Megvalósíthatósági tanulmány készül az új, legkorszerűbb technikát alkalmazó elektronikus jegyrendszer bevezetésének költségéről, az elérhető megtakarításról, és a kiépítés ütemezéséről, ha a fővárosi közgyűlés jövő heti ülésén elfogadja az erről szóló javaslatot, -írja az Index.
A Budapesti Közlekedési Központ elkészítette az elektronikus jegyrendszer bevezetéséről szóló alapkoncepciót. A dokumentum szerint az elektronikus viteldíjrendszernek tudnia kell használni bankkártyákat, mobiltelefonokat, vagy a később bevezetendő állampolgári azonosító kártyát. Az elképzelések szerint az utasok egy feltölthető kártyát kapnának, amelyről a leolvasó egyszerűen levonná az egységeket. A rendszer célja, hogy az utasok azonosítása gyors legyen, és a kártyát másra is lehessen használni.
Csipre cseréli a papírjegyeket a BKV
Miért csak a gyengékkel kötekednek az ellenőrök?
Az alább olvasható levélben olvasónk, TheElf a címben feltett kérdéssel foglalkozik. FIKTÍV történetének célja, hogy bemutassa, hogy az ellenőrök miért csak a gyengékkel keménykednek, és miért sétálnak el minden szó nélkül a cigányok és a bűzlő hajléktalanok mellett. Ha elolvastátok a levelet tegyétek fel magatoknak a kérdést: tényleg igazságos ez a pótdíjazási rendszer? Tényleg igazságos, hogy csak azt cseszegetik és büntetik meg, akikkel elbírnak és akiben a pénzt látják, a többieket pedig futni hagyják?
Kedves BKV-figyelő!
Most nem panaszt, csak gondolatébresztőt küldök nektek egy szigorúan fiktív történet formájában. Nagyon sok ellenőrös történet kapcsán hangzik el a válasz: Annak biztosan volt előzménye is. Gondoltam nem árt, ha konkrét személyek, csoportok megvádolása nélkül sikerül rávilágítani arra: A "biztos volt előzménye is" érv nem igazolhat semmilyen verést. Remélem tetszik az írás:
Miért indulnak el a buszok percekkel előbb a végállomásról?
Olvasónk, Zsuzsa és a gyermekei a 185-ös busszal utaznak minden nap. Vagyis csak utaznának, ugyanis a 7:15-ös busz rendszerint percekkel előbb elmegy, holott a busznak ez lenne az első megállója, tehát nem mehetne el ennyivel előbb. Vajon a végállomáson miért nem várják meg az indulási időd? Miért kell percekkel előbb elhagyni az első állomást? Ha van hasonló tapasztalatotok, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjetek levelet a bkvfigyelo@gmail.com címre.
Kedves BKV-figyelő!
Szeretnék egy kicsit panaszkodni a 185-ös buszra.
Majdnem minden reggel hamarabb megy el a busz a menetrendjénél, mi pedig hol elérjük hol nem. Az újhegyi sétány megállójánál lakom, ez az első megálló a "végállomás" után. Azért tettem idézőjelbe, mert ez egy körjárat, nehéz végállomásról beszélni. Mivel ugye a mienk az első megálló, nem szedhet össze menet közben fölös időt.
Megütötte az elmezavarodott utas az idős nőt amiért mellé akart ülni
Sajnos mióta az OPNI-t bezárták, nagyon sok olyan beteg ember van az utcán, akik nem csak magukra, az embertársaikra is veszélyt jelentenek. Ezek az emberek felügyeletre és figyelemre szorulnának, és ezt a figyelmet az intézetben meg is kapták, csakhogy most azt sem ellenőrzi senki, hogy a gyógyszereiket szedik-e rendesen. Ilyen lehet az alábbi történetben szereplő ember is, aki utasokkal kiabál és időseket üt meg, ha le akarnak mellé ülni. Ha tudtok még hasonlóról, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjetek egy levelet a bkvfigyelo@gmail.com címre.
Kedves BKV-figyelő!
Nemrégiben értem haza hosszú utamból, de a vége kalandosan sikerült. A 169E járattal, a BPI-921-es rendszámú busszal utaztam. A teljes sztorit nem tudom, mert nem mindet láttam, de amit tudok azt elmesélem. Tehát Rákoskeresztúron egy néni szeretett volna leülni egy kettes ülésre, egy fiatal ember mellé aki az ablaknál ült. De az nem engedte, és lelökte a nénit az ülésről. A néni magyarázott neki valamit, de a srác elkergette. Később egy hölgyet is megütött, mert az megszólta, amiért ilyen durván bánt a nénivel.
A járművezetőknek továbbra is megengedett a dohányzás?
A lent látható képet olvasónk, Gertrúd készítette még múlthét pénteken a Stadionok buszvégállomáson. A felvételen nagyon jól látszik, ahogy a buszvezető trükkösen, ám szabálytalanul előre gurult a táblától, és szabálytalanul a busz ajtajában állva dohányzik. Az eset engem nem lep meg, ugyanis a 173 és a 173E buszok Nyírpalotai végállomásán a tiltás óta is a megállóban (a kávégép mellett) dohányoznak a buszvezetők, holott az is a megálló része. Nekik vajon miért lehet? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Utolsó kommentek