A következő kis rövidke postban direkt nem említek neveket, ugyanis senkinek nem szeretnék problémát okozni. A történetet villamosvezető munkatársaitól hallottam, úgy érzem, meg kell veletek osztanom, hogy a kicsit egyoldalú „mentősverős” történetet más szemszögből is lássátok.
Történt ugyanis, hogy 26-án délután egy kocsiszínből kiálló villamos útját egy mentőautó akadályozta. A mentősök épp egy baleset sérültjét látták el a közeli gyorsétteremnél. A villamos nem tartotta fel a forgalmat, (ugyanis kocsiszínből kiálló villamos volt), nem állt miatta a forgalom a körúton. Villamosvezetőnk sietett, és csengetni kezdett. Csengetett mindaddig, amíg a mentőautó vezetője meg nem jelent, és a „Mi a fasz van, te BKV-s? köcsög” szavakkal nem köszöntötte.
A villamosvezető (aki egyébként kollégái szerint nyugodt ember) berágott, és kiszállt a fülkéből. Ekkor a mentős beszállt a mentőautóba, és az ablakon keresztül a villamosvezető utána nyúlt, (Meg akarta rántgatni). A mentős elhajolt, és ekkor sérült meg. Persze mit lát a szemtanú? Ha valaki benyúlt az ablakon, az tuti megütötte a mentős. Persze a cselekedete így sem elfogadható...
Az ezután kiérkező rendőrök a villamosvezetőt bilincsben vitték el, és éjfél után engedték szabadon. A BKV a vizsgálat végéig felfüggesztette a „verekedő” dolgozót.
Kollégái nem értik, hová sietett a kiálló villamossal, ezért nem értik miért csengetett. Azt sem érik, miért nyúlt hozzá a mentőshöz, amikor tudnia kellett, hogy ebből nagyobb baja lehet. A történet még így is rejtélyes.
Nem kívánom védeni egyik BKV-st sem, mert megvédik ők magukat, de be kell látnunk, hogy szegényeket naponta éri támadás, melyekről nem beszél a média. Szinte naponta hallom ismerősöktől, hogy utasok köpnek be a fülkébe, fenyegetik meg őket, és öntenek be sört, ha valami nem tetszik nekik. Rengeted támadás éri a BKV dolgozókat, miért nem áll ki mellettük senki?
Arra szerettem volna rávilágítani, hogy mielőtt elítélünk bárkit is, és a hírek alapján ráfogjuk, hogy megvert valakit, hallgassuk meg az ő verzióját is, mert egyáltalán nem biztos, hogy úgy történt minden, ahogyan azt a média előhozta.
„Mi a f@sz van, te BKV-s k*csög?”
Az autósok is szívnak a rossz sínek miatt
Erika által leírt problémát teljesen megértem, ugyanis 3 évig jártam az említett szakaszon, és egyszer a sínhibákat kerülgető autós majdnem elcsapott a Galvani utcánál lévő zebránál. Ideje volna karbantartani az utakat, és a síneket is.
Tisztelt BKV Zrt!
Pontosan nem tudom, kire is tartozik, ezért Önöknek és a Fővárosi Önkormányzatnak is elküldöm ezt a levelet. Mivel főútvonal, így gondolom a főváros, de mivel villamos pálya, így valószínűleg Önök is felelnek érte!
A mellékékelt képek a XI. kerület Fehérvári úr - Andor és Galvani utca kereszteződésben készültek. Olyan rossz állapotban van a sínpár és a körülötte lévő aszfalt, hogy az autók csak lépésben mernek átmenni. Aki nem így tesz, annak az autója bánja! Ez egy nagyon forgalmas csomópont, így az még fokozza a dugót, hogy az autósok lassan mennek át a kereszteződésben. Volt már itt azért baleset, mert aki utoljára átment, annyira azt figyelte, hogyan kerülje ki a felpúposodott, illetve a gödörré vált aszfaltot, hogy nem látta már elindult a keresztforgalom.
Jó lenne ezt minnél előbb rendbe tenni, mielőtt nagyobb baleset lesz belőle. Akár a villamossal is!
Üdvözlettel: Szegedi Erika
Összefirkálják a bekamerázott buszokat is
Az alvállalkozó Volvo buszaiba ajtó figyelő kamerák lettek beszerelve, még a gyárban. A kamerák elhelyezése olyan jól sikerült, hogy az utastér egy része is látható volt benne. Látható volt addig, amíg az LCD kijelzők el nem tűntek a buszokból. Ha nincs kijelző, a kamera se ér semmit. De vajon hol vannak a kijelzők? Elromlottak? Hazahordták őket? Az alábbiakban olvasónk leveléből olvashattok részletet.
Szia BKV-figyelő!
Alábbiakban szeretném nektek bemutatni mennyit, inkább mennyire semmit nem ér a kamera a Localo Volvokon. Számomra felfoghatatlan az ha elvileg van camera milliókért a buszokon miért nincs eredménye? NográdVolános/BKV-s buszokon is van és mégsincsenek firkálva. De a Transzmanos Localok szinte mindegyike már sajnos lassan újfent a firkálás áldozatává vált. Ami a legfurább hogy a 2-es ajtó ablakai is már összevannak firkálva. Amire szerintem kamera nélkül is lehet figyelni. De a legszebb ott is van kamera.
Ha nem indul el a videó kattints ide!
Megvan az új BKV-vezérigazgató
Az Index úgy értesült, hogy a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága szerda reggeli ülésén megválasztotta Kocsis Istvánt a BKV vezérigazgatójának.
A zárt ülésen tett személyi javaslatot ezúttal az összes szocialista képviselő támogatta, valamint igent mondott rá az SZDSZ és az MDF is. A Fidesz és a KDNP képviselői tartózkodtak a szavazáskor, mondván, hogy nem ismerik a jelölt szakmai programját. Az ellenzék egyébként a reggeli ülés jogszerűségét is vitatta.
Kocsis István a döntés szerint öt évre kapott megbízást, munkaviszonyának kezdete 2008 szeptember 1. Fizetése megegyezik Antal Attila korábbi vezérigazgató fizetésével, azaz havi bruttó másfél millió forint, plusz évi 150 százalékos prémium.
Az Index úgy tudja, hogy az ülésen Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke bejelentette, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén helyszíni kiosztással adnak ki egy előterjesztést, ami a BKV alapító okiratának módosításáról szól.
A módosítás lényege, hogy az új vezérigazgató munkáltatói jogkörét elvonják, így gyakorlatilag nem nevezhet ki önállóan helyetteseket. Az Index értesülése szerint ez a módosítás annak a politikai alkunak a része, amelynek során végül is az új vezérigazgató személyét elfogadta a szocialista és a szabaddemokrata frakció.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.
/Index/
Fényévekre a chipkártyától
A legtöbb külföldi nagyvárosban chipkártyás jegyrendszer van kiépítve. Ez azért fontos, mert nálunk még nincs ilyen, és a jelenlegi jegyrendszer (jegyárusítás) is visszafejlődik. A BKV jegyek érvényességét egy turista nehezen tudja meg, ha automatából vesz jegyet, ugyanis a hátulján nincs semmilyen tájékoztató. A chipkártyától fényévekre vagyunk, mert még csak ilyen jegyeket árulnak az automatákban:
Kedves BKV-figyelő!
Külföldi vendégem volt, mostanában sokszor vásároltam neki vonaljegyet, hol pénztárban, hol automatából.
Egy érdekes dolog tűnt fel, történetesen, hogy a legtöbb automata felhívja a figyelmet arra, hogy a jegy hátulján lévő tudnivalókat olvassuk el.
Nade mi a helyzet, ha a jegy hátulján nincs semmi?
A mellékelt fényképeken a két fehér jegy automatából származik, a hosszabbik a Keleti pályaudvarnál lévő buszvégállomásnál lévőből, a másik valamelyik (sajnos nem emlékszem) metróállomásnál lévőből.
Bár a legtöbb járművön ki vannak függesztve az utazási feltételek, de azért elég sok olyan van, amin nem. Mi a helyzet akkor, ha veszek egy ilyen "információ nélküli" jegyet és egész nap avval utazok? Honnét kéne tudnom, hogy csak egy, megszakítás nélküli utazásra érvényes, maximum 1 óráig?
Üdv, Manka
Utolsó kommentek