Tisztelt BKV-figyelő!Ma reggeli (08.09.24) tapasztalatomat szeretném megosztani veled, és az olvasókkal, melyeket az Etele téri 19-es villamosmegállóban szereztem. A BKV úgy gondolta, hogy a metró területén már megismert biztonsági őröket, most felhozza egy kicsit szellőzni a felszínre és a villamos mellé beállítja őket. A 49-es megállójában három biztonsági ácsorgott a reggeli csúcsban, és kérték a „jegyeketbérleteket”. Igen! Három őr és öt ajtó. Kettő őr állt az első ajtónál, és az ötödiknél nél is egy.Akinek volt bérlete az felmutatta az őröknek, akinek se jegye, se bérlete nem volt, az átment a második vagy a harmadik ajtóhoz, és ott szállt fel. Az őröket nem érdekelte, nem szóltak nekik.Ha minden ajtónál őr állna, akkor se érne semmit az ellenőrzés. A bliccelő utas megvárja a villamospótló buszt, amivel meg egy megállót, majd átszáll a villamosra. Ismét közpénzből adtunk egy pofont a szarnak…Jól mondta a VEKE, hogy ezzel a lépéssel csak a fizető utasokat szívatják meg ismét, mert aki bliccelni akar, az elsétál az első megállóig, vagy a második ajtóig. A biztonsági őrök egyébként a metró területén sem foglalkoznak a bérlettel, egyik kollégám 2007-es Decemberi bérlettel jár, ami színben, és kinézetében is más, mint a mostani.Vajon ennyi feleslegesen fizetett ember fizetéséből hány járművet lehetne kitakarítani?Üdvözlettel: K. Dénes
Ismét adtunk egy pofont a sz@rnak
Turistabarát ellenőrök
Örömmel olvasom, hogy nem csak turistákat lehúzó, hanem turistáknak segítő ellenőrök is vannak a BKV-nál. Olvasónk az első látszatra visszataszító ellenőröket egyből megszerette, amikor látta, mennyire együttműködőek, és segítőkészek:
Kedves BKV-figyelő!
Történetem csütörtökön (2008. 09. 18.) reggel játszódik (f10 körül) a Ferenciek terén. A lefelé menő mozgólépcsőnél egy fiatalabb, nem különösebben szimpatikus fiatalember zenét hallgatva, rágózva, illetve egy idősebb, kimondottan antipatikus úriember végzi ellenőri munkáját. Előkaparom bérletem, mutogatom, persze nem érdekli őket. Mielőtt rálépnék a lépcsőre (mögöttem senki), látom, hogy a felfele jövő lépcsőről leszállva két idősebb, kínai úr megszólítja a fiatalembert, szemmel láthatóan segítséget kérve. A blogon olvasott rémtörténetek hatására gondoltam, megkérdezem, hogy segíthetek-e, mivel a srác jelezte, h nem nagyon tud angolul, de azért mondják. Mikor odamentem felajánlani, hogy fordítok, mindhárman nagyon megörültek, a srác külön meg is köszönte (ezen már meglepődtem). A két úr pénzt szeretett volna váltani, elmondtam, hogy hol találnak váltót, illetve szerettek volna Budapest Kártyát is.
Én nem tudtam, hogy lehet olyat kapni, ezért megkérdeztem a srácot, aki mondta, hogy a fehér kioszknál, ami BKV-jegyeket árul és ott van 3 méterre, de azért odamegy, és megkérdezi, hogy biztos van-e (itt már nem hogy meglepődtem, de már-már csodálkoztam). Visszajött, mondta, hogy valóban lehet venni kártyát, de nem mennék-e oda a két úrral, hogy biztos ne verjék át őket. Mondtam, hogy sajnos nem tudok, mert vonathoz megyek és az ugye időben indul, meg amúgy is pénzt váltanak előtte, azt meg nem tudom megvárni. Erre a legmeglepőbb fordulat állt elő: megkért a srác, hogy mondjam egy a két úrnak, hogy váltsanak pénzt, és ha megvan, menjenek vissza hozzá, ő elkíséri őket Budapest Kártyát venni, akkor nem lesz semmi gond, nem verik át őket.
