Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Mégsem hibátlan a villamospótlás?
Már mi is megírtunk, hogy a 2-es villamos sosem várja be a villamospótló buszról átszálló utasokat. Akkor egy kisebb változást véltünk felfedezni, a villamosok nagy része mindenkit bevárt, aki át akart szállni. Csaba ezt másként tapasztalta:
Kedves BKV Figyelő!
Napi rendszerességgel járok munkába a kettes villamossal a Kossuth tértől a Haller utcáig. A 4-es metró építése miatt egy közbülső szakaszon villamospótló autóbuszokkal lehet csak közlekedni annak ellenére, hogy az eredeti tervekben még a villamosforgalom zavartalan működését ígérte a főváros az utasoknak. De sebaj: megszoktuk már, hogy az Audival közlekedő városvezetőket nem érdekli napi több ezer ember utazási problémája, így maradt a pótlóbusz.
És itt kezdődik a probléma. Több heti tapasztalatom azt mutatja, hogy tízből kilencszer pont az ember orra elől megy el a villamos illetve a pótlóbusz. Napszaktól és forgalmi viszonyoktól függetlenül csupán elvétve fordul elő, hogy az ember "át tud szállni" egyik járműről a másikra anélkül, hogy az orra előtt zárná be az ajtót.
A Boráros térről a busz módszeresen akkor indul el, mikor a villamos az átszálló utasokkal megérkezik és ajtótnyit. Itt körül-belül 30-50 másodperc empátiára lenne szükség. A Czuczor utcai ideiglenes végállomáson a villamos az esetek többségében akkor sem várja meg az éppen érkező pótlóbuszt, ha nem jön szemből szerelvény, aminek át kellene adnia a helyet. Itt általában 20-30 másodpercen múlik, hogy ez ember lekési a járatot.
A Havas utcai ideiglenes végállomáson elsősorban a busz szokta otthagyni az utasokat, pedig a jelenlegi forgalmi helyzetben (is) volna lehetősége egy lámpaváltást várakozni, hogy az érkező villamosról át tudjanak szállni az utasok. Megint csak 30-40 másodperc empátia hiányzik.
Jól látszik, hogy nem új menetrendre, hanem egy kis empátiára, vagy ha az nincs, felsőbb utasításra lenne szükség, hogy a járművek várják be egymást az ésszerűség határán belül.
Csaba
Elöregednek a gumik
Durrdefekt sok mindentől lehet, többek között a gumi elöregedése miatt is. Balesetveszélyes, főleg akkor, amikor a jármű (autó, busz) nagy sebességgel halad.
Üdvözletem!
Az következő eset nagyjából 1 hónapja történt (mentségemre legyen mondva, nem igazán voltam internet közelben, hogy az élményt frissiben megosszam a kedves olvasókkal) a 49-es autóbusz vonalán. A Retek utcai megállóból kikanyarodva éppen haladt fel a Fillér utcán, mikor egy hatalmas robbanásszerű hangra lettem figyelmes. Több járókelővel egyetemben azt hittem, hogy a motorban keletkezhetett valami hiba, ám közelebb érve egy durrdefekt fogadott (képként mellékelem is).
Számomra megdöbbentő az, hogy - habár ez eddig is nyíilt titok volt - az autóbuszokat ilyen műszaki állapotban engedik ki a garázsokból. Csak jobban belegondolva, kész szerencse, hogy nem történt személyi sérülés, és pusztán a forgalmat akadályozta a kereszteződésben ragadt jármű. Aki kicsit is ismeri a környéket, és a járatot, az tudja hogy a Moszkva térre menet nem ritkán 50 km/h feletti sebességgel jönnek le a buszok, egy jobb első durrdefekt akkor nem lett volna olyan mókás dolog, könnyedén felszaladhatott volna a járdára az irányíthatatlanság okán, rosszabb esetben bele az egyik épületbe...
A képeken tisztán látszódik, hogy a gumi végtelenül kopott, gyakorlatilag az utolsókat rúgta, és szinte teljesen bizonyos vagyok benne, hogy nem ez az egyetlen jármű a BKV kötelékében, amely ilyen állapotban indul nap, mint nap útjára. (Van egyáltalán olyan, amelyik megfelel a műszaki normáknak?)
Ezekkel a sorokkal csupán alátámasztani szerettem volna azokat az állításokat, melyeket nap, mint nap hallunk, habár többségünk rendszeres "szenvedője" az ámokfutásnak...
ps: Jó a blog, rendszeres olvasó vagyok :) Sok sikert, kitartást...
Péter
Menetközben nyíló ajtó
Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.
Kedves BKV-figyelő!
A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:
A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról, hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte. Vezetője persze az estiektől már megszokott vad stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.
Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben próbálunk megszabadulni. Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó gombot. Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit. Mondjuk egy másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül fennakadhass rajta.
Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.
R.
Megnevelte a 7-es busz utasait
Mit csinál a BKV-figyelőn nevelkedett BKV utas, ha a klímás Volvo busz összes ablaka nyitva van? Felhívja az utasok figyelmét, hogy megy a klíma, majd feltűnően becsukja az összes ablakot. Az utasok tanulnak, és nem merik többé kinyitna az ablakokat. Le a kalappal.
Szia BKV-figyelő!
Tegnap utaztam a 7-es busszal Albertfalva és az Astoria között. A buszra Albertfalván szálltam fel. A busz összes ablak nyitva volt 1-2 kivétellel, és annak ellenére, hogy ment a klíma, meleg volt. Becsukhattam volna az összes ablakot,de vártam, míg többen lesznek a buszon, gondoltam megnevelem őket egy kicsit:)
Illusztráció