A BKV Zrt. 28 szakszervezete közül egyik sem csatlakozott a május 8-i sztrájkhoz. A BKV Zrt. érdekképviseletei és a menedzsment közötti év eleji egyeztetések és megállapodások ugyanis stabil helyzetet eredményeztek. A VDSZSZ által hirdetett sztrájk miatt ránk háruló többletfeladatok elvégzésére a Társaság felkészült. Szeretnénk megnyugtatni a fővárosi utazóközönséget, hogy a BKV az utasforgalom esetleges megnövekedésére - operatív módon - járműátcsoportosítással reagál majd annak érdekében, hogy az utazási igények megfelelő kiszolgálását biztosítsa.
Természetesen a dolgozókat - mint minden munkavállalót az országban - egyénileg is megilleti a munkabeszüntetéshez való jog, ezért nem zárhatjuk ki, hogy néhány munkavállaló mégis csatlakozik a kezdeményezéshez -, ám ez várhatóan nem okoz majd problémát a közösségi közlekedésben. A BKV Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy utasaink a pénteki napon – az esetlegesen megnövekedő utasforgalom ellenére is - zavartalanul vehessék igénybe a szolgáltatást.
2009. május 6.
BKV Zrt.
A BKV felkészült a MÁV sztrájkra
Bántalmazta az utast a karszalag nélküli „ellenőr”
Úgy néz ki a munkanélküliek körében egyre népszerűbb az ellenőri munka. Ezzel csak az a baj, hogy sokan nem jelentkeznek erre a szakmára, hanem inkább megveszik a munkaház szükséges kellékeket, piacon, vagy olyan ellenőröktől, akik a sajátjukat "elhagyták". Sok gyanús ellenőrről olvashattatok már a blogon. Olvasónk most megtalálta a legpofátlanabb kamu ellenőrt, akinek se karszalagja, se azonosító száma nem volt:
Tisztelt BKV!
2009.04.30-án a 17:30-kor a Bogdáni útról induló 86-os buszon egy ellenőrük dolgozott. A viselkedése, a karszalag hiánya, és a meg nem mutatott igazolványa (állítólag ott viseli a ruhája alatt) alapján erősen feltételezhető, hogy nem az önök kötelékében dolgozott.
Egy utast próbált megbírságolni, aki inkább le kívánt szállni. Ekkor az "önök" ellenőre próbálta megakadályozni (testével elzárta az utat), és szabadságában korlátozta az utast - egy fiatal, szőke nőt. A hangvétel mindkét fél részéről eldurvult, bár az biztos, hogy az "önök" ellenőrét hallottam először vulgárisan kiabálni. Az utas többször érthetően kérte, hogy engedje őt leszállni, ne akadályozza ebben, az ellenőr visszalökte az ülésére, és rendőri kísérettel fenyegetőzött, amit hallhatóan kért is telefonon jó hangosan a Komjádi uszodai megállóhoz
BKV: A BRFK elutasította a feljelentést
A múlthéten megjelent, "Mit csinált 4 hónapig a BKV és a BRFK" című bejegyzésemre megérkezett a BKV reakciója, amiből kiderül, hogy a cég ismeretlen tettes ellen tett tavaly feljelentést, de ezt a BRFK februárban visszautasította. Részletek Szilágyi úr tájékoztatójában:
A BKV Figyelőn nemrég jelent meg egy cikk arról, hogy a rendőrség most újra keresi az információkat arról a fiatalemberről, aki még tavaly decemberben két metrókocsi között tujázott, és erről egy videót is közzétett. Jogosan merült fel a kérdés, hogy ha a BKV ígéretet tett a feljelentésre, akkor a BRFK miért csak most gyűjt információkat a videón látható tizenévesről. Utánajártam a dolognak, és ennek az eredményét most szeretném megosztani a blog olvasóival.
A BKV még decemberben feljelentést tett a "közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett vétség" miatt - jogásznyelven így hívják a tujázást. Ugyan ezen a blogon is megjelent, hogy ki lehet a videón látható fiú, de mivel a személyazonosság és a tényállás megállapítása a rendőrség feladata, ezért a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljelentést.
BKV és az összehangolt menetrend
A 7-es vonalon hétvégén sűrűn tapasztalom, hogy a 173-as és a 7-es busz egyszerre állnak be a megállókba, majd 10-15 percig nem jön semmi . Ilyenkor az első busz általában tele van, a második meg szinte üres. Ennek több oka is lehet. Többek között a lassabb utascsere, a folyamatos műszaki hiba (kevesebb busz) a lassú vezetés, és a folyamatos dugó. Olvasónk tapasztalatai is hasonlóak:
Tisztelt BKV-figyelő!
Az alábbi eset mindennapos a BAH csomópontnál. A történet tegnap (V.4) játszódott, 16 és 17 óra között.
A BAH csomóponti buszmegállóhoz érkezve szomorúan hallottam egy utas szájából hogy lekéstem két 8-as buszt. Ez persze ennél a járatnál gyakori, hogy párosával jönnek a buszok. Na, nem baj - gondoltam- a menetrend szerint 5-6 percenként közlekedik ilyenkor a busz.
Szétrepedt az Ikarus alja
A BKV buszok rossz műszaki állapotáról már száznál is több bejegyzés született. A BKV a műszaki meghibásodásokat mindig azzal magyarázza, hogy az Ikarusok már öregek, pedig egyértelmű, hogy az ilyen meghibásodások nagyobb része megelőzhető lenne a karbantartásokkal. Olvasónk néhány napja a képen látható, lyukas padlójú busszal utazott a 175-ös vonalán.
Utolsó kommentek