Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Köszönet helyett perel a BKV

Nem vicc. A köszönő levél helyett a BKV úgy döntött, jogi útra tereli a dolgot. Mekkorát fog csalódni szegény vállalat, mikor megtudja, hogy ez már nem az a rendszer, amikor valakit fel lehet jelenteni azért, mert a saját weblapján valós állításokat közöl. Ennél szerintem már nincs lejjebb:) Alant a Népszabadság mai cikke olvasható.

135 Tovább

Miért késünk? Önért

Sok kommentárt nem fűznék a képhez. Köszönjük egy gödöllői HÉV-en utazó olvasónknak.


Nagyításért kattints a képre!
31 Tovább

Más tollával ékeskedik a BRFK

Kezdetben egy villamosvezető ismerősömet idézem: „Épp azt beszéltük bent a sztrájk alatt, hogy ha ti nem kezdtek nyomozásba, és nem derítitek ki, hogy kik siklatták ki a villamost, a BKV nem foglalkozott volna vele, a töketlen rendőrség meg nem tudott volna mit tenni. Kezükbe adtátok a megoldott ügyet, mégsem fogtok ebből látni semmit. ”

Történt ugyanis, hogy március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton a Bocskai út megállóhely után, melyek később ismeretlenek összefirkáltak. A BKV-figyelő szerkesztőinek és olvasóinak köszönhetően, a hozzánk került anyagok segítségével közel 2 nap alatt göngyölítettük fel az ügyet, melyet a BKV eddig sem köszönt meg. Nem csak azt derítettük ki, hogy a graffitisok siklatták ki a villamost, hanem neveket és adatokat is küldtünk a rendőrség számára, melyek alapján a tetteseket napokkal később elkapták majd kihallgatták.

Mindenki maga dönti el, hogy mit gondol az eseményről, és ezek után mit gondol a BKV vezetéséről, ugyanis a nyomravezetői díjat, melyet a BKV-figyelő egy szervezetnek ajánlott volna fel, nem nekünk, hanem az ügyben kevésbé érintett rendőrségnek adta át ünnepélyes keretek közözz.

Emlékeztetőül összegyűjtöttük a kisiklott villamossal kapcsolatos cikkeket, és bemásoljuk a gondolna.hu cikkét is.

Cikkek:

gondolna.hu:
A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket.

Mint emlékezetes március 20-án este, a Fehérvári út és az Ulászló utca kereszteződésében egy fiatalokból álló csoport kisiklatott, majd megrongált egy villamost. Ezzel a cselekményükkel nemcsak a közvagyont rongálták, de a villamoson utazók életét és testi épségét is veszélyeztették. A szerelvényt kisiklató fiatalok, a baleset után a jármű külső felületét összefirkálták.

A BKV Zrt. az eset különös súlyára való tekintettel a mai napon, a nyomozással megbízott öt rendőrt összesen 500 ezer forint pénzjutalomban részesítette.

A BKV-ra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a vállalat.
UPDATE1: Sz. G. rendőr alezredes kereste meg egyik szerkesztőnket az eset után 14 nappal, és 12 nappal azután, hogy legalább 5 ember tett feljelentést a cikk alapján, és hogy a BKV-figyelő napokig az országos médiába került. Az alezredes szerint ők szépen összerakták a mozaikokat (amiket mi raktunk össze), de idézem: „kösz a segítséget”

A levelet kérésére nem publikáljuk
UPDATE2: Ismét egy érdekességet vettem észre. Annak idején mikor a rendőrséget megkerestük a rendőr alezredes úr, a létrehozott vizsgálócsoport tagja a magán e-mailcíméről keresett meg, nem hivatalos levélben (értsd: tegezős levél, hangulatjelekkel, stb.)

Érdekesnek tartom, hogy az alezredes úr a rendőrség számára küldött levelére a magán címéről válaszol. Érdekesnek tartom, hogy ezek után saját maguk által összetett mozaikokról beszél. Érdekes, hogy amíg a BKV-figyelő nem számolt be a nyomozásáról a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljentést és a BRFK ismeretlen tettes ellen nyomozott. Kétlem, hogy a médiában megjelent videók és képek nélkül bármire is mentek volna.

Ha találkozásba bocsátkoznék azt mondám, hogy az ezredes megtalálta a blogon lévő anyagokat, majd azt úgy adta elő, hogy Ő gyűjtötte össze, ami részben igaz, hisz tőlünk gyűjtötte össze, de sok feladata már nem volt vele.

Persze ez csak találgatás és messze nem biztos, hogy ez volt a valóság.

81 Tovább

Igénytelen utasok

Sok féle utasról írtunk már. Bemutattuk nektek a villamoson dohányzó és a szemtelen bliccelő utast is. Itt a nyár, jön a meleg, és sajnos ezzel együtt jönnek a büdös nyári utazások is, ebbe tekinthettem bele tegnap, azaz vasárnap a 7-es buszon és a 23-as busz Szabadkai úti megállójában. A gyengébb gyomrú olvasók figyelmét felhívom, hogy gusztustalan képek, gusztustalan magyarázatok találhatók ebben a postban.

Történt ugyanis, hogy Albertfalváról a Móriczra vitt az utam. Villamos helyett a 7-es buszt választottam, mert gyorsabb, és siettem. Az első ajtónál szálltam fel, ahol az első egyes ülésben már egy kedves utas aszalódott a melegben, a napon. Szaga egészen a csuklóig elért, menekültem a szag elől, ezért a hátsó 4-es ülésbe ültem le. Miután leültem megpróbáltam kinézni az ablakon, és az alábbi (már lassan megszokott) kép fogadott:




78 Tovább

Logikátlan ellenőrzés

Ellenőrök a bejáratnál, az állomáson, a kijáratnál, a másik állomás bejáratánál és kijáratánál. Hasonlót tapasztaltam én is, amikor a Déliből mentem az Oktogonra metróval és a földalattival. Volt olyan, hogy ötször mutattam meg a bérletem 15 perc alatt. Hasonló tapasztalat olvasónk levelében olvasható.
Tisztel Cím!

Nap mint nap használom a BKV járműveit, természetesen érvényes felnőtt bérlettel, amelyet minden egyes alkalommal megmutatok, ha elkérik az Önök alkalmazottai. Már az a tény, hogy egy utazás alatt 2 átszállással a metrón legalább 4szer ellenőriznek nagyon zavaró és szerintem következetlen, mivel ha belépésnél ellenőriznek, akkor kilépésnél minek is? az az ha beengednek, akkor az nem azt jelenti, hogy jogom van utazni és megszakítani. Sajnos a legtöbb ellenőr  alapvető intelligenciával sem rendelkezik, (tisztelet a kivételnek), és  olyan kulturálatlanul végzik a munkájukat, hogy ez felháborító és sértő.

Amiért most írók önöknek, az egy ma reggeli, (2008.05.16.) konkrét eset, az utazásomat a Mexikói úttól a kisföldalattin kezdtem meg, a bejáratnál ellenőrizték a bérletemet, a Deák téren átszálltam a Ferenciek tere felé, átszállásnál 2 szer is ellenőriztek, majd a Ferenciek teréhez érve a kijáratnál szintén álltak ellenőrök, akik viszont haboztak és vonakodtak, hogy most mi is a dolguk, azt ne várják tőlem, hogy én végezzem el az ő munkájukat, így nem vettem elő a bérletemet hanem normál tempóban haladtam a kijárathoz, majd az ellenőr a hátam mögött utánam nyúlt és megfogta a kezemet, az az fizikailag korlátozott.

Erre visszamentem és bemutattam a bérletemet, illetve kérdőre vontam, hogy milyen alapon nyúl hozzám, milyen alapon alkalmaz fizikai kontaktust, elnézés kérés helyett az összes ellenőr minősíthetetlen hangnemben, kiabálva közölte, hogy ez joga és kötelessége. Nem értem, hogyan fordulhat elő, hogy érvényes bérlettel utazó utast megszégyenítsen egy ellenőr?

Kérem, hogy legalább egy bocsánat kérő levelet fogalmazzanak meg irányomban, ellenkező esetben időt és fáradtságot nem kímélve, minden ehhez hasonló jövöbeni esetben kártérítési ügyet fogok indítani, mivel sajnos tisztában vagyok azzal, hogy ez a helyzet csak fokozódik, ha nem tesznek ellene, persze a legjobb az lenne, ha oda figyelnének kit alkalmaznak.

Kérem, hogy a vegyék már figyelembe az utas panaszokat és gondolkodjanak már elazon vajon hogyan lehetne jobbá tenni az utazást!

Természetesen levelemet megosztom más fórumokkal is!

Üdvözlettel,

Horváth Tamás
FIZETŐ UTAS
142 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek