Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hülye embernek minek kutya?

Sosem tudtam megérteni, hogy egy olyan embernek minek állat, aki magával sem törődik, és nincs felnőve egy ilyen feladathoz. Miért jó nekik, hogy egy állatot rángatnak maguk mellett, miért jó, hogy szenvedni hagynak egy állatot.
Kedves BKV-figyelő!

Az alábbiakban egy felháborító esetet szeretnék megosztani Veled, ami az utas figyelmességével elkerülhető lett volna.

Tegnap (jún. 16.) 5 óra tájban a hármas metróról szálltam éppen le és besoroltam az egy szem mozgólépcsőn felfelé tartó tömegbe, amikor éktelen nyüszítésre, kutyasírásra kapta fel mindenki a fejét. Ahogy közeledtünk láttuk, hogy egy fiatal lány a mozgólépcső aljától egy méterre (a zöld fémterelők mellett) hasán fekvő vizslája fölé hajol, aki akkor már csak csendben sírt, és még szidja is: látod, mit csináltál? Elindul, meghúzza a pórázt, a kutya botorkálva követi, de ezt már csak egy pillanatra látom, ahogy a kutya mellső lába alatti vértócsát is.

Hihetetlen számomra, hogy azt a legegyszerűbb elemi, kutyás könyvekben kihangsúlyozott, de józan ésszel is kikövetkeztethető szabályt, miszerint ha kutyánkkal utazunk, a mozgólépcsőn a fel és leszállásnál fel kell emelni, nehogy a lépcső leszakítsa a becsípett ujjait, valaki ne legyen képes betartani! Kisgyereket sem hagyunk mezítláb botorkálni a mozgólépcsőn, hadd ugorjon át az eltűnő sávon, majd jól felfogja, mit kell tennie. (Nemrég volt róla hír, hogy egy gyerek szandálját tönkrevágta a mozgólépcső, mit tenne akkor a csupasz lábbal?)  Akármekkora a kutya, 1-2 másodpercre szedje össze magát az illető, ha meg bernáthegyije van, meg kell kérni a kezelő személyt, hogy állítsa le a mozgólépcsőt egy időre (a vakvezető kutyáknál is ezt kellene tenni amúgy). Vagy nem kell kutyával utazni.

Az a szörnyű, hogy szegény kutya lett a vesztese ennek a felelőtlenségnek, és nem a gazdája, aki szemmel láthatóan szerette, csak fel sem fogta a hibát - na majd az állatorvos a helyére teszi  a gazdát, sajnos csak így utólag. Remélem nem veszítette el a körmeit a vizsla.

A továbbiakban pedig: nem szabad azt gondolni, hogy majd a kutya észleli a veszélyt, és tudja, mi lesz vele, ha becsípi a fog, ezért majd kapkodja a lábát. Akárcsak a gyerekeknél a szülőé, itt a gazda felelőssége, hogy ne történjen ilyen baleset. Mégis hányszor látni hasonlót, amikor csak a jószerencse akadályozza meg a súlyos sérülést! Tessék felemelni a kutyát arra az egy pillanatra!

Köszönöm, hogy elmondhattam!

Üdvözöl és további jó munkát kíván rendszeres olvasód:

Cseh Dorottya (Dee)
161 Tovább

„Akinek nincs jegye, azt kinyírom a g**ibe”

A lakótelepen, unatkozó fiatalok által forgatott filmeket mindig is szerettem. GST is egy ilyet ajánlott figyelmünkbe, melyen bemutatják, hogyan viselkednek olykor az ellenőrök az utasokkal. A videó csúnya, obszcén szavakat is tartalmaz, ezért csak az nézze meg, akit tényleg érdekel. Akit nem érdekel, nem szeret csúnya szavakat hallani, az ne indítsa el a videót!

91 Tovább

Kihasználatlanul állt Antal Attila új luxus Volkswagene

Jóval a BKV-vezér távozása után érkezett meg a neki rendelt, extrákkal jól felszerelt Volkswagen Passat. A Magyar Hírlap szerint az autó hetekig használatlanul áll a közlekedési cég központjában, mert Antal Attila bukása után egyik BKV-s vezető sem mert beleülni.

Most sajnálhatja igazán a BKV volt vezérigazgatója, hogy márciusban megvált tisztétől, hiszen nem régiben gördült be a BKV Akácfa utcai központjába az Antal Attilának rendelt luxusautó - írta a Magyar Hírlap.

Az extrákkal felszerelt, 3 ezer köbcentis Volkswagen Passatban bőrrel borított sportülések, climatronic légkondicionáló, billenő napfénytető és két lapmonitor is gondoskodik a komfortos utazásról. A hasonló gépkocsik alapára 14 millió forint, felszereltségtől függően azonban meghaladhatja a húsz millió forintot is. A lap úgy tudja, a grafitszínű autó heteken át hiába várt gazdájára, a vállalat egyik döntéshozója sem mert beleülni. Végül Tótfalusi György, a BKV igazgatótanácsának szabaddemokrata elnöke vehette birtokba.

A Magyar Hírlap információi szerint a Passat csak első jele lehet a Volkswagen budapesti térhódításainak, a közlekedési vállalat Renault flottájának cseréjét fontolgatja, és típusváltást készítenek elő a főváros többi cégénél is.

Index
43 Tovább

Gnómok csinálják a menetrendet?

Örömmel értesültem róla, hogy a BKV egymáshoz hangolt menetrenddel segíti az átszállást a 14-es és a 3-as buszok között. (Itt jegyezném meg, hogy ez hazugság, mert pl. a 14-es busz menetrendje 2007 óta változatlan, a buszok csak bevárják egymást). Ez szép és jó, csak nem itt kellene kezdeni.

A 2-es villamos miért nem várja be a villamospótló buszt? Miért van az, hogy az 50 méterre a lámpánál álló buszt nem várja meg, hanem elindul? Miért nem lehet úgy megcsinálni a menetrendet, hogy a menetrend szerint érkező busz utasai át tudjanak szállni a menetrend szerint induló villamosra? Miért olyanok csinálják a menetrendet, akik sosem BKV-znak?

45 Tovább

Bújtatott járatritkítás?

Kedves Figyelő!

Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!

Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?

Üdv:
tetem
60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek