi változik szombattól, és hogyan? Nézzük részletesen:

• Korábbi útvonalán újra beindul a 47-es villamos a Deák Ferenc tér és Budafok, Városház tér között, valamint beindul a 49-es villamos is a Deák Ferenc tér és a Kelenföldi pályaudvar között.

• A 61-es villamos meghosszabbított útvonalon, Hűvösvölgy és Móricz Zsigmond körtér között közlekedik.

• A 18-as villamos a Moszkva tér és Savoya park között szállítja az utasokat.

• Az 56-os villamos ideiglenesen nem közlekedik, helyette a meghosszabbított 61-es villamossal lehet utazni.

• A csatornaépítés miatt a 41-es villamos megváltozott útvonalon, Kamaraerdő és a Moszkva tér között közlekedik. A 41A villamos megszűnik, a 19-es villamos pedig ideiglenesen nem közlekedik, helyette a 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszokkal lehet utazni a Batthyány tér és a Szent Gellért tér között.   

• A hídon beinduló villamosforgalom miatt megszűnnek a 47-49V és a 149-249V jelzésű villamospótló autóbuszok.

98 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek