Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?
2008. április 28. 08:33
Ne csak az utakra költsön a főváros
A fővárosi önkormányzat utakat újít fel milliárdokért, sokszor megkérdőjelezhető minőségben, miközben a közvetlen mellette fekvő villamosvágányokat érintetlenül hagyja, mondván annak felújítása a BKV hatásköre. A főváros állítólag előnyben részesíti a tömegközlekedést és annak fejlesztését, a BKV a kötöttpályás közlekedés mellett kampányol. Így? Meglátásunk szerint a fővárosnak igenis segítenie kellene a BKV-t az infrastruktúra fejlesztésében. Nem csak utakat, hanem villamosvágányokat, jelzőberendezéseket is fel kellene újítani és nem kizárólag a Nagykörúton, hanem a „mellékvonalakon” is. Hiszen a kötöttpályás közlekedés nem lehet addig versenyképes, mind az egyéni, mind az autóbuszos közlekedéssel szemben, ameddig ténylegesen nincs előnyben részesítve. A képek egy része a 28-as villamos végállomásán készültek és ezek csak töredékei annak a sok pályahibának, ami a budapesti villamosvonalakon fellelhető.
Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?
Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?
2008. április 27. 08:00
Megvár az utolsó busz
Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy lány blogjára, ahol az alant látható sorokat találtuk. A dolog előzménye csak annyi, hogy a történetben szereplő hölgy kerekesszékhez van kötve, így ha a BKV és a buszvezető nem dolgoztak volna együtt, nem várták volna meg, akkor sehogy nem jutott volna haza. Köszönjük nekik is a segítséget.
Húsvét hétfőn Robival (Unokabátyámmal) úgy döntöttünk mozizunk egyet. Westendben voltunk. Onnan a hazafelé út úgy nézki: 4-es 6-os Barossig, tovább 9-essel Kőbánya városközpont s onnan hazáig 17-es.Csöpp kis hiba csúszott a rendszerbe mivel az utolsó 17-es járat 23:05 –kor indult mi még akkor jócskán a 9-es buszon ültünk. Hideg is volt késő is s nem is akartunk az „utcán aludni”.De jó lenne, ha megvárna a vezető Aztán azt is egy próbát megér. Felhívtam a BKV telefonszámát, gondoltam ahol előadtam kérésemet. Meglepő módon teljes pozitív választ kaptam.”Van egy jó hírem, beszéltem a kollégával s megvárják Önt”. Ámultam bámultam, hogy most tényleg elintéztem? Robi csak annyit fűzött hozzá sanda mosollyal: ”Te kis pofátlan. Ezt bele kell írnod a könyvedbe” (mert igen elkezdtem írni).
2008. április 26. 14:14
Biztonságiak az éjszakában
A mai napra két éjszakai ellenőrzéses levelet választottam nektek. A két levélben csak egy a közös, az pedig a buszról repülő utas. Fogadjátok őket sok szeretettel!
Kedves Utastársaim!
egyik benyomott kettőt az arcomba, ami meg is hozta a kívánt eredményt. Ezután hívtam a rendőrséget. Egy bájos hangú diszpécser hölgy hozzám is irányított egy járőrkocsit. Ők nem tudtak mit kezdeni a dologgal mert a kerületet nem hagyhatták el.
Azért írok nektek, mert veletek is megeshet.
Tegnap (04.16) éjszaka utaztam a 907-es buszon, egy cseppet ittas voltam, de nem viselkedtem botrányosan, vagy illemsértő módon, mellesleg érvényes bérlettel, és matricával ellátott diákigazolvánnyal rendelkeztem. Nem tudom min sikerült összekapni az ellenőrökkel, de azt vettem észre hogy próbálnak lelökdösni, én meg mivel teljesen elfogadhatatlannak tartottam az eljárás mikéntjét kapaszkodtam az egyik hajába, meg a másikba. Mivel sikertelen volt a lerakásom kísérlete (82 kg vagyok és fiatal) az
Megkérdezték, hogy fel akarom őket jelenteni, mire én mondtam hogy nem, nincs értelme (és minden előítéletem ellenére nagyon kedvesek voltak). Két dolgot nem értek: 1 - ilyen atrocitásnál sokkal komolyabb szituációk sem ruháznak fel másokat arra, hogy engem, vagy bárkit megüssenek (most a kemény gyerekek röhöghetnek, de így van), 2 - nem félnek (Ha nekik ilyen könnyen eljár a kezük, pedig csak dolgoznak, akkor egy ideges utas (nem olyan, *eddig* érthető okokból erőszakkerülő típus, mint én) az mit tesz az ilyenekkel)?.
Üdv Ádám!
Második levél:
2008. április 26. 09:51
Egy új állatfaj: A cigiző utas
A héten azt ígértem, hogy több cigizős buszvezetős minőségű post nem lesz. Többen ezt félreértették és azt hitték, hogy az összes olyan posttól megválunk, melynek nincs nagy hordereje. Tévedés! Csupán nem szeretném, ha minden második cikk arról szólna, hogy a buszvezető menet közben cigizett, vagy éppen 1-2 másodperccel később ért a buszhoz. Sajnos nem tudhatjuk, hogy hány kört vezetett már le pihenő nélkül, ezért szerintem teljesen felesleges piszkálni őket, nem ez a tömegközlekedés fő problémája.
Tegnap este utaztam az 56-os villamoson a Bocskai út és a Moszkva tér között. A Móriczon feltűnt egy illuminált állapotban lévő egyén, aki nehézkesen felvonszolta magát a villamosra, majd megpróbált rágyújtani. Ekkor egy fiatal srác rászólt, hogy nem kéne, meg nem lehet, stb. Eltette az öngyújtót, majd néhány megálló múlva ismét megkísérelte, ekkor már rá is gyújtott.
Mivel az utastérben keletkező füst sokkal bosszantóbb, mint amikor a buszvezető a fülkében cigizik, így beszélhetnénk erről is. Mit lehet tenni akkor, amikor az utas megmakacsolja magát, és nekiáll cigizni? Ha ledobom a villamosról és megsérül, még engem vesznek elő, így nem tehettem mást, levideóztam, hogy lássa mindenki.
2008. április 25. 16:30
Zéró tolerancia
A Suzukis parkolás után nem hittem volna, hogy van még szemetebb, megállóban parkoló autós. A Suzukis legalább nem a villamos ajtajánál parkolt, bár ez semmit sem enyhít abból az utálatból amit akkor éreztem, mikor megláttam, hogy hol parkol. Jurtás küldött nekem még két képet, melyből leginkább a elsőre hívnám fel a figyelmet. Az autós pont a második busz ajtóinál parkol, ezzel akadályozva az utascserét.
Utolsó kommentek