Kedves Olvasók!
A BKV-figyelő blog sokat használt e-mail címe a mai napon megváltozott. Észrevételeiteket, panaszaitokat, kérdéseiteket mától a bkkfigyelo@outlook.com címre várjuk!
A blog új e-mail címe: bkkfigyelo@outlook.com
Rácsukta az ajtót a leszálló utasra a 99-es busz vezetője
Olvasónk, Gábor, szeptember 20-án a 99-es buszon utazott. A járműről a Delej utcánál szeretett volna leszállni, de az ajtónál beakadt az diplomatáskája, ezért a leszállás egy kicsit lassúra sikeredett. A sofőr a annyira elbambult, hogy az ajtókat a leszálló utasra rácsukta, akinek megsérült a lába, és elesett. Az alábbi levelet küldte a BKV-nak:
Tisztelt BKV!
Nem szoktam embereket beárulni a munkaadóknál, de annyira felháborított ennek az embernek a viselkedése, valamint az a tény , hogy csaknem maradandó sérülést okozott, hogy most mégis megteszem.
Szeptember 20.-n kora délután 1/2 1 körül a Népszínház utcában szálltam fel a 99-s buszra. A Delej utcánál leszállás közben valószínűleg kicsit lassabb voltam a kelleténél mivel diplomatatáskám beakadt és ez lelassított. A sofőr annyira el volt foglalva a hölgy utas nézésével, hogy nem figyelte az ajtót és azt rám-csukva nagyon csúnyán megütötte a lábam és a fájdalomtól elestem.
Nagyon mérges lettem és még a fájdalom is rátett a dühömre ezért kiabálni kezdtem neki, hogy legalább álljon meg és kérjen elnézést vagy ilyesmi! A még továbbutazó egyik ismerősömtől hallottam, hogy a buszsofőr azt mondta jó hogy a vén hülye nem a busz alá esett mert akkor le sem tagadhattam volna.
Felháborító, hogy amikor emberek ezreinek nincs munkája ilyen teljesen alkalmatlan embert alkalmaznak erre a felelősségteljes munkára! Jelenleg is betegállományban vagyok és amennyiben nem javul a lábam az igen komoly anyagi kiesést jelentene nekem. Követelem, hogy kellőképpen vonják felelősségre ezt az embert, és minderről tájékoztatást kérek Önöktől. Azt hogy bepereljem- e ,még az állapotomtól teszem függővé. Amennyiben nem kapja meg a megfelelő büntetést úgy felsőbb fórumokon fogok érvényt szerezni igazamnak és nem nyugszom amíg ezt az embert el nem távolítják ebből a bizalmi állású munkakörből vagyis ki nem rúgják!
A busz rendszáma ez volt: BPI-293
Rengeteg igazán alkalmas ember szívesen töltené be ezt a munkát!
Tisztelettel: B. Gábor
Ésszerűtlen menetrend miatt járnak kettesével a 28-as és a 37-es villamosok?
A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott menetrend szerint közlekednek a 28-as és a 37-es villamosok. Olvasónk, István alább olvasható levele szerint a villamosok párosával járnak, emiatt nagyon egyenletlen a követés:
Tisztelt BKK és BKV-figyelő!
A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott a 28/37-es villamoscsalád menetrendje, és közös szakaszukon csúcsidőben kettesével járnak (személyesen is tapasztaltam), illetve nagyon egyenetlen követési időkkel közlekednek.
És ennek nem lehet magyarázata csak az, hogy a 37V pótlóbuszhoz igazodik a menetrend, hiszen jelenleg a pótlóbuszhoz csak a Blaha Lujza tér irányában igazodik a 37-es villamos menetrendje, az Új köztemető irányában délelőtt 9, délután 12 percet kell várni Kőbánya felső vasútállomáson a menetrend szerint.A menetrendek tanulmányozása után úgy érzem, hogy sokat lehetne javítani rajtuk úgy, hogy ezzel nem romlana el más viszonylatokkal való kapcsolat. Ha nem is menne a felváltva 1-14 perces követés 7-8 percesre módosítása, akkor legalább valami kompromisszum, pl. 6-9 perces követés. Kérem a menetrendek újragondolását.
A jelenlegi legproblémásabb indulások munkanapokon, összesítve a két villamos indulásait:
Indulások Új köztemetőtől:7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 08,09,20,21,32,33,44,45,56,57
15-18 óra között felváltva 1-14 perces követés: 08,09,23,24,38,39,53,54
http://bkv.hu/villamos/37vissza_2.html
http://bkv.hu/villamos/28Avissza.htmlIndulások Sörgyártól az Új köztemető felé:
7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 09,10,21,22,33,34,45,46
16-18 óra között felváltva 3-12 perces követés: 05,08,20,23,35,38,50,53
http://bkv.hu/villamos/37_2.html -> Sörgyár megállóra kattintva
http://bkv.hu/villamos/28A.html -> Sörgyár megállóra kattintva
Hoppon maradt a kerekesszékes utas
A fenti képet UtcaiFotográfus nevű olvasónk töltötte fel pár hete a Facebook oldalunkra a következő szöveg kíséretében:
Igaz történet: augusztus 23., 15:52 Blaha Lujza téri megálló, "fekete" 7-es busz és egy várakozó utas esete... Sofőr: "Most mondja meg nekem, hogy nyissam le magának a rámpát?" (Mögötte akkor még nem állt másik járat, a tolatás mint művelet? hm... lehet hogy kemény feladat.. Szó mi szó, ezek után ajtók be, és start... Aki/ami ottmaradt? az utas, és a bizalom egy emberséges (vagy az nem kötelező lenne inkább?) gesztusban...
Mióta árulnak jegyet a BKK jegyellenőrei?
Az elmúlt hetekben többen írtátok nekünk, hogy a BKK jegyellenőrei pótdíjazás helyett jegyet adnak a bliccelőnek. Egy ilyen esetről számol be alább olvasható levelében egy olvasónk is, aki nem érti, hogy az ellenőrök miért jópofoznak a bliccelővel, miért nem büntetik meg őket.
Az esetben nehéz ugyan igazságot tenni, de érdekel a ti véleményetek is. Szerintetek jó, ha a külső kerületekben, ahol nehézkes a jegyvásárlás, ott az ellenőr nem büntet? vagy ez azokkal szemben igazságtalan, akik bérletet vesznek? Egyáltalán ez a jegyárusítás mennyire hivatalos? A BKK utasította őket erre, vagy a kobzott jegyeket értékesítik tovább? Ha bármit tudtok erről, írjátok meg!
Kedves BKV-figyelő!
A minap két olyan dolog is történt velem, melyet mindenképp meg szeretnék osztani másokkal is. Nem állítom, hogy a BKV siralmas helyzetét ez okozza, de mindenképp érdekes. Ráadásul részben kapcsolódik a legutóbbi cikkhez.
Augusztus 28-án délelőtt 10.40-kor szálltam fel a Délpesti Kórháznál a 36-os buszra. Velem együtt felszállt 3 ellenőr is. Két férfi és egy nő. Az ellenőrzés során a nő egyszer csak odaért a közelemben ülő fiatalemberhez, majd beszélgetésbe elegyedtek. Egyértelmű volt, hogy bliccelőt kaptak. Beszélgetésük során azonban nem arra jutottak, hogy kiállított egy csekket büntetés gyanánt, hanem a kedves hölgy felajánlotta, hogy a fiatalember vehet nála egy jegyet 320 Ft-ért. Miután nem volt a srácnál aprópénz, a másik ellenőr szívesen váltott. A következő megálló egyikén (BKV buszgarázs) le is szálltak. Már kicsit sajnálom, hogy nem kérdeztem meg a kedves ellenőr hölgytől, hogy szerinte én azért veszek bérletet, hogy ő mással jótékonykodjon? Ezt követően én átszálltam az 53-as villamosra, ahol is a mellettem lévők egymásnak azzal dicsekedtek, hogy ki hogyan lóg. Erre ma büszkék az emberek! Persze ellenőr sehol.Pár nappal később a metróba siettem, a mindenfelé nézelődő ellenőr mellett elmentem, majd rámförmedt, hogy miért nem mutatom meg a jegyemet/bérletemet. Mondom, ő bámészkodott mindenfelé. Visszamentem és jólnevelt módon megmutattam neki a bérletem. Ezt követően továbbengedett. Ezzel csak egy probléma volt. A bérletem nem a fényképes tartóban volt. Nem volt ráírva az igazolványszám. Ja és az előző hónapra volt érvényes.... Kérdem én, mi a fenének fizet a BKV az ellenőröknek egy fillért is, ha még a minimális követelményt sem tudják teljesíteni? Persze kérdéses az is, hogy a 6000 Ft helyszíni bírság mennyire elrettentő, ha vagy nem is találkozik ellenőrrel a bliccelő, ha mégis, akkor vagy ad neki jegyet, vagy észre sem veszi az érvénytelen jegyet/bérletet.
Sajnos a fenti trehányságot az ellenőrök részérő minden nap tapasztalom. Észak Pestről közelítek napjában a belváros felé, s lényegében bármit mutathatok nekik, mindenre rábólintanak. Volt már úgy, hogy tévedésből a TAJ-kártyámat vettem elő a bérletem mellől, s azt mutattam meg neki, de erre sem reagált.
Azonban el kell mondanom, hogy nemrég a 7-es buszon találkoztam egy ellenőrrel, aki észrevette, s illedelmesen szólt, hogy a bérletemet a fényképes igazolványban tartsam és írjam rá az igazolványszámot is, melyet meg is tettem, de mint tudjuk egy fecske nem csinál nyarat.
Utolsó kommentek