Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV szarik a hőségradóra?

Sziasztok!

A szentendrei HÉV-vel közlekedünk. Mától megváltozott, ritkított sűrűséggel járnak a szerelvények (bár az eddigi is ritkább volt, mint amennyi utas kényelmesen utazhatott volna). 10 percenként indulnak, arra hivatkozva, hogy iskolai szünet van. Eredményeképpen nem lehetett 08:22-kor felszállni a HÉV-re! Tudtommal demogfáfiai hullámvölgyben vagyunk, kevés a gyerek. A dolgozó ember annál több. A járat ritkítással azt érték el, hogy hosszan kell várakozni a már kora reggel is forró, napsütötte  megállóban (árnyék sehol!), és utána egymásra tapadva utazni a hőségben. Az elrendelt hőségriadót a BKV semmibe veheti? Jó lenne tudni, milyen rendelkezéseket tesznek az utasok utazási feltételének javítása érdekében.

Üdv: Éva
6 Tovább

Vár, vár, majd becsukja...

Remek kezdeményezés ez az oldal. Jómagam nagy reklamáló, beirogató vagyok, ha nem tetszik valami a BKV-n, azonnal a BKV honlap utasészrevételek feliratára kattintok és elmesélem nekik a bánatom...

Kedvencem az a fajta villamos, troli, busz stb vezető, aki hosszasan figyeli, hogy 500 méterről rohanok a járműve után, majd odaérésemkor előttem bevágja az ajtót és padlógáz! Így történt ez kb 3 hete is, amikor az Éles saroknál rohantunk a 3-as villamos után. Rohanásunk oka az volt, hogy pont akkor kezdett el szakadni az eső. Nem kicsit, nagyon. Vihar volt, villámlott, egy idő után jég is esett. igazi nagy felhőszakadás volt. Csak mi ketten a párommal rohantunk a vili után, az türelmesen várt a megállóban, pedig már senki nem szállt le-fel. Mikor odaértünk, becsukta az ajtókat, várt még egy picit, majd husss... Közben nyomkodtuk az ajtónyitó gombot (hannoveri vili), meg vertük a vili ajtaját, hogy nyissa már ki!!!

Tényleg ítéletidő volt. De jól otthagyott, mi meg a felhőszakadásban ott vártunk majdnem negyed órát a következőre. hazaérve megszabadultunk a vizes-sáros ruháktól, egyből rohantam is a géphez, hogy írjak a mélyen tisztelt BKV-nak. Másnap meg is jött a válasz, hogy A villamosvezetőt figyelmeztettük az utasorientált magatartás fontosságára." Mindig ezt írják. Ilyenkor tényleg szólnak, vagy ez valami sablon szöveg, amit elküldenek a hülye beirogató lúzereknek?Kezdem hülyén érezni magam, hogy a havi 7350 forintomért még engem szívatnak...

Üdvözlettel:B. Orsolya
40 Tovább

Busszal a munkába

A minap BKV-ra szorultam, miután feleségem korán elvitte az automat, és reggel munkába menet nem tudtam végigdübörögni a megszokott rutinnal a városon.

Sebaj, végre környezettudatos lehetek, esett le a kő a szívemről, és boldogan vettem meg a gyűjtőjegyet, korábbi jegyautomatás elnyelődött fémszázasaim sorsából okulva. Boldogan pattanok fel a légkondicionált új Volvo csuklós buszra, van hely, hívom anyut telcsin, érdemes volt élni! Üröm az örömben, hogy egyszer csak réteskígyóként tekeredő szag-penetrációra leszek figyelmes tízóránál, de sebaj, egyelőre lőtávolon kívül ülök. Clark-on átszállva a 105-ösre, már kevésbé vicces a szitu. Hajléktalanhoz képest slágfertig kivénhedt koptatottfarmer-inges exmacsó, adidas csukában egyméteres lőtávon belül, 11-óránál. Közeg: szardíniás konzerv sűrűség. A csákó felől megindul a támadás a busz gyorsulásával egyenes arányban. Fojtogató a helyzet. Többen kezdenek a lehetőségekhez képest polarizálódni a rendelkezésre álló térben.

Többen leszállnak az első megállónál, fürkésző pillantásokat vetve a következő járat reményében visszafelé tekintgetve. Sebaj, két megálló után mozdul a rendszergazda exrocker, és megindul az ajtó felé, a remény szent zászlaját lobogtatva az érző szervű utastársak szívében. Én is hasonlóan felsóhajtok, mert egyel tovább visz az utam. A következő megállóig helyreáll a rend, és békés hangulatban szállok ki a buszból az Alkotáson megálló 61-es vili felé igyekezve. Fel akarok szállni az első ajtón, de a tömeg reménytelen. A másodiknál is. A harmadiknál alig van valaki. Rohanok hátra, fellépek, de ismerős arc bámul 70-centin belülről bambán. Szagbomba van. Mint akit pofántörölnek baseball-ütővel, visszahők, döntés: irány tovább gyalog.Nos, szerintem egy lehetséges megoldás: a csávónak tuti nincs jegye. Meg lehetne hozni egy olyan szabályt, hogy amennyiben az utasok megnyomják a vészjelzőt, hátrahívva a sofőrt, kérhetné a jegyet a büdös embertől, és ha nincs, akkor le kell szállnia.

Egyébként a problémát kultúráltan megoldani a hajléktalanok állami szintű szociális hálójával kéne, de a BKV is fejlődhetne párhuzamosan a kérdésben, mert nagy az okozott kár. Hiába van ugyanis csilivili volvobusz, meg combino, ha az ember inkább gyalog megy, és nem akar ezekkel a klosárokkal egy levegőt szívni.
10 Tovább

Átalakítás a Combinókon.

A Combinót valaki vagy szereti, vagy nem. Valaki vagy azért nem szereti mert meleg van, vagy azért mert régen mindig elromlott. Mi inkább most az első variációval foglalkozunk, ugyan is itt a kánikula és a Combinó ablak és klíma nélkül szállítja az utasokat.





Több újság is írt róla, hogy volt idő,(és még mindig van) mikor a Combínókon a hőmérséklet meghaladta a 30C fokot. 30fokban nem egészen kényelmes a Móricztól a Moszkváig végigutazni, főleg ha még állni is kell. Arra a kérdésre, hogy amikor rendelték a villamosokat miért nem rakattak bele klímát, a BKV munkatársa azt mondta, hogy túl sűrűn jönnek a megállók, túl sokat van nyitva az ajtó, így a hideg levegő szinte egyből az utcára menne. Ebben mi is egyetértünk, főleg, hogy a végállomáson kb. 3percet áll egy Combinó nyitott ajtókkal, és a megállók között is kb. 1-2perc van. Rendszeresen a Ferenc körúton szállok fel a Combinóra és ott is állunk még jó 3 percet nyitott ajtóval, a klímának semmi értelme nem lenne, túlterhelés miatt hamar el is romlanának.(olyan ez, mikor egy hűtőbe beteszed a meleg levest. Dolgozik, dolgozik, és nem bírja, leég a motor) Én a nagy, nyitható ablakok híve vagyok, ezért sem értem, hogy miért nem rendelték meg ezeket a villamosokat nagy nyitható ablakokkal, ha már klíma úgysem lehetett. Eddig kettő átalakított Combinóval találkoztam a körúton. Az egyiknek az ablakai voltak átalakítva a másikba a vezetőfülkéből volt kivezetve a klíma. A klímáson elég hűvös volt, bár este 8 órakkor utaztam vele, egy a baja, hogy a befúvó pont az ajtónál van, így ahogy bement az utastérbe a levegő, jött is ki, szinte egyből. Az ablakos megoldáson nem most kellet volna elgondolkodnia a BKV-nak, miután rengetek pénzből befóliáztatták az ablakokat, amiket most félig szedhetnek is le. Ezekbe a villamosokba még egy ugyan olyan ablakot tettek be, csak egy picit lentebb, mint ami felül van, így duplán jön be a levegő, ez is egész jó megoldás. Aki viszont ismeri a Kátra/Tátra villamosokat az tudja, hogy azokon milyen ablakok vannak. Az egész ablak elhúzható, a fele jobbra a másik fele balra. Egy jó forgalmas időszakban azon tuti, hogy nincs meleg! Hasonló megoldást javaslunk a Combinóknál is, ezeket lenne értelme beszereltetni.
23 Tovább

A hátsó ajtó néha odazár...

kb. 2 hete történt az, hogy a sofőrnek az elhúzódó kávézgatás miatt sietnie kellet. Lett is egy két nagy fékezés, sőt egy nénit oda is csukott a hátsó ajtóhoz, a 114-esről jelentjük!

Rendszeres sietés, késő buszok, modortalan sofőrök, néhány szóval így lehetne jellemezni a 14-114-es járatokat napközben, legalább is akkor, amikor én utazom rajtuk. 2-3hete volt, hogy délutánra kellet menni suliba, így 4 óra felé végeztünk. Iszonyat meleg, várjuk a buszt, megállóban természetesen leülni nem nagyon lehet mind a 3 hely foglalt. Kb. 10perc várakozás után, a távolban már megcsillant az ikarus lámpája, láttuk, van még remény. Döcögősen de beállt a megállóba, gyorsan felpattantunk, bár fent sem volt hűvösebb mint lent. Ajtók záródnak, már majdnem indulunk, hátul nagy hangzavar, "Leszálló, Leszálló" bár a 2 fiatalember elég alkoholos állapotban volt, mindenki azt hitte, hogy Ők akarnak még elszállni, csak kicsit későn, nem lehetett pontosan érteni, mit mondanak. Kiabálás folytatódott " Te k*cs*g, odazárod az öreget" "Ha nem kávéztál volna b*zm*g nem kéne ennyire sietnünk" "Te k*cs*g MSZP-s" Tehát mint kiderült, odazártunk valakit. A sofőr azonnal kipattant és hátraszaladt segíteni, még vagy 5 percet voltunk a megállóban, de nem hagyta csak úgy elmenni a nénit, jelezve, hogy nem szándékos volt csak siettünk vazze. Egész úton kiabálás volt még, a busz hátsó fele fel is lázadt, a káromkodások csak követték egymást, ezután pár utas szólt, hogy fejezzék be semmi baj nem történt, attól hogy kiabálnak a sofőrnek és szidják a néninek nem lesz jobb.

Reméljük, hogy a sofőr ezek után jobban figyel majd, és abban is bízunk, hogy a néninek semmi baja nem történt!

11 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek