A 2009-es év híreinek egyik főszereplője kétségtelenül a BKV volt. A közlekedési cég legérdekesebb idei történeteiből válogattunk, volt miből.
1. Az év legnagyobb port kavaró BKV-s botránya mindenképpen Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató végkielégítésének ügye. Szalainé úgy vett fel 2008 tavaszán közel százmillió forintot végkielégítésként, hogy aztán nyártól mégis tovább dolgozott a BKV-nál havi 2,5 fél millióért. A pénzt természetesen nem adta vissza.
BKV: blamázs-TOP10 2009-ben
Könyörögni kellett a kiegészítő jegyért
Nyugtassatok meg, hogy ez máshol Európában nem így működik. Olvasónk már-már könyörgött a BKV pénztárosának, hogy adjon neki kiegészítő jegyet, mert utazni szeretne. A pénztárosoknál nem volt kiegészítő jegy (se a buszvégállomáson, se a metrónál), a buszsofőrök se tartottak maguknál, de az utas nem akart bliccelni, ezért két jegyet akart lyukasztani. A sztorit egy másik buszvezető kavarta meg, aki szerint nem is kell kiegészítő jegy:
Kedves BKV figyelő!
Eléggé elszomorodtam tegnap, 2009 utolsó napján sikerült ugyanis a BKV-nak majdnem elrontani a mókát. Általában ritkán járok Budapesten, így nem vagyok up-to-date az utazási dolgokkal, azt pl egy év késéssel tudtam meg, hogy egy órán át lehet használni átszállásra a vonaljegyet a metrón (egyszer megszivattak, másodszorra egy jófej ellenőr mondta, hogy ne lyukasszak feleslegesen, megérne egy sztorit, de most nem).
Folytatódik a BKV roncsderbije
A kormány várhatóan rábólint majd arra a tervezetre, amely szerint 254 buszt újítanának fel 2010-ben, miközben az új járművek beszerzését megint csak elnapolják. Holott a járgányok jó része inkább való a roncstelepre - 1100 új buszra lenne szükség azonnal -, mintsem hogy a foltozgatásukra költsenek el vagyonokat - egy busz korszerűsítése ugyanis 30-35 millió forintot kóstál.
- Ebből a pénzből a jármű teljesen új karosszériát és motort kap, és felszerelik légkondicionálóval is - tudtuk meg a városháza sajtóosztályától.
- Ez a fajta felújítás annyit használ a fővárosi buszparknak, mint halottnak a csók! - fakadt ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.
Ezért sztrájkolnak a BKV-nál
"Sok minden megjelent a médiában és itt is a sztrájkkal kapcsolatban, sajnos a teljes igazságot egyik se írja le. Ezt a tájékoztatást a szakszervezetek írták, remélem elég érthető." -írja egy BKV-s olvasónk, aki a lent található három dokumentumot csatolta a levele mellé. (Ha túl kicsik a betűk, akkor a fájlokra kattintva minden képet megnézhetsz nagyban is)
Január 12-től sztrájkol a BKV
Január 12-e nulla órától határozatlan idejű BKV-sztrájkot hirdetett több szakszervezet is, mivel a szerdai egyeztetésen sem született megállapodás a kollektív szerződésről az érdekképviseletek többsége és a BKV vezetősége között.
A sztrájkfelhíváshoz eddig 11 szakszervezet csatlakozott, ez Nemes Gábor szakszervezeti vezető elmondása szerint a BKV dolgozóinak 65-70 százalékát jelenti. A Magyar Rádió információi szerint a kötöttpályás dolgozók többsége nem fog sztrájkolni.
Utolsó kommentek