Szia BKV-Figyelõ!
Az volna a kérdésem, nincs-e rá mód valahogy, a blogodon keresztül, hogy akiket kamu büntetésekkel büntettek meg, valahogy összefogjunk? Úgy gondolom, többen többet el tudnánk érni, mint egyenként. Kaptam 6 büntetésrõl egy 70,000 ft-os fizetési felszólítást, kikértem a jegyzõkönyveket, egyrõl kiderült, hogy ha igaz is volt, elavult, a maradék 5-rõl meg meg vagyok gyõzõdve, hogy az ellenõr hamisított. Az elsõ büntetés mondjuk, hogy jogos, mert ugyan volt érvényes bérletem, a diákmatricám akkor járt le, vagyis egy héttel korábban, és még nem kaptam meg az újat.
Az összes többit szerintem ez alapján gyártotta két ellenõr, az egyik állítólag 3x (!!!) büntetett meg, ráadásul egymáshoz közeli idõpontokban, így már amiatt is emlékeznem kellene (ha lett volna ilyen) Hozzáteszem, abban az idõben bõven a Deák téren dolgoztam, minden áldott nap mentem, és aztán a diákbérlet nem olyan megterhelõ anyagilag, szóval 100%, hogy volt bérletem. Mint ahogy az elsõ büntetésnél is látszik, csak ott a matrica volt hiányos, ami mondjuk késõbb pótlódott, de azt most hagyjuk is, a többi 4 büntetést vitatom, amit ezután jött. (jééé) Tehát bérlet volt, és annyira hülye sem vagyok, hogy nem emlékeznék arra, hogy havonta büntetnek fél évig, utána-elõtte meg semmi. Ráadásul ugye 3x ugyanarra az ellenõrre meg aztán végképp emlékeznem kellene, de hát ugye az egész lehetetlen, érvényes bérlet birtokában.
Nonszensz, hogy még ha be is fizetném, mi a garancia arra, hogy nem kezdenek írogatni nekem újabb büntetéseket mondjuk mára, holnapra, jövõ hétre? Hozzáteszem, egy éve BKV-n sem ültem már. Mert ugye a befizetésnél ok, hogy lehet kérni, hogy adjanak ki igazolást arról, hogy akkor addig a napig nekem már nincs több lezáratlan ügyem, de hát ez nem zárja ki, hogy nem csinálnak újakat a jövõben. Külön figyelmet érdemel, hogy ami 3 büntetés egy ellenõr nevén van, kettõ között van vagy 8 nap, a harmadik másfél hónappal késõbb van, mind a hármat ugyanazzal a tollal írták, ráadásul tipikusan nõi írással férfi büntetett meg állítólag, még kis karikákat is rajzolt az i betûk felé, és az is világosan látszik, hogy azt nem állva, hanem kényelmesen egy asztalnál írta meg valaki. Nem tudom, mikor és hogy kell elszámolniuk (aznap, vagy kitép pár lapot, és késõbb adja le, vagy maga a BKV is benne van a kamubüntik gyártásában), de felettébb érdekes.
Azt is felháborítónak tartom, hogy miért egyben kapok értesítést évekkel késõbb egy sima mezei levélként jóval korábbi állítólagos büntetésekrõl, ekkor megtaláltak, akkor meg nem? Szóval jó lenne összefogni, ha már csak 10 ember van hasonló szituban, együtt megbízni egy jogászt, és kész vagyok pert indítani csalásért, meg amit lehet, de nem fogok befizetni 70,000 ft-ot azért, mert egy ellenõr, vagy a bkv vagy akárki a már náluk lévõ régebbi adatok alapján megbüntet.
Érdekes lenne megnézni, hány embert büntetett meg ugyanaz az ellenõr. (amúgy B. János 945, nem tudom, van-e értelme nyilvánosságra hozni, de tudd:-) Szerinted? Légyszives, nyilvánosan ne jelentesd meg a nevem, mert a bkv kész, és újabbakat fog nekem generálni.
Köszi, jó munkát, és nagyon jó a blogod:-)
Kamu büntetések a BKV-nál
Hová tűnnek a milliárdok?
Az ember évek óta hallgatja, hogy a BKV milyen nehéz helyzetben van. A baj csak az, hogy "ott fent" úgy szórják a pénzt, hogy csak na. Levelem célja nem a világmegváltás, csupán jó érzés kiírni magamból azokat a dolgokat, amik bántják az ember szemét. Tenni ellene nem tudok, maximum kibeszélni (illetve kipötyögni) magamból.
Tudom, hogy a BKV nehéz anyagi helyzetben van. Azt is tudom, hogy nehéz egy ilyen nagy céget nyereségesen üzemeltetni. Ha jól tudom (javítsatok ki, ha tévedek) Európa összes országában "nyereségtelen" a tömegközlekedés. Nem is lehet nyereséges, nem ez a célja. A célja az, hogy megfelelő állami támogatás mellett, elérhető áron biztosítsa a város tömegközlekedését. Hogy a felnőttek dolgozni tudjanak járni, a diákok meg iskolába. A BKV-nál is folyamatosan megy a sírás az anyagi okok miatt, amit megértek, azonban tenni keveset tesznek ellene. Lehet, hogy én látom rosszul, de nem igazán ott fogják meg a pénzt, ahol lehetne illetve kellene. Értem a járatritkítási terveket, az elbocsájtásokat, a spórolásokat. Mégha nem is mindennel értek egyet.
Azonban eddig nem volt olyan vezető, aki igazán a problémák mélyére mert volna nyúlni. Lásd az elmúlt időszakot a politikai életben, ahol gyökeres változásokat akartak(akarnak), több-kevesebb sikerrel. Most itt nem akarok politizálni, mert egyrészt nem ez a szándékom, másrészt ezt (is) ki-ki a maga szemszögéből nézi. De azt egyik párt sem vitatja, hogy "ezek ott fönt" olyan dolgokhoz nyúltak hozzá, amihez a rendszerváltás óta senki sem mert. Lehet, hogy jól vagy rosszul csinálják, most itt nem ez a lényeg, hanem hogy belenyúltak a méhkasba. Erre lenne szükség a BKV-nál is. Ha jönne egy olyan vezető, akit nem érdekelnek az összefonódások, aki gondolkodás nélkül széttépne olyan szerződéseket, amik finoman szólva előnytelenek a BKV-nak, aki elsősorban az elvégzett munka érdekel.
A probléma gyökere természetesen itt is az, hogy "állami" cégről van szó, az érintett emberek nem a saját pénzükről döntenek. Ha ez nem állami, hanem maszek lenne, kétszer is meggondolnák, mire mennyit költenek. A maszek világban egy cégvezető azt nézi, hogy a problémáját vagy munkáját ki, mennyiért és milyen minőségben tudja megcsinálni. Hogy mikre gondolok? Egy átlagos utas annyit lát, hogy (ha nehezen is) megveszi a havi bérletet, reggel felkel, elmegy dolgozni vagy iskolába, délután meg haza. Esetenként "szülőzik", ha késik a busz, vagy koszosak a járatok. Látványintézkedéseket itt lehet hozni, mert az utasközösség ezt látja. Azonban azt, hogy a remizben vagy az íróasztal mellett mi történik, azt csak kevesen tudhatják. Bárki is lesz az új BKV vezér, addig nem lesz "rend", amíg olyanra és annyit költenek, ami megmagyarázhatatlan. Illetve megmagyarázható, nehezen bizonyítható. :( A két legpazarlóbb területen kellene tisztogatni. Az egyik a bérek, a másik az anyag- és szolgáltatás vásárlás.
A bérek esetén sokat lehetne spórolni. És itt nem a "melósok" fizetésére gondolok. Röhej, hogy miközben sztrájkolnak meg hisztiznek a kevés támogatás miatt (is), aközben a vezetők többszázezres fizetést visznek haza, amely a járulékokkal és egyéb juttatásokkal elég szép pénzt vesz ki a BKV zsebéből. És akkor még nem beszéltünk a különböző prémiumokról, ahol ugyebár az kapja a legkevesebbet, aki a legtöbbet tesz érte. A fentiek csak lefölözik a keretet. És persze nekik és a családtagoknak ingyenes éves bérlet is jár. Jah, és persze hogy ne legyen túl sok az irodista, sok vezető sofőrállományban van. Így könnyű mondani, hogy milyen jó a sofőrök átlagkeresete. Ha én kapok 150ezret, te 350-et, akkor tök jó, mert átlagban 250 a fizetésünk. :) Persze máshol is elég szépen elmegy a pénz. Elég csak az anyag, szerszám- és szolgáltatásvásárlásokra gondolni. Miért van az, hogy az első barkácsboltban 500 Ft-ért megvehető kalapácsot a cég 2000-2500-ért veszi? És ez csak egy kalapács.
Két kis ellenőrös történet
Kedves BKV figyelõ!
A történetem ma (05.01) esett meg velem Budapesten a Népstadion metrómegállóban. Miközben a barátomra vártam felfigyeltem egy vak férfira. A metrómegállóban ott álltak jól nekitámaszkodva a lyukasztónak a BKV-ellenõrõk de egyikőjük sem volt hajlandó segíteni. Inkább félrenéztek hogy nehogy segíteni kelljen neki. A vak férfi a fehér botjával a Déli felé szeretett volna közlekedni. Én miközben megdöbbenve vettem észre hgy ellenõréknek fontosabb a beszélgetés úgy hogy hárman voltak és legalább emberségből segíthetett volna bármelyikük a vak férfinak. De nem tették.
Én karon fogtam a férfit levezettem a metróhoz, az ellenõrõk lehajtott fejjel tűrték ezt:(
Megjegyezném, hogy hiába lett a Metró átépítve szomorú de nem gondoltak sok emberre, mikor az átépítés megtörtént a vakokra és a mozgássérültekre sem. De néha egy kismama is nehezen közlekedik lefelé.
Ennyit szerettem volna írni, remélem hogy kirakjátok és az ellenõr urak és a hölgy magára ismer. Én szégyelltem magam helyettük.
Üdvözlettel: Barna Szilvia
Szolgálati kocsival furikáznak
Kedves Szerkesztőség/BKV!
A következő észrevétellel; kérdéssel fordulok Önökhöz.
Az észrevételem az egész napos BKV sztrájk idejére datálható. Bár tudom ennek aktualitása lassan lejár, azonban azon a napon csináltam egy fotót amit tegnap töltöttem le a telefonomról, és ekkor határoztam el, hogy mégis megírom észrevételemet.
A sztrájk napján történt, hogy az irodánk előtt megállt egy BKV-s Forgalomi Zavarelhárítás-os Clio. Mivel aznap nem jártak a járatok, gondoltam megnézem milyen zavart kívánnak elhárítani ott, ahol amúgy nem jár egyetlen busz, vagy villamos. Mint kiderült a zavar oka a következő volt: az egyik dolgozónak (bocsánat, sztrájkolónak) elfogyhatott a pénze, ezért a kollegája elhozta őt egy pénzkiadó automatához. Mikor a várakozó kolléga észrevette, hogy fotózom, gyorsan odébb gurult az autóval.
Kérdésem: ha a cég amúgy is veszteséges, akkor nem lehetne azzal is költségeket lefaragni, hogy a szolgálati járművet, nem magáncélra használják, ráadásul munkaidőben?
Az feltűnt valakinek, hogy a sztrájk napján készült sajtófotókon a bezárt metró és hév állomások ki voltak világítva? Ennek a miértjére is szívesen várom a választ.
Üdvözlettel: Balázs
Elfogyott a gázolaj a BKV-nál
A négynapos hétvége végére kifogyott a gázolaj a kőbányai buszgarázsban, így 35 autóbusznak a dél-pesti garázsban kellett tankolnia. Az üzemanyagtartályt hétfőn feltöltötték.
Nyolcszázöt kilométer plusz rezsimenet, huszonhét túlóra. Ez volt az ára annak, hogy hétfő hajnalban valamennyi, a 7-es vonalcsoportba tartozó autóbusz elindulhasson. A probléma még vasárnap adódott a kőbányai Pongrácz úti troligarázsban, ahol a 7-es és 173-as gyorsjárati autóbuszok jelentős része éjszakázik.
Vasárnap kaptuk a hírt egy járművezetőtől, hogy kifogyott a gázolaj a kőbányai garázsban, emiatt a buszokat a 11,5 kilométerre lévő dél-pesti garázsba vitték tankolni. Értesülésünket a BKV sajtóirodája kedden megerősítette.
A négynapos ünnep végén, vasárnap fogyott el a konténerben tárolt üzemanyag, ezért 35 autóbusznak (ezek vasárnap forgalomban voltak, és hétfőn reggel is utasokat kellett szállítaniuk) vasárnapról hétfőre virradó éjszaka a dél-pesti buszgarázsba kellett mennie tankolni.
A „kitérő” buszonként 23 kilométer plusz rezsimenetet eredményezett, járművezetőnként körülbelül 45 perces túlórával. A gázolajhiány miatt buszmenet nem maradt ki, és az üzemanyagtartályt is feltöltötték hétfőn.
A BKV állítása szerint a lehető legkisebb költséggel oldották meg a kialakult helyzetet.
Index
Utolsó kommentek