A harminc évesnél fiatalabb olvasóink kedvéért mondom, hogy e jelszó és falfirka 1985-1990 között élte fénykorát, és semmi köze nem volt a BKV járműveihez. Az említett időszakban is volt egyes csoportoknak tüntetési és balhéingere, de akkoriban még nem a tüntető verte a rendőrt. Nyíltan nem lehetett csoportosan rendszerkritikát kiabálni az utcán, ezért akinek ilyen ingerenciája volt az a Fradi-Dózsa-meccsek után az üllői úti aluljáróban és környékén élhette ki tüntetési ingerét.
Ott zengett a mocskos BKV jelszó több száz torokból. Az akkori rendszer - biztonsági szelepként - engedett bírálni néhány intézményt, elsősorban a szolgáltatási szektorban. Ilyen volt a Közért-hálózat, ilyen volt a BKV, ilyen volt a Patyolat és a Gelka (elektromos eszközöket javító cég).
Így lett jelszóvá, falfirkává a "mocskos BKV" abban az időben, amikor a cég és elődei történetében a járművei épp a legtisztábbak voltak.
A múltkor baráti társaságban fényképeket nézegettünk és valaki megjegyezte, hogy az összes fekete-fehér és színes fotón csillognak a BKV buszok oldalai, ugye már akkor is photoshoppolták a képeket propagandacélokból?
Elmondtuk neki, hogy nem, akkoriban nem volt szükség ilyen trükkökre, mert a buszok/trolik/villamosok oldalai valóban fényesek és tiszták voltak.
Nomen est omen, gondolhatták a BKV-nál, és beteljesítették az akkor még valótlan állítást.
Az akkori (álpolitikai) jelszó mára valósággá lett. A BKV úgy döntött, hogy ha már oly sokat emlegették 25 éve, hogy mocskos a BKV, amikor nem volt az, ideje alkalmazkodni a közvélekedéshez, és mára valóban mocskos a BKV.
Nagyon.
Nagyon mocskos.
Kívül és belül ragadnak a járművek a kosztól. Még 20-25 éve egy üzemegységben 20-25 takarítónő dolgozott, akik közül legalább 15-20 a járműveket takarította, addig mára ez a létszám közelít a nullához. Egy jármű tisztességes takarítása kb. 4 órát vesz igénybe két-három ember részéről, tehát kb. 8-12 munkaóra. Üzemegységenként van 200-300 jármű, tehát havonta kb. 1600-3600 munkaórát kell(ene) ilyenre fordítani. Helyette egy-két fő tehetetlenkedik az üzemegység járműveiben, havonta kb. 300 munkaórában. Az eredményt naponta 2 millió utas látja. Ragadnak, szó szerint ragadnak a járművek üvegei a kosztól, a járművek külső oldalai pedig ma már egyáltalán nem fényesek, hanem olajsárral kevert portól vastagon feketék.
Mocskos BKV!
Lyukassz, ha bírsz
Elvonja-e a mobiltelefonálás a villamosvezető figyelmét a munkájáról? Olvasónk szerint igen, ugyanis ezt a saját bőrén tapasztalta. Levele alant olvasható:
Kedves BKV-figyelő!
A minap utaztam a 3-as villamoson, ahol jegyet szerettem volna lyukasztani amit nem tudtam. Az összes lyukasztón „üzemen kívül” képecske fogadott, amit le is fényképeztem, csatoltam a levél mellé.
Nem lenne kerek a történet, ha nem lett volna más probléma is: Hiába nyomtam meg a leszállásjelzőt a középső rúdon (ami vissza is jelzett), a villamosvezető nem állt meg a megállóban, ahol le szerettem volna szállni. Vagyis megállt, de 3 mp várakozás után továbbment.
Amikor leszálltam a villamos eleje felé mentem, ahol jókedvűen beintegettem a villamosvezetőnek, aki sajnos nem tudott nekem visszaintegetni, mert egyik kezében a mobiltelefonja volt, másik kezével meg a gombokat piszkálta. Ez magyarázat is volt az összes hibára. Még hogy a telefonálás nem vonja el az emberek figyelmét?
Panaszt nem kívánok tenni, bízom benne, hogy olvassa a blogot, és magára ismer, és elgondolkodik a történteken.
Antal Attila lehet a Vértes Volán vezérigazgatója
Antal Attila volt BKV-vezér lehet a Vértes Volán Zrt. vezérigazgatója, ha az állami vagyontanács megszavazza az előterjesztést.
A Vértes Volán december 30-án tartja közgyűlését, amelyen az első két napirendi pont a jelenlegi vezérigazgató, Horváth István visszahívása és az utód beiktatása. Horváth nem kívánta kommentálni az egykor a Nógrád Volán élén állt Antal tervezett „importját”, csak megjegyezte: ő felelős vezetőként 17 éve dolgozik a cégnél. Egyébként napirenden van a Pannon Volán vezérigazgatójának felmentése is: Balázs Dezső helyére az MSZP-delegált Horváth Zoltán volt pécsi alpolgármester kerülhet
(HVG)
Szétesik és beázik a 2-es metró
Ki a felelős a felújított 2-es metró állomásainak beázásáért, és széthullásáért? Kicsit több mint egy éve adták át a felújított állomásokat a forgalomnak, amik már a felújítás utáni hetekben szétestek. Erről akkor külön postokat csináltam, amikből a képeket Tomi levele után újból megmutatom, hisz a hibák egy része még a mai napig megtalálható:
Kedves BKV-figyelő!
Tegnap este (2008. 12. 18.) fél 10 körül szálltam fel a Stadionoknál a metróra, a Deák tér irányába. Ahogy lementem A Hungária körút felől, a peronra a plafonból csöpögött a víz, a peronon még további helyeken is folyamatosan csöpögött a víz a plafonról. Felháborítónak tartom, hogy egy pár éve felújított metróállomáson ez előfordulhat. Nem tudom, hogy az esőtől vagy valami cső tört-e el, de bármi is az oka nem normális, hogy a plafonról víz csöpögjön a metróra. Sajnos képet nem tudtam róla csinálni, mivel semmilyen eszköz nem volt nálam.
Üdvözlettel: Tomi
Egy "kisebb" beázás
Szerencse, hogy nem esett rá senkire
"Kicsit" megbillent
Balesetveszélyes a mozgólépcső környéke is
Megszűnik az 56-os villamos
Szombattól, de nem végleg, csak ideiglenesen, ugyanis átadják a Szabadság hidat a villamosforgalomnak, ezért részben életbe lép a régi (eredeti) forgalmi rend, ám a Duna-parti főgyűjtő csatorna építése miatt még mindig lesznek korlátozások. Mi változik szombattól, és hogyan? Nézzük részletesen:
• Korábbi útvonalán újra beindul a 47-es villamos a Deák Ferenc tér és Budafok, Városház tér között, valamint beindul a 49-es villamos is a Deák Ferenc tér és a Kelenföldi pályaudvar között.
• A 61-es villamos meghosszabbított útvonalon, Hűvösvölgy és Móricz Zsigmond körtér között közlekedik.
• A 18-as villamos a Moszkva tér és Savoya park között szállítja az utasokat.
• Az 56-os villamos ideiglenesen nem közlekedik, helyette a meghosszabbított 61-es villamossal lehet utazni.
• A csatornaépítés miatt a 41-es villamos megváltozott útvonalon, Kamaraerdő és a Moszkva tér között közlekedik. A 41A villamos megszűnik, a 19-es villamos pedig ideiglenesen nem közlekedik, helyette a 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszokkal lehet utazni a Batthyány tér és a Szent Gellért tér között.
• A hídon beinduló villamosforgalom miatt megszűnnek a 47-49V és a 149-249V jelzésű villamospótló autóbuszok.
Utolsó kommentek