A két kínai úr igen örült, hogy ilyen kedves az ellenőr (azt nem fordítottam le, hogy azért megy velük, h ne verjék át őket, csak annyit, h segít a vásárlásnál), ők ketten biztos úgy mennek haza, hogy itt nagyon kedves és segítőkész emberek vannak. Az ellenőr srácnak nem került nagy megerőltetésébe, hogy jó képet alakítson ki a BKV-ról, mindannyiunknak kb. 4 percet vett el az életéből a történet (najó, az ellenőrnek a vásárlással lehet, hogy még plusz 5-öt, de összesen akkor is kevesebb, mint 10 perc).
Ilyen egyszerűen lehetne jó színben feltüntetni a tömegközlekedést, ahelyett, hogy direkt szívatnák a turistákat. Az meg, hogy az ellenőr a saját kollegájáról tételezi fel, hogy átverné a külföldit, sokat elmond a BKV-ról, de nem az ellenőrt minősíti.
D. N.
BKV: Mindennapossá váltak a járműrongálások
A Társaság széleskörű összefogást hirdet meg a vandálok megfékezésére
Évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a vandalizmus a BKV Zrt.-nek! Az ötletekből kifogyhatatlan rongálók palettája színes: van, aki "csak" graffitizik, de olyanok is akadnak, akik egy három kocsiból álló villamosszerelvény összes ajtóüvegét kirúgják. A rongálók ellen közös fellépésre van szükség.
A legutóbbi eset múlt szombaton (szeptember 6.) történt: a 3-as villamos Kőbánya-alsó vasútállomás megállójánál az ismeretlen elkövető betörte az egyik ajtóüveget. A járművezető értesítette a diszpécsert - aki feljelentést tett -, majd utasok nélkül visszafordult a kocsiszínbe. Az eset 5000 forintos kárt okozott a BKV-nak.
Az eset sajnálatosan olyannyira nem ritka, hogy gyakorlatilag mindennapossá vált a Társaság járműveinek megrongálása. A vandálok módszerei változatosak: a graffitizés mindennapos, és gyakran fogadja kitört ablakok, ajtók, szét- vagy kirugdosott jármű-oldalfalak látványa a járművezetőket. A "kreatívabbak" a közösségi közlekedési eszköz elektronikai szekrényét, vezetőfülkéjét rongálják meg, a tetőt szakítják be, esetleg a szélvédőt károsítják, az ablaktörlőket hajlítják el, az üléseket szabdalják fel, netalán tépik ki a helyéről. Durvább eset, amikor a poroltót távolítják el, és dobják ki a járműből, különösen, ha ezt az ablak- vagy ajtóüvegen át teszik. A 2 éve közlekedő Combino villamosok 88-szor estek a vandálok áldozatául, legutóbb szeptember 4-én törték ki az egyik szerelvény ablaküvegét, 50 ezer forinttal rövidítve meg ezzel a BKV-t. A "bátor" rongálók többségében este, sötétedés után kísérelnek meg kárt tenni a járművekben.
A járművezetők vagy a diszpécserek minden esetben megteszik a szükséges intézkedéseket: 20 ezer forint alatti okozott kár esetében az önkormányzatnál, míg ennél nagyobb veszteséget okozó rongáláskor a rendőrségen tesznek feljelentést. A BKV a lakossággal és a rendőrséggel szoros együttműködésben határozottan fellép a Társaságot megkárosító személyek ellen; az idei évben már több eredménye is volt a felhívásoknak és az összefogásnak, például a kábel- és színesfémlopások megelőzésében, illetve a rongálók tettenérésében. 2008-ban már több alkalommal hírt adhattunk arról, hogy lakossági segítséggel fogtak el kábeltolvajokat, míg a korábbi években erre sajnos nem volt példa.
A vandalizmus évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a BKV-nak; mely összegből akár 15 új buszt is lehetne vásárolni, ha mindezt nem kellene a megrongált járművek megjavítására, rendbetételére költeni. Összefogásra van tehát szükség annak érdekében, hogy az elkövetők ne okozzanak kárt se az utasok testi épségében, se a közösségi közlekedési járművekben. Amennyiben utasaink ilyen esetet észlelnek, kérjük, hívják a rendőrséget, vagy a 06-1-BKV-INFO (06-1-258-4636) telefonszámot.
Budapesti Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Bérletet senki nem árul
Ismét megmutatta a BKV, milyen ésszerű döntéseket tud hozni a pénzünkből. Valaki úgy gondolta, hogy a működő jegyautomaták mellé jegyárust kell tenni, bérletárust nem. Ezzel alapjában semmi baj sincs, csak ha már ott van(nak), miért nem árul(nak) bérletet is? Azt már meg sem merem kérdezni, automatából miért nem lehet bérletet venni.
Ma aktuálissá vált, hogy új "havi" bérletet vegyek. Le is mentem a legközelebbi, emberekkel és pénztárral felszerelt metróállomásra, amely az elég frekventáltnak számító Hősök terén van. Elképedve tapasztaltam, hogy bár 3 BKV-s (illetve alvállalkozó) ember dolgozik az állomás területén, ebből egy sem tud bérletet adni.
A "peronőr/jegy" bódéban ugyan jegyvásárlásra lett volna lehetőség (akár 10 db-os gyűjtőjegyre is, mely kb. 2300 Forint, azaz nagy értékű), bérletet nem tudtam venni. Ezen felül egy automata is található az állomáson, amiből szintén nem lehet bérletet venni.
Tehát az egyenleg:
- Dolgozók száma az állomáson: 3 fő (egy peronőr/jegyárus + 2 biztonsági őr, jegyellenőr) - Jegyvásárlási lehetőségek az állomáson: 1 automata és 1 peronőr - Bérletvásárlási lehetőségek: 0
Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy nem lehet bérletet kapni, de nekem erősen úgy tűnik, hogy a peronőr bőven elbírná a pluszfeladatot, a "bérletpénztár" előtti sorokat pedig talán lehetne csökkenteni. Egyáltalán, 2008-ban teljesen elképesztő, hogy van olyan, hogy "jegypénztár" és "bérletpénztár". Az is elképesztő, hogy nem lehet kártyával fizetni, illetve nem lehet automatából bérletet venni. A legelképesztőbb azonban az, hogy a balkáni színvonal mellett kb. 8300 Ft-ot kérnek egy havi bérletért.
John
Fekália a megállóban
Ó a csodás II. kerület! Így címezte nekünk levelét olvasónk, akinek elege lett abból, hogy éves bérletéért cserébe már nem csak szemétben, hanem emberi ürülék közvetlen közelében kell várnia a villamost a Kelemen László utcai megállóban.
Tisztelt Figyelő!
Már sok, az alábbiakhoz hasonló felvételt készítettem, de most első alkalommal küldöm el. Hogy miért? Mert elegem lett. A Balkán Abszurdisztántól délre fekszik, gondolhatják sokan, ám tévednek.
A Balkán a II. kerületben, a "hazai elit fellegvárának" egyik kapujában, a Kelemen László utcai villamosmegállóban kezdődik. A Hűvösvölgy-Moszkva tér vonalon ingázva már-már hozzászokhattam a megállók végtelen festési-összefirkálási ciklusaihoz, de az összeszemetelt és telesz@rt megálló látványa egyik reggel engem is megdöbbentett. Gondolom nem kell említenem sem, hogy az eső ellenére sem lehet beállni a fedett váróba az orrfacsaró húgy- és hányásszag miatt. Unom. Elég volt. Mit lehet tenni? Kinek kell szólni ilyen esetben?
Üdv: Éves Bérletes (204876)
Utolsó kommentek