December 18-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKV Zrt. tarifajavaslatát. Számos utasbarát újítást is elfogadott a testület: egyebek mellett a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB), az újonnan bevezetett negyedéves bérlet száz napig lesz érvényes, olcsóbb lesz a napijegy, valamint a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.
Budapesti Közlekedési Szövetség kialakításának következő lépéseként a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB). Megszűnik a jelenleg meglévő 10%-os árkülönbség. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő Budapest-bérlet ára 9 000 Ft lesz - tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3 550 Ft -, ami jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás. A szolgáltatás bővülése az általános bérletek esetében 100 forinttal, a tanuló és nyugdíjas bérleteknél 50 Ft-tal kerül csupán többe - de még így is kevesebbet fizetünk érte, mint egy 2008-as Budapesti Egyesített Bérletért.
A társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amely tetszőleges kezdőnappal lesz megváltható és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 Ft lesz, tanulóknak, nyugdíjasoknak 10 650 Ft. Az éves, negyedéves és havi teljes árú, tanuló, nyugdíjas Budapest-bérlethez, valamint HÉV teljes árú és kedvezményes (tanuló) bérletekhez kiegészítő kerékpár-bérlet vásárlására lesz lehetőség havi 500 forintért.
Az utasok igényeinek megfelelően megszűnik a drágább éjszakai jegy és a vonaljegy érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonal- és a 10 db-os gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig lesznek érvényesek. A környéki vonaljegyeknél nincs változás, mert a menetidők ebben az esetben ezt nem indokolják. A vonal- és az átszállójegyet valamint a 10 db-os gyűjtőjegyet a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor - ideértve a földalatti vasutat is - nem kell új jegyet kezelni.
A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc). A napijegy csupán 1 500 Ft-ba, a turistajegy 3 700 Ft-ba a hetijegy 4 400 Ft-ba a családi jegy 2 100 Ft-ba kerül majd. A kétnapos családi jegy igénybe vételére - az egyéb feltételek fennállása esetén - gyermekkel együtt utazni kívánó külföldi állampolgárok is jogosultak lesznek, így a szolgáltatás még inkább vonzóvá válik a külföldiek számára.
Az agglomerációban élő utasaink kényelmét szolgálja az a szolgáltatás, amelynek értelmében a HÉV járművein érvényes jegyeket elővételben is meg lehet vásárolni.
Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy (2 fő kíséretében 10-40 diák számára), amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en.
Mi változik 2009 elején?
Megint a fizető utasokkal csesznek ki
Vajon mi az értelme az idén bevezetett, előre megváltható bérletnek, ha a BKV csak jövő év elejétől árulja azokat? Már most is hosszú sorok kígyóznak a pénztárak előtt, pedig még nem is kapni a 2009-es bérletet. Egyik olvasónk úgy tudja, hogy a BKV megtiltotta a tájékoztatást a pénztárosoknak, ezért feleslegesen állnak sorba az emberek. Két olvasó észrevétele alant:
Kedves BKV-figyelő!
Az a tény már önmagában mulatságos, de nem meglepő, hogy dec 28-án nem lehet januári bérletet kapni. Batthyány-n pénztáros korrekten tájékoztat, hogy másnaptól, és segítőkészen felajánlja, hogy dec. 31-től tud adni (ezt kellett volna).
Dec 29-én több pénztárnál nagy sor, többen ingerülten távoznak (ez még - sajnos - nem gyanús). Sorra kerülve 'csak 31-én tudok adni.' 'és miért nincs ez kiírva?' 'megtiltották'. - Vagyis valamely épelméjű 'menedzser' kitalálta, kisebb presztízsveszteséget okoz a cégnek kitolni a fizető törzsutassal, mintha mittudomén a hitelező az igazgató úr audija után meglátja, hogy egy veszteséges állami cég visszautasítja az utasok pénzét.
Epilógus: következő pénztárnál már ki van írva, meglepődve kérdezzük, 'önnek nem tiltották meg?' 'de, csak látja milyen sokan várnak' - tehát tényleg igaz a tiltás, de van akinek fontosabb az utas.
Üdvözlettel, Spag
Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe
Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:
Tisztelt cím!
Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.
A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.
A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!
Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.
A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.
Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.
X.Y, utas.
Budapest, 2008.10.08.
Szarban úszik a Bocskai úti aluljáró
Az alant található levelet ma éjszaka küldtem el az ÁNTSZ-nek. A téma csak részben BKV-s, de szerintem helye van itt a blogon, hisz a hajléktalanprobléma az egész városra, így a BKV-ra is kiterjed:
Tisztelt ÁNTSZ!
2008. december 28-án, vasárnap jártam a 4-es villamos Fehérvári úti végállomásán (Bocskai út) ahol a 4-es metróhoz épített, már megnyitott aluljárón keresztül közlekedem.
Már írtam arról a blogomon, hogy az aluljáróba beköltöztek a hajléktalanok. A helyzet mára annyira eldurvult, hogy az ott lakó emberek az üzleteknek kialakított helyiségekben alszanak, és oda végzik kis és nagy dolgukat is, ami undorító, büdös és fertőző is. Ha valaha megépül a 4-es metró, valószínű, hogy ezen a helyen egy üzlet nyílik majd. Trafik, ruhás üzlet, büfé, még nem tudni, minden esetre a csatolt kép kitűnő reklám a bérlőknek, és a leendő vásárlóknak egyaránt. A legnagyobb probléma az, hogy az urak a folyós és a szilárd végterméküket is egy helyre ürítik, így napról-napra egyre nagyobb barna lé folyik az aluljáró közele felé.
Tisztában vagyok vele, hogy nincs mindenkinek lehetősége fűtött szobában, ágyban aludni, ezért egyáltalán nem zavarnak a hajléktalanok, még az aluljáróban sem, nekik is kell aludniuk valahol, de nem hinném, hogy a képen látható állapotot nekem el kellene viselnem. Egyáltalán nem elfogadható, hogy állatra hasonlító emberek ilyet művelnek bárhol a városban.
Bízom benne, hogy az aluljárót rövid időn belül kifertőtlenítik, kitakarítják, és az üzleteknek fenntartott helyet lezárják.
Levelemről és a csatolt képekről másolatot küldtem az önkormányzatnak, és a DBR metrónak is.
Mózesnek tervez útvonalat a BKV
A XXI. században egy ekkora tömegközlekedési cégtől, mint a BKV elvárná az ember, hogy legyen egy normális weblapja, és egy használható útvonaltervezője, amivel segíti az emberek tájékozódását, és megbízható. Nem tudom, hogy a BKV jelenleg mennyit fizet a Topolisz Kft.-nek ezért a kalap sz@rért, amit útvonaltervezeőnek hívnak, de egy fillért sem ér meg, az biztos.
A BKV útvonaltervezője azt hitte, hogy olvasónk meg szeretne mártózni a néhány fokos Dunában, akárcsak Schirilla György, ezért úszást javasolt neki Budafok és Csepel között a tömegközlekedés helyett. Bár, ha Mózes kapna hasonló útvonalat, bizonyára könnyen megbirkózna vele:
Nagyításhoz klikkelj a képre!
Utolsó kommentek