Az címben szereplő közösségi portálon napok óta terjed egy hír (üzenőfalon, levelekben), hogy a BKV jegyek nem csak a metrón, a felszínen is átszállásra jogosítanak, amennyiben az első lyukasztáskor "pecsételős" lyukasztónál érvényesítjük a jegyünk, és az utazás nem haladja meg a 60 percet.
Lehet ilyen üzeneteket terjeszteni, el is lehet hinni, de amikor a karszalagos kollega büntetést kezd írni, akkor ne a BKV-t tessék anyázni, hanem a körlevél elindítóját, illetve saját magatokat, amiért minden utánajárás nélkül elhittétek a leírtakat.
Sokan be is dőltek ennek, mert naponta 10-15 levelet kapok, hogy "Ez tényleg igaz?". Ezért mondom most itt, NEM, NEM IGAZ! (sajnos, már jó lenne). Így szól a vonaljegyes szabályzat:
Kamu az IWIW-en futó BKV-s körlevél
Leszállították a Volánbuszról, mert nem akart zsebbe fizetni
Olvasónk barátnőjét a Volánbusz érdi sofőrje azért nem akarta felengedni a buszra, mert el szerette volna kérni a jegyet, aminek az árát a buszvezető zsebre akarta tenni.
Tisztelt BKV-figyelő!
Ahogy látom, korábban többször volt már itt is szó az ügyeskedő Volán-sofőrökről, "sárga jegyekről", de egészen a mai napig abban a tudatban éltem, hogy a zsebbe fizetés fakultatív dolog. Én eddig sem éltem vele, de nem is tettem semmit ez ellen, túl szórakoztató volt hallgatni elől, ahogy a sofőrök félórás konferencia-beszélgetések alapján tájékoztatják egymást az ellenőr-csapatok tartózkodási helyeiről.
Nem kell az utasok pénze a BKV-nak
Olvasónk a 196A buszon próbált jegyet lyukasztani, de a pecsételős jegyérvényesítő nem működött. Hiába tették bele a jegyet, a gép hangjelzést adott az érvényesítésről, ám nem nyomott a jegyre se dátumot. Nem egyedi eset, naponta kapok ilyen észrevételeket. legtöbb esetben a tinta szokott kifogyni, amit van, hogy hetekig nem töltenek fel. Ezek szerint a BKV-nak már annyi pénze van, hogy nem is kell több, már nem tudják hová tenni. Levél a videó alatt:
Nem indul a videó? Kattints ide!
Kamuzik levelében a biztonsági szolgálat
A BKV statisztikát készít arról, hogy a metró területére mennyi utas próbál meg lejárt bérlettel bejutni. A cég utasításba adta a biztonsági őröknek, hogy vegyék el az utasok bérletét, hogy ez alapján készülhessen a statisztika. A probléma csak az, hogy a biztonsági őrök olyan utasoktól kérték el a bérletet, akik egyébként érvényes bérlettel utaztak (a régi bérleteket gyűjtötték), és nem ellenőrzésre kérték, hanem örökbe.
Gyanítom, hogy a biztonsági szolgálat semmilyen statisztikát nem készít, csak ezzel az ócska kifogással próbálja meg védeni a cége hírnevét, és a dolgozóit. Az ügyfélszolgálat válasza alant:
Tisztelt X.Y!
Az Ön elektronikus levelére az alábbi választ adjuk:
A bejelentése alapján az érintett biztonsági szolgálatot megkerestük és vizsgálatot kértünk. A vizsgálatuk eredményét részünkre megküldték, és az alábbi tájékoztatást kaptuk.
"A jegyellenőrzés végrehajtása során, különböző adatok és statisztikai mérések váltak szükségessé, mellyel Cégünk is hozzá kívánt járulni a feladat ellátás, ellenőrzés további hatékonyságának növeléséhez. Ennek érdekében rövid időre (2009. 07. 01 és 2009. 07. 02-án) vizsgálatot folytattunk.
Ombudsman: „Barátságtalan lépés volt a kamerák telepítése”
Érzékelhető, hogy nőtt a BKV járatain az atrocitások száma, de meg kell vizsgálni, hogy a BKV a jelenlegi jogi környezetben üzemeltethet-e térfigyelő kamerákat - mondta Jóri András adatvédelmi biztos.
Jóri András emlékeztetett arra, hogy elődje, Péterfalvi Attila legutóbbi állásfoglalása szerint a kamerák használatára nincs lehetőség. Mint mondta, most azt vizsgálják gyorsított eljárásban, hogy változott-e a rendszer kialakítása és az beilleszthető-e a mostani jogszabályi környezetbe. Tájékoztatása szerint a vizsgálat a nyáron befejeződhet.
Hozzátette, hogy bár a közlekedési társaság ismerte a volt adatvédelmi biztos állásfoglalását, mégis elkezdte a kamerák telepítését, ami "barátságtalan lépés volt".
Utolsó kommentek