Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bankkártyás vásárlás

Szia BKV-figyelő!

Az én sztorim nem is sztori, ezért nem is panaszkodásból írok, hanem mert egy olyan problémáról kaptam felvilágosítást, ami azt hiszem sok embert érint: a bankkártyás vásárlás. Úgy vélem, a kártyát azért találták fel, hogy használják. És hazánk elsőszámú tömegközlekedési vállalatánál ez szinte lehetetlen. Feltettem a kérdést, és kaptam is rá pár napon belül választ, itt van tehát a levélváltás:

Kedves BKV!

Arra lennék kíváncsi, hogy Budapest egész területén miért csupán 4 helyen van megoldva a bankkártyás fizetési lehetőség? Most nem a bemásolt sablonszövegre vagyok kíváncsi, hogy törekednek meg fejlesztenek, mert pl. a frissen átadott Keleti Pályaudvari metrópénztárnál is azt mondta nekem a hölgy úgy jó félévvel ezelőtt, hogy nemsokára meg lesz ott oldva. Úgy gondolom, hogy elvárható lenne 2008-ban, hogy ha egyszerre több teljes árú bérletet kívánok megvásárolni, akkor ne több tízezer forinttal kelljen mászkálnom, ráadásul több, mint fél órát sorban állnom. Mi az akadálya annak, hogy az újonnan felépített Örs Vezér téri metróállomáson nem lehet kártyával fizetni, csak a szemközti oldalon, a "gombánál", de ott is a kettőből csak egy ablaknál? Ha meg gyorsabban szeretnék végezni akkor először kell keresnem egy automatát, kivennem pénzt - azt is pénzért - hogy utána azon menjen a sopánkodás, hogy miért nincs nálam kisebb címlet. Ez csak egy pontja a városnak, de azt gondolom nem csak az én problémám.

Azt hiszem, az európai szintű szolgáltatásba az egyszerű és gyors kiszolgálás is beletartozhatna, ami nem a szépen felújított pénztárak melletti összetákolt fabódékat jelenti (nem is értem arra miért nem gondoltak, hogy kettővel több ablakot alakítanak ki a kertivécék helyett), sokkal inkább magában foglalja a bankkártyás vásárlási lehetőséget, mégpedig a legtöbb helyen, ahol lehetséges.

Remélem megértik, miért probléma ez sok embernek és mihamarabb válaszolnak, illetve megoldást találnak (egy pár milliárdért) (bocs, ezt nem hagyhattam ki).

Üdvözlettel:

Kurucz László

Válasz:

30 Tovább

Jó is és rossz is az új paraméterkönyv

Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.

A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.

A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.

A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.

A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.

Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.

A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!

88 Tovább

Négy rendőrből ötnek adott jutalmat a BKV

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket, egy kis érdekességre. A villamos kisiklásának ügyében létrehozott nyomozócsoport 4 tagja kapott azaz 5 ember kapott fejenként 100 ezer forintot a BKV-tól a napokban. Ami érdekelne: Ki az a plusz egy ember, és mikor került a nyomozócsoportba? Alant a BRFK egy korábbi és a BKV egy napokban kiadott közleménye olvasható.

Részlet a BRFK 2008.03.31-én 16:10-kor megjelent közleményéből:
„Budapest Rendőrfőkapitánya egy négyfős nyomozócsoport létrehozását rendelte el az eset kivizsgálása és az elkövetők megtalálása érdekében.”


Részlet a BKV Zrt. 2008. május 19-én megjelent közleményéből:
„A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket. Mint már arról korábban is tájékoztatást adtunk a garázda fiatalokat a rendőrség rendkívül rövid időn belül kézre kerítette. A megdöbbentő esetet megelőzően a BKV történetében szándékos villamos-kisiklatásra nem volt példa! Ezért a BKV Zrt. köszönettel tartozik az ügyben eljáró rendőrök gyors és hatékony munkájáért."


(A szerkesztő a közleményekben vastagon szedte a számára érdekes részeket.)
58 Tovább

Személyi igazolvánnyal is lehet BKV-n utazni

Ezt a két videót tegnap készítettem a Ferenc körút és a Deák tér metrómegállókban. Sajnos a feltöltés után valamiért akadni kezdtek, de a lényeg talán kivehető: Egymás után kétszer is a személyi igazolványomat mutattam fel a bérletem helyett a biztonsági őröknek, akik kérdezés nélkül tovább engedtek. Feltételezem, hogy fel sem tűnt nekik, hogy nem a bérletem mutatom. Hétvégén megpróbálom ugyan ezt másik állomásokon egy darab vécépapírral is, ha be bejön, akkor tovább megyek. Könyveket és lexikonokat fogok mutogatni nekik:)



A második videón sajnos csak ez egyik biztonsági karszalagja látszik, az is csak rövid időre a videó vége felé. Látszik, hogy gyakorlatlan vagyok még a rejtett kamerázásban, mert volt mikor nagyon figyeltem, hogy az őröket vegyem, a másodikon meg szinte csak a személyire koncentráltam. Mivel egyik kezemben a kamera, másikban az igazolvány volt, fel sem tudtam volna mutatni mást:) Mivel egyedül voltam, nem tudtam megkérni senkit a kamerázásra. Remélem, azért sokan ki fogják venni a videóból a lényeget.



Természetesen az utazás során a pénztárcámban volt a 002351 s. Számú érvényes bérletem.
92 Tovább

Beáznak az egy éves buszok

Arra lennék kíváncsi, hogy a Volvo cég tudja-e, hogy milyen buszokhoz adta a nevét, és hogy milyen minőségű buszok elején díszeleg az emblémájuk. A magyar összeszerelésű Localo buszokról már mindent leírtunk. Felhívtuk a BKV és az alvállalkozó figyelmét a hibás ajtókra is, melyeket természetesen a mai napig nem javítottak. A 14-144 vonalon a mai napig rendszeresen kinyílnak az ajtók az elindulás után, de addig sajnos nem fog érdekelni senkit, amíg baleset nem történik ebből is.

Az ajtók elromolhatnak, ez természetes. Használva van, egy nap számtalanszor nyílnak ki és záródnak be, az utasok is nekidőlnek olykor, ami köztudott, hogy nem tesz jót neki. Azt nem értem, hogy az alig egy éves buszok miért áznak be, már most, több helyen is?

Ezt a képet tegnap lőttem a 14-es buszon:

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek