Már ma estétől úgynevezett szuperkontroll-csoportok ellenőrzik a BKV járműveit, s ha indokolatlan szolgálatmegtagadást tapasztalnak, akár azonnali hatállyal elbocsáthatják az érintett dolgozót - tudtuk meg.
Az összesen 200 főt számláló, mintegy 50-60 csapat éjjel-nappal szolgálatban lesz, s igyekszik visszaszorítani a hét eleje óta tartó szakszervezeti "nyomásgyakorló akció" káros hatásait - erről ma délután döntött Kocsis István, a BKV vezérigazgatója, miután vezetői tanácskozáson értékelték a kialakult helyzetet.
Szuperkontroll-csoportok a BKV-nál: azonnali elbocsátás a szolgálatmegtagadásért
Letörte az útban parkoló autó visszapillantóját a buszvezető
Olvasónk azt hitte rosszul lát, amikor a 4-6-os villamos vonalán közlekedő pótlóbusz vezetője a busz oldalával letörte egy -az útját álló- autó visszapillantó tükrét. A buszost nem is nagyon érdekelte az eset, egyszerűen továbbhajtott:
Tisztelt BKV-figyelő!
Már régóta olvasom az itt megjelenő cikkeket és sokszor mosolygok, hogy mi meg nem történik az emberrel ami velem még soha, pedig azért nem kis ideje élek Pesten. Azonban most szombaton (2010.01.02) velem és kedvesemmel olyan dolog történt, amit nem hittünk el hirtelenjében. Nem jeggyel vágtak át, nem a busz volt rossz (igaz majd szétesett), nem volt bunkó a sofőr és nem hírhedt "orkkal" találkoztunk. Valahol vicces is volt a történet az elszenvedők számára de egyben rémisztő is, hogy ez megtörténhetne akár velünk is.
VFSz sajtóközlemény: Közlekedési zavarok a BKV-nál
A BKV Zrt. - reagálva a tegnapi súlyos közlekedési zavarokra - közleményt adott ki, melyben a buszvezetőket, szerelőket vádolja a munka szándékos bojkottálásával, és azonnali vizsgálatot rendelt el.
Álláspontunk szerint a kialakult helyzet elsődleges oka a járművek katasztrofális műszaki állapota, az elmúlt évek hanyagsága, a BKV Zrt. finanszírozásának hiánya.
A Villamos Független Szakszervezet szolidaritást vállal a buszos kollégákkal, elítéli a BKV Zrt. azon szándékát, mely a rossz műszaki állapotok, a vállalat felelőtlen gazdálkodása, és a politikai érdekek mindenáron való kiszolgálása miatt a felelősséget a munkájukat becsülettel ellátó és a szabályokat maradéktalanul betartó egyszerű dolgozókra hárítja!
Az összeomlás szélén a fővárosi buszközlekedés
A buszok közül több nem tudott elindulni a műszakkezdéskor, emiatt "nem tudják tartani a menetrendet" - mondta Erős János fődiszpécser, akinek egyelőre nincsenek információi arról, hogy hány busz nem indult el reggel. A Független Hírügynökség információi szerint hajnalban a kelenföldi buszgarázsból a buszok 80 százaléka nem állt forgalomba.
Karácsony előtt a hideg miatt több száz BKV-busz hibásodott meg, a gondot a járművek légrendszerének befagyása okozta - tájékoztatott akkor Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. A BKV fődiszpécsere akkor elmondta, hogy a meghibásodások jelentős része az elavult alkatrészek és a hideg idő miatt következett be.
„Azt csak úgy kiraktam, nem találtam mást” –magyarázkodott a buszvezető
Utálok ismeretlen helyre BKV-val menni. Mindig jó előre felkészülök, térképekkel, menetrendekkel, hogy biztosan jó helyen szálljak le. A buszokon lévő táblák megbízhatatlanok, a buszvezetők sosem mondják be a megállók neveit, ezért minden információt magunknak kell megszerezni.
Olvasónk szilveszter éjszakáján kedvesével ment házibuliba. A buszt ,amivel utazni akartak nehezen, de megtalálták. Fel is szálltak rá, de arról már rossz helyen, rossz megállóban szálltak le, ugyanis a táblán ami a buszon volt, rossz megállónevek voltak feltüntetve. Én hiszem, hogy a buszvezető nem viccből vagy bunkóságból tett ki rossz táblát, sajnos nem talált mást, csak régit, és így legalább a külső tájékoztatást meg tudta oldani, de olvasónk álláspontját is megértem:
Utolsó kommentek