Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Napon aszalódnak az ellenőrök!

Eddig szinte csak negatív észrevételt kaptunk a BKV ellenőrökkel kapcsolatban. Napokban érkezett egy levél, a napon aszalódott ellenőrök védelmében. A levél írója nem szeretné, ha kitennénk ide írását, ezért én magam fogalmazom meg azt, amit ma láttam.

A HÉV állomásokat senkinek nem kell bemutatni. 1-2 megálló van, ahol esetleg árnyékot lehet találni, egyébként minden tiszta napsütés a nap bármely szakában! Csak a HÉV végállomásain szoktak lenni ellenőrök általában itt is csak csúcsidőben. Ma a Ráckevei HÉV végállomásánál voltam (Közvágóhíd) és amit ott láttam, az emberfeletti. Na napsütésben vörös fejű ellenőröket láttam, akik árnyék hiányában kénytelen voltak a napon kérni a jegyeket és a bérleteket. Ezek után senki ne csodálkozzon, ha az ellenőrök úgy viselkednek ahogy, amikor a munkaadójuk így bánik velük. Itt hívnánk fel a BKV zRt. figyelmét arra, hogy az ellenőrök akik a HÉV vonalakon dolgoznak, emberfeletti képességgel tűrik a meleget és a napsütést. Megkérnénk a BKV-t és az illetékeseket, hogy mielőbb gondoskodjon arról, hogy az ellenőröknek ne kelljen a napon állni, hanem Ők is árnyékban dolgozhassanak mint a metrós kollégáik. Az árnyék egyszerűen elérhető, egy nagy, nyitható napernyővel, amelyet a végállomáson tárolhatnának és igény esetén elő lehet venni, és ki lehet állítani. Ezek alá az ellenőrök könnyen beférek, és nem aszalódnak a napon. A napernyőre praktikusan BKV logót vagy Controll feliratot lehetne nyomtatni, hogy tetszetősebb legyen, persze ez már csak részlet kérdése. Kitartást az ellenőröknek, megpróbálunk mindent megtenni, hogy a jelenlegi helyzet változzon. Kérnénk a BKV-t, hogy a fejleményekről levélben tájékoztasson minket! Köszönjük!

11 Tovább

Vizsgázott a villamospótló (2V)

Kaptunk pár e-mailt a napokban a 2-es villamos pótlásról. Valakinek tetszett, valakinek nem. Elmentünk ma, és leteszteltük Mi is. Sőt, még sétáltunk is! Olvass tovább


8 Tovább

Ismét Nagykörút

Körülbelül 1 év telt el azóta, hogy munkába ált az első 2 Combinó villamos. Hónapokig volt hangos a média a folyamatos botrányok miatt. Hol a felső vezeték szakadt le, hol egy oszlop dőlt ki volt amikor minden jó volt, épp csak az ajtók nem nyíltak ki. Tegnap délután ismét pótlóbuszok vitték az utasokat, mert a Boráros téren tönkrement a sin egy darabja.
A probléma oka nem lehetett a nagy meleg, hiszen a hőmérséklet nem haladta meg a 30 fokot!

Az utas tájékoztatással minden rendben volt, kb. 1 percenként mondták be, hogy pótlóbuszok járnak, valamint hogy hol áll meg a pótló busz. Azt azonban nem értem, hogy egyszer miért a villamosmegállóban állt meg a busz, utána pedig miért az erre kijelölt megállókban? Az ember nem tudta hol várakozzon…

Szeretnénk magyarázatot kapni a BKV-től, hogy következhetett be a probléma? valamint szeretnénk arra is választ kapni, mikor lesz már vége a rendszeres problémáknak? Továbbá szeretnénk megköszönni azok munkáját akik a vasárnap délutáni melegben ahelyett hogy otthon a családjukkal lettek volna, mások hibája miatt dolgoztak, azért, hogy ma mindenki akadály nélkül eljuthasson a munkahelyére. Valamint a villamosvezetőknek is köszönet, akik több órán át szobroztak a villamosukban, addig míg megindulhatott a forgalom! [nézz képeket]






























27 Tovább

Múzeumok éjszakája BKV módra

Sziasztok figyelők!

Újabb bkv-s érdekességet gyűjtöttem! A Múzeumok éjszakája nevű kiváló rendezvény kevésbé kiváló programfüzete mindjárt az első oldalon közli, hogy a múzeumok közötti közlekedést a BKV speciális múzeumjáratai hivatottak ellátni. Siettem a barátaimmal találkozni, így naivan úgy döntöttem: caplatás helyett vigyen fel inkább a tíz percenként induló busz a Deákról a Várba, úgyis ingyen lehet rajta utazni a múzeumos belépővel (nem mintha nem lenne bérletem). Este háromnegyed tizenegy körül a megállóban iszonyatos volt a tömeg. Mikor beállt egy busz (kis nyomoronc persze, véletlen se csuklós), és továbbindult heringszerűen nyomorgó emberekkel, még kb. kétszer annyian maradtak a megállóban is.

Ennek a BKV is tudatában lehetett, mert állt a megálló előtt egy ember "forgalmi zavarelhárítás" vagy hasonló feliratú fontosembermellényben. Folyamatosan cigizett, és időnként írt valamit egy papírra. Az emberben felmerül a kérdés, hogy miért nem indítanak ilyenkor több buszt (itt még a tíz perc is inkább negyedóra volt). Hiszen előre lehet számolni ilyen rendezvénynél a hatalmas forgalommal, direkt erre kitalált járatokról van szó! Ha nem számolnak vele, az eleve kapitális hiba - Hiller atyánk beköszöntője szerint 200.000+ látogató volt tavaly, amit idén a várakozásoknak megfelelően sikerült megdönteni. De még akkor is lehetne igazodni a helyzethez - nem hiszem, hogy tizenegy körül kezdtek el osztódással szaporodni az utasok. Már éppen kérdőre akartam vonni az úriembert, amikor egy utastársam megelőzött ebben, és teljesen korrekt hangnemben nekiszegezte a kérdést: miért nem indítanak pl. csuklós buszokat? A válasz elolvasása előtt tessék a biztonsági öveket becsatolni! Fontossága teljes tudatában és az ehhez passzoló hangnemben emberünk kioktatta a kérdezőt, hogy csak egyetlen probléma van: mégpedig az, hogy a tisztelt utastársaink (itt gúnyt foganatosított) egy megállóval előbb szállnak fel a buszra (ott, ahol a másik irányból jövőknek kéne leszállni).

Ezért aztán ide már tömve érkezik a busz. Ugye mindenkinek sikerül követni a BKV-s logikát: ha az előző megállónál renitenskedő embertömeg kegyeskedne a tőle minimálisan elvárható módon a mi megállónkban felszállni, akkor varázsütésre háromszorosára nőne a busz kapacitása, és rögtön fölférne mindenki. (Azzal most ne foglalkozzunk, hogy azok az emberek miért mentek át a másik megállóba.) Lehet, hogy a jóember azért úszta meg a népharagot, mert aki fültanúja volt az érvelésének, az még az állát keresgélte a földön - vagy ennyire megszoktuk, hogy pár cégnél az idiotizmusban mindig van lejjebb. Akárhogy is, megússzák szárazon ezt a fajta PR-t. Barátaim beszámolói szerint egyébként a BKV hasonlóan jól teljesített egyéb frontokon, így például a földalattinál is. Természetesen a következő buszon is hasonló volt a helyzet, följutás után moccanni nem lehetett, a közbenső megállóknál egyetlen ember sem tudott felszállni. Mindenhol, így a Dísz téren is további tömegek vártak. Az út a várakozással együtt kb. háromszor annyi ideig tartott és ötször jobban kifárasztott, mintha gyalog mentem volna (ma is tanultam valamit :).

Egy lány mellettem mondta a barátainak, hogy elhagyta valahol a múzeumi belépőjét (egy kis négyzet alakú, ruhára felragasztandó matricát), pedig felszállásnál még megvolt. A levegős-mozgásteres katarzist hozó leszállás után pár perccel vettem csak észre, hogy rám ragadt át... :) Azért az ember elgondolkodik az ilyen eseteknél. Emberünk tényleg ennyire hülye volt? Vagy csak az utasokat akarta hülyére venni? Utóbbi esetben ez a hivatalos álláspont, vagy a lehengerlő érvelés az ő kreativitását dícséri? A BKV tényleg ennyire hülyén tervez/ennyire képtelen alkalmazkodni a helyzethez? Vagy csak rájött, hogy több járművet indítani több pénzbe kerül, ellenben plusz bevételt nem hoz, mármint ahhoz képest, amit gondolom eleve kaptak a járatok üzembe állításáért? Akkor meg, ugye, majd megy taxival, aki siet, vagy nem szeret úgy utazni, hogy a testsúlya nagyobb részét félórán át az egyik lába viseli, kezével ortopéd

Tarzan módjára csimpaszkodik egy kapaszkodón, eközben pedig nem egészen őszinte tudományos lelkesedéssel a saját mellkasán kénytelen megfigyelni, hogyan rezonál beszéd közben a hozzá tapadó fiatalember korrektül karbantartott, ám sajnos kiábrándítóan izzadtságszagú felsőteste.

Külön pirospont a sofőrnek, aki a gyakorlatilag nulla forgalom dacára is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy minden egyes kanyar, illetve indulás/megállás alkalmával még szorosabbra fűzzük a viszonyt utastársainkkal ebben a mai elidegenedett társadalomban. :)

up
13 Tovább

Sofőr és a piros lámpa

Kozonithy írt nekünk egy levelet, amiben megfogalmazta a buszsofőr és a piros lámpa viszonyát. Mi is találkoztunk hasonló esettel, mikor a sofőr a sárgánál nem lassít, hanem rányomja a gázt, vagy amikor épp pirosra vált, padlógázt nyom a busznak. Természetesen nem minden sofőr ilyen, ne általánosítsunk, vannak rendes „sárgán lassító” sofőrök is, és szerintem belőlük van a több:)

Szia!

Megosztom rövid keddi élményemet. Délután busszal utaztam. Épp egy hatalmas kereszteződéshez érkeztünk (a mi 4+4 sávunkat 2+2 sáv keresztezi, kanyarodási lehetőség minden irányba adott), amikor pirosat kaptunk még a kereszteződés előtt, de a sofőrünk vagy elbambult, vagy úgy gondolta, hogy "ezen a sárgán még épp átérünk", ám azzal nem számolt, hogy viszonylag nagyobb dugó alakult ki, így a kereszteződés másik végében úgy feltorlódtak már az autók, hogy a busz nem tudta elhagyni a kereszteződést, és keresztbe elzárta az egész utat. Kb. 10 másodpercig álltunk így szerencsétlenül, de aztán csak-csak ki tudtunk csurogni, közben persze jobbról, balról kanyarodnának rá a mi utunkra, de vártak egy kicsit, nehogy elüssék a buszt...

Szóval elhiszem, hogy meleg van, és mindenki hibázik olykor, de ez azért veszélyes játék volt.

Üdv! Kozonithy
14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek