Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ezer buszt lízingelne a BKV

Kocsis István, a BKV vezérigazgatója ezer új buszt lízingelne, egyetlen gyártótól, öt éves csereintervallumra. A főváros vezetése összehasonlítási alapot szeretne a 60-80 milliárd forintos döntés előtt.

Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a kabinet első olvasatban megtárgyalta a BKV vezérigazgatójának ezer új autóbusz beszerzésére vonatkozó javaslatát.

A kabinet január elején kérte fel a BKV vezetését, hogy dolgozzák ki a korábban vázlatosan ismertetett koncepciót. Kocsis István ismertette, hogy a BKV 1399 saját busszal és 110 alvállalkozó által üzemeltetett járművel rendelkezik.

A buszpark átlagos életkora 15,4 év, naponta 2-300 üzemzavar jelentkezik. A 150 Volvo-busz nélkül a régi járművek átlagéletkora 16,8 évre adódik. A koncepció a jelenlegi buszpark felújítását és az operatív lízing (tartós bérlet) lehetőségeit hasonlítja össze.

116 Tovább

Buszvezetőre támadtak a rézbőrű utasok

Ismerjük a hülye utasok azon fajtáját, akik indulásjelző megszólalása után, a záródó ajtók közé vetik magukat, majd hangosan anyázzák a buszvezetőt, ha a félig kilógó testükkel a busz kiáll a megállóból. Olvasónk is egy ilyen utassal találkozott. A rézbőrű csoport persze a buszvezetőre támadt, majd a buszt is megrongálták, hogy megmutassák, ki itt a főnök:

Kedves BKV-figyelő!

ez ma (2009.02.05) történet meg velem, 18 óra tájban, a Keletinél a 7-es buszok megállójában (Blaha felé): Piros hetes a megállóba érkezik, emberek leszállnak-felszállnak, buszvezető csenget majd csukná az ajtókat - ám ekkor egy négytagú rézbőrű csoport egyik magas IQ szintű tagja beteszi a lábát a csukódó ajtóba, hogy így érje el, hogy ő még felszállhasson.

Nem volt a busz semmiben sem különleges, inkább tele volt, mint üres, és ingyen sem osztogattak semmit az utastérben. A következő "piroshetes" már mögötte is volt, az után pedig fekete is jött.

Emberünk mégis nagyon fel akart szállni, és a vezető annyit hibázott, hogy nem kísérte figyelemmel végig a tükörből, amíg az összes ajtó becsukódik + 2 perc várakozás a biztonság kedvéért, hanem már állt is volna ki a megállóból (mint már említettem, a következő busz rögtön mögötte jött).

57 Tovább

„Legközelebb itthagylak a picsába”

Mit csinál az utas, ha esik az eső és a megállóban ahol áll, van utasváró pavilon? Normálisabb utasok beállnak, hogy ne ázzanak szét, többiek esernyőt nyitnak, vagy állnak az esőben. Olvasónk szemtanúja volt egy eseménynek, ahol a buszvezető majdnem a megállóban hagyta az utast, majd be is szólt neki:

Szia BKV-figyelő!

Az alábbi történetet szeretném megosztani veled. Ma (02.04) reggel utazok a buszon, (67-es) és a megszokott tempóban megyünk 45-50 km/h-val, nagy mozgás nem volt a megállókban, se a buszon. Aztán következett a MÁV-telep nevű megálló, ahol egy nő állt eléggé bent a buszmegállóban, úgy, hogy a vezető nem vette észre. Ahogy elhaladunk a megálló felén a sötétből kisétál valaki, és a busz hirtelen fékezés bekezdett. Sikerült megállnunk, az utas felszállt, és mivel én a busz elején tartózkodtam, éppen hallottam a vezetőtől a kedves szavait, amik ezek voltak: „Legközelebb itthagylak a picsába!” Nekem erről a következő a véleményem:

1) Az utasnak úgy kellett volna állnia, hogy az észrevehető legyen, igaz esett az eső. 2) A vezetőnek nem kéne ennyire felkapnia a vizet.

Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor ez az incidens elkerülhető lett volna.

81 Tovább

Eltépte a bérletet az idegbeteg ellenőr

Olvasónk frissen vásárolt bérletére nem tudta ráírni az igazolványának számát, mert a pénztárban nem kapott tollat. A 7-es buszon egy karszalagos emberrel futott össze (állítólag ellenőr volt), aki kikapta az utas kezéből a bérletet, ami elszakadt. Kiabált az utassal, csaló féregnek nevezte, majd lelépett. Részletek alant:

Kedves BKV-figyelő!

Február 2-án reggel 7:30 körül utaztam a 7E jelzésű autóbuszon a Kelenföldi pályaudvar irányába. A buszt érvényes bérlettel vettem igénybe amit előzőleg a Keleti pályaudvaron vettem mivel a másik tegnap lejárt.

A Ferenciek terénél felszállt 1 darab ellenőr a buszra. Mindenkit ellenőrzött majd én is megmutattam neki a bérletem amit előzőleg vettem. Köszönés és figyelmeztetés nélkül kitépte a kezemből az ellenőr a bérletet aminek a sarkát szorítottam így el is szakadt. A fiatal 30 év körüli zöld kabátos srác kiabálni kezdett velem minősíthetetlen hangnemben, hogy mit képzelek magamról, hogy nem írom rá a számot a bérletemre, egy „csaló féregnek” nevezett.

Szerintem ilyen minősíthetetlen hangnemet senkitől nem kell eltűrnöm főleg ha nincs alapja annak amit mond. Felvilágosítottam a habzó szájú, idegbeteget, hogy 10 perce vettem a bérletet a Keletinél ahol nem kaptam tollat a bérlet kitöltésére a munkahelyemen akartam ráírni a bérletigazolványom számát a bérletre. Kiabált majd veszekedtünk majd a körtéren leszállt. Utána eredtem mert a 9000 forintos bérletem egyik fele még nála volt. Az első ajtó felé ment, én a 2.-nál voltam. Leszállt a körtéren majd felpattant az előttünk álló 7-es (173-as?) buszra  ami becsukta az ajtókat és indult  mint egy akciófilmbe. Integettem  mint egy őrült de a vezető nem nyitotta vissza az ajtókat.

Kérdés, hogy igazi ellenőr volt-e? Nem volt azonosító száma, és a szokásos „szütyőt” sem láttam nála. Szabadnapos volt  és zsebre dolgozott? Lopta / Vette a karszalagot? Miért volt egyedül? Kétely, minden esetre megkérdeztem a buszvezetőt megjegyezte-e az arcát (látta-e?)  tud-e tanúskodni de a nagy tömeg miatt azt mondta nem figyelt. Ha valaki találkozna vele: Magas, kb. 185 centi lehetett, rövid, fekete haja volt, kicsit borostás. Egyelőre a negyed bérletemmel a zsebemben utazok. Ezentúl csak annak mutatom meg a bérletem, aki fényképes igazolvánnyal azonosítja magát. Amíg ennek nem tesz eleget, addig egy sima utas, legyen bármilyen szép karszalagja.

Nem tudom fizessek-e újra a 9000 forintos bérletet én megvettem nem tehetek róla, hogy egy állat széttépte aki ellenőrnek adta ki magát. Szerintetek mit tegyek?

P. András, Budapest.

91 Tovább

Tiltakoznak a kihasználatlan busz miatt

A BKV rossz anyagi helyzetét figyelembe véve, saját érdekeiket is előtérbe helyezve tiltakozásba kezdtek a Budafokiak. A paraméterkönyv bevezetése óta gyűjtik az adatokat, hogy bebizonyítsák a városvezetésnek, és a BKV-nak, hogy a kertvárosban közlekedő 12-15 százalékos kihasználtságú 150-es buszra a jelenlegi formájában nincs szükség. A busz üzemeltetése környezetszennyező és egyáltalán nem gazdaságos. Az alábbi levelet küldték nemrégiben Lakos Imrének:

Tisztelt Lakos Úr!

Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító - Pattantyús - Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a "LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN" címmel készített, 2008.09.21-én átadott (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra - amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008. megbízta a BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására. A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató

Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al.

Ennek alapján

1.) Tanító - Pattantyús - Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek

2.) Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek