A helyi érdekű vasutakat a XIX. század robbanásszerű iparosodása és az ezzel járó városiasodás hívta életre, hogy a városkörnyéki települések személyforgalmát és áruszállítását elősegítse. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) a főváros-környéki közlekedés fejlesztésének érdekében már az 1880-as évek elején határozott a városkörnyéki vasúti hálózat kiépítéséről. A nyolcvanas évek során számos törvény, különféle engedélyezési okiratok írták elő a vasútvonal-építés feltételeit. Az első helyiérdekű vonal építéséről a BKVT 1882. április 4-ei közgyűlésén született döntés. Ennek értelmében a Közvágóhíd - Soroksár vonalszakaszon 1887. augusztus 7-én indult el a forgalom. A vonal meghosszabbításaként még november 24-én a Soroksár - Dunaharaszti vonal is megnyílt. A vonatokat kürtjelzéssel indították. 1888-ban, az első teljes üzletévben átlagosan 8 mozdony és 18 személykocsi bonyolította le a forgalmat a vonalon. Még ugyanebben az évben átadták a Kerepesi út - Cinkota vonalszakaszt (július 20.), majd a Filatorigát - Szentendre vonalat (augusztus 17.). A következő évben, 1889. december 28-án a BKVT leányvállalataként létrejött a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Részvénytársaság (BHÉV). A vasút-politikai elképzelések formálódása közepette a Haraszti Ráckevei Vasút (HRV) is vonalépítési engedélyt kapott. Az I. világháború előtt folytatódott a helyi érdekű vasúti vonalak fejlesztése és kiépítése. Ezek közül az egyik legfontosabb változás volt, amikor a
2007. augusztus 11. 20:04
Tájékoztató
A BKV eddig még nem sok tájékoztatást adott arról, hogy miként változnak meg a főbb budai villamos vonalak augusztus 21-től. Az időpont közeleg, azonban még sokat nem tudnak az utasok arról, hogy miként is változik majd meg a 18-as 56-os 59-es és a 61-es villamos útvonala. A bal oldalon található egy kis térkép, ha erre rákattintotok, akkor megnézhető nagyobb méretben egy térkép a villamosok új vonalairól az új végállomásokról illetve az új megállókról. A villamos vonalak átalakításával kapcsolatban természetesen mindenki elmondhatja véleményét.
A térképért külön köszönet Someboy-nak!
2007. augusztus 11. 10:40
Javítgatják az állomásokat
Korábban már két postot is írtunk a 2-es metró állomásain található hibákról, úgy néz ki nem hiába. A metrót felújító cég emberei el is kezdték a hibák kijavítását és ehhez szeretnénk egy kis segítséget adni nekik. Ma este ismét bejártuk azt a 3 állomást, ahol a legnagyobb hibákat találtuk. Elöljáróban annyit, hogy a Déli pályaudvaron kijavították a falon található díszlapot, a Moszkva téren helyreigazították az órát, azonban a padról elfeledkeztek és ezt a hibát egy másik padnál is meg találtam.
El sem hiszem, sikerült! Déli pályaudvar:
2007. augusztus 10. 16:39
A 68-as csapdája
Kedves BKV-figyelő!
Történetünk Kispesten játszódik a 68-as busz megállójában. Épp kislányommal hazafelé igyekeztünk a játszótérről, a gyerek hulla fáradt és nyűgös, nálam táska, játékok és a bölcsis holmikkal teli szatyor. Várjuk a buszt. Mivel ebben a megállóban három busz is megáll, mindig figyelek, hogy felszállási szándékunk, vagy esetleg az, hogy nem azt a buszt várjuk egyértelmű legyen! A dologhoz még az is hozzá tartozik, hogy érthetetlen okból lánykám szereti a buszt, minden nap köszön a busznak, mikor felszállunk és integet neki mikor leszállunk! Na szóval állunk a megállóban, látom a buszunkat, gyorsan a járda széléhez helyezkedünk, hogy érthető legyen felszállási szándékunk. A busz ívéből látható volt, hogy a megállóba kanyarodik, de legnagyobb megdöbbenésemre nemes egyszerűséggel elhúzott előttünk! Köpni, nyelni nem tudtam! A lányom meg torkaszakadtából sírt, hogy őt itt hagyta a busz és nem a barátja többet, mert nem szereti!!! Na szép délután volt, arról nem beszélve, hogy a sírás és fáradtság miatt kincsem elaludt az ölemben, így negyed órát vártam három szatyorral és egy alvó gyerekkel az ölemben! Jó mi?
2007. augusztus 10. 07:10
Gyors IQ teszt
Már látom magam előtt, hogy a kommentek fele arról fog szólni, hogy megint a kedves utasnak nem volt jegye se bérlete és még Ő panaszkodik. Nem az ellenőr hozzáállásával volt a probléma, nem a jegyellenőrzés menetével, csapán azzal, hogy az ellenőr nem volt vele tisztában, hogy Komárom Magyarország területén van. Olvassátok el, megéri.
Kedves BKV figyelő.
Nekem is van egy történetem,nálam egy BKV ellenőr váltotta ki a "minnnyá magam alá hugyozok" érzést. Vizsgaidőszak utolsó napjaiban füzetemet lázasan olvasgatva tartottam 49-esemmel délután a Fővám tér fele a Kosztolányiról. Teljesen belemélyedtem az anyagba,s eszembe se jutott,hogy szégyenszemre a heti2re csökkent BKV-ra szállás miatt nem vettem a hónapban bérletet, és lyukasztani sem lyukasztottam(pedig a táskám zsebében mindig lapul egy vonaljegy)...Egyszer csak egy roma emberke toppan elém, s szól a szignál "jegyeket bérleteket" .Első ijedtségemen túllépve próbáltam felmérni,hogy ő tényleg ellenőr-e vagy csak nagyon vicces kedvében van. Összevont szemöldökét konstatálva heves "keresésbe" kezdtem, hogy hihetően előadhassam neki a "otthon hagytam a bérletem,írjon csekket,befizetem a 750-et" sztorit. Némi kotorászás után elkezdtem mesélni hogy nincs itt a bérletem,sőt személyes irat sincs nálam (ami igaz volt, mert otthon hagytam balga mód,hisz az index is elég a vizsgán,az meg ott volt a tanszéknél),de bizisten van nekem bérletem. Kételkedő fejet vág, kéri, hogy kotorásszak azért még. Mindhiába,mondom nincs itt semmi. Jó,megkért,hogy akkor kezdjem mondani a személyes adataimat, ő megírja a büntit. Mondom nevem, és lakcímem (nagy káromra az igazit ).-X.Y., 2900, Komárom...
-Hogy mondta? Megismételtem. A villamos épp megállt. Szálljunk le- mondja. Megáll bennem az ütő, leszállunk.
-Maga tényleg Komáromban lakik?
-Igen,tényleg- mondom neki, s végig fut az agyamon,hogy 750 Ft-os bérletbemutatásos dolog csak Pestiekre vonatkozna,vagy mi a baja?
-Akkor ez nemzetközi ügy, hívom a rendőrséget! Hirtelen nem tudtam hogy sírjak-e vagy nevessek...Ő nekiállt tárcsázni.Már láttam lelki szemeim előtt, ahogy lekésem az utolsó vizsgalehetőséget az oly' imádott tantárgyból, csak mert az agyoniskolázott hapi nem tudja,hogy Komárom magyar földön van...(Híres Komárom...) Utolsó lélekjelenlétemmel megpróbáltam vázolni neki a topográfiát.
-Komárom az magyar föld, a mellette elhelyezkedő Komárno van Szlovákia területén.
-Lenyomta a ,már füléhez tartott telefont.
-Biztos ebben?
-Igen,ott lakom,csak tudom...Magyar vagyok,Komárom magyar város.a Duna választja el őket.
-Azért felhívom a központot hogy megerősítsék....
Erre már muszáj volt elmosolyodnom.
-MAGYAR város Komárom - nyomatékosítom neki még egyszer ,utoljára .
Letette a telefont, és otthagyott. Felszállt a következő villamosra. Én inkább a pótló busszal mentem tovább...Tényleg blicceltem, de ez nem mentség az ő hiányosságaira.
Hogy milyen agyoniskolázott emberek dolgoznak a BKV-nál...hihetetlen...Jobban megizzasztott,mint a vizsga...
üdv:kiskicsicsiga
Utolsó kommentek