Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sopronit iszogat, közben vezet

Sok olyan buszvezetőről hallottam, akiket azért rúgtak ki, mert rendszeresen piáltak. Ezek a sofőrök jórészt most a VT-Transmannál, vagy a Nógrád Volánnál dolgoznak. Miért nem szondáztatnak sűrűbben?

Vasárnap, 2008. július 13-án este fél háromnegyed nyolc környékén Kelenföldön (igényes MÁV szerelvényről leszállva) szerettem volna BKV menetjegyet vásárolni, melyre nem volt lehetőségem. A pénztár zárva, az automata elromlott. "Itt ez van. A metró építés miatt tiszta szar az egész környék hónapok óta!" - kiáltotta utánam egy arra járó.

Egy sofőrnek látszó ember éppen a melegedő/pihenő épületből rontott ki, egy nyitott Soproni (nem alkoholmentes) sörrel a kezében. Kedvesen érdeklődtem, hol tudok jegyet venni, fel kell szállnom a 173-as buszra! Valamit odadörmögött és már szállt is be a buszba (!), ő volt a sofőr. (én meg azt hittem végzett, hiszen sör....)

Csepereg az eső, rohanok a megállóba ott a buszom, meg a sörös sofőrőm. Még egyszer megyek, ostromlom a sofőrt - mert ismerem és félem a BKV ellenőröket - hogy utazzak jegy nélkül? "Már az előbb is engem kérdezgetett, nincs jegy, hát nem érti meg?!" - hangzott ideges válasza. "Elnézést kérek, de az ellenőr is ezt fogja tőlem kérdezni..." - mondtam.

Nincs jegyem, sebaj utazunk. Hergelem magam, már készülök, mit mondok majd, ha jön az ellenőr. Az egész jegy történetet a nyakába varrom, nincs igazuk, nem fizetek, stb. Közben a megállókban fogy a sör, busz-sofőr bácsi rendületlen fogyasztja.

Meleg van, iszonyat páratartalom, csepereg az eső, nyilván őt nem szondáztatja meg a járőr kollega.  Megy a busz, siet nagyon, nincs mese, meleg van. Átmegyünk már piroson, még sárgán, dudálunk, fékezünk nagyot, ha kell.

Vasárnap este félig-telt busz a 173-as járat, és szerintem veszélyes volt. Nyolc óra körül szálltam le a Bosnyákon. Féltem. Sört nem ihatok ha vezetek, én sem.

(Most olvasom, hogy vasárnap éjjel a 173-as busz az Etele téren összeütközött egy Neoplan típusú magánbusszal. Csak remélem, hogy az én alkoholos busz-sofőröm akkor már otthon kortyolgatta)

101 Tovább

Repedeznek az öreg Ikarusok

Nemrég kaptam egy e-mailt képekkel, és rövid magyarázatokkal egy buszvezetőtől. Be szeretné mutatni, hogyan törnek szét a régi Ikarusok.

Első kép: BPI-340





Második ajtó mögött, jól láthatóan már hegesztett törés újratörése. Tipikusan már agydaganatos betegnek fájdalomcsillapítót adnak.

Második kép: BPI-354

56 Tovább

„Elmúlt az, hogy bemegyünk és le***pjuk a főnököt”

Sajnos semmi nem bizonyítja, hogy amit István nevű olvasónk állít, az igaz, és arra sincs bizonyítékunk, hogy a hangfelvétel, amit küldött eredeti, mi mégis kénytelenek vagyunk hinni neki. Sajnos tényleg sok, telefonáló buszvezető van, olyan is akad szép számmal, akinek ha szólunk, durván visszaszól.

Tisztelt BKV-figyelő!

Az alábbi párbeszédet folytattam az egyik buszsofőrrel (hangfelvétel csatolva.)

- És ahhoz mit szól, hogy megkértem, hogy kézben ne tartsa a telefont, miközben vezet? - (...) Ki maga, mondja már meg (...)? Elmúlt az, hogy bemegyünk és leszopjuk a főnököt! Ez elmúlt!


Ha nem indul el a videó, kattints ide!

 

Két kérdésem lenne: - Először is, segítséget kérnék az elhangzottak értelmezéséhez. - Másodszor, hasonló esetben mi (lenne/lett volna) az utas teendője?

A levelet egyelőre csak ide (bkvfigyelo.eu) továbbítottam, mivel nem igazán tudom megítélni a történtek jelentőségét (gondolom nem kivételes esetről van szó).

Információk: 91-es busz, 2008.07.07. 19:36 perckor indultunk a Nyugati pu.-tól. Rendszám: BPO-715.

További részletek: 91-es busz, kanyargós emelkedő. A sofőr menet közben egy darabig kézben tartva babrálta a telefonját, majd több megállón keresztül mobiltelefonált, miközben egy kézzel vezetett. Ez utóbbi tényt a kanyarok nagy számára tekintettel igen rosszul viseltem, ráadásul a sofőr minden megálláskor/elinduláskor az index kezelését úgy végezte, hogy elengedte a kormányt, és jobb kézzel a kormány felett átnyúlt a kormány bal oldalán lévő indexkapcsolóért. :(

Az hagyján, hogy rossz volt nézni, de mindezt érezni is lehetett a jármű haladásának bizonytalanságából. Ezt egy ideig tűrtem, majd odaszóltam az első ülésből, hogy "Jobban menne a vezetés, ha két kézzel fogná a kormányt." Nem tudom, hogy megfelelően reagáltam-e, de a buszvezető egyből olyan dolgokkal jött, hogy van-e jogosítványom, buszt vezetek-e, ki vagyok én, meg hogy ki van írva, hogy ne zavarjam vezetés közben, illetve hogy tegyek panaszt, ha akarok.

A végállomáson még egyszer rákérdeztem, hogy tényleg így gondolta-e, erre kaptam a fenn idézett választ.

Üdv, István

76 Tovább

A hülye utasok kinyitják az ajtókat

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.


Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…

 

 



A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.


Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.

Üdvözlettel: T. G.

85 Tovább

Elindult alattuk a mozgólépcső

Írtunk már arról, hogy kutyát hogyan kell levinni a metró területére, hogy ne legyen baja. Egy olvasónk a szabálynak megfelelően, az álló mozgólépcsőn sétált le a kutyájával, de eddig ismeretlen okból elindították a lépcsőt.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
A következő problémával fordulok Önökhöz: Ma napon 18:00 előtt pár perccel a Deák Ferenc téri metróállomáson az M3-as vonaláról szálltunk át az M2-es vonalára.

Mivel kutyával utaztunk, ezért a kettes metróhoz levezető második, rövid mozgólépcső esetében az álló lépcsőt vettük igénybe lefelé menet. Amikor már leértünk volna az állattal, körülbelül a lépcső vége előtt lehettünk 1-2 fokkal(!!), amikor számunkra érthetetlen módon elindították a mozgólépcsőt. Nagy szerencsénkre nem lefelé indult el, ugyanis ez esetben a kutyám lábait szinte biztosan becsípték volna a fogak. Annyi időm persze már nem volt, hogy felkapjam az állatot. Tehát a lépcső felfelé indult el, s a kutyámnak sikerült még leugrania, de én a lépcső végénél elestem.

Kérdésem az volna, hogy hogy történhet meg ilyen eset, hiszen számomra nyilvánvaló lenne, hogy aki elindítja a lépcsőt, belenéz a kamerába!? S ez esetben láthatta volna, hogy körülbelül 2-3 másodperc múlva leérünk!! Mi az oka annak, hogy olyan iszonyú sűrgős volt beindítani a lépcsőt, miért nem tudták volna megvárni azt a pár másodpercet, amíg leérünk?? A lépcső alján egyetlen ember sem volt, nemhogy tömeg, hogy indokolt lett volna a hirtelen beindítás!

Számomra teljesen felháborító ez a mentalitás! Nagyon nagy szerencse, hogy nem sérültem meg komolyabban, csak felszíni horzsolásaim és húzódásaim vannak az esés következtében. De nem a kollégájukon múlott, hogy nem lett nagyobb baj!

Az esetet legalább fél tucat, ott tartózkodó ellenőr is tudja tanúsítani. Mivel nem értünk rá helyben panaszt tenni, ezért ezúton szeretném kérni az eset kivizsgálását!

105 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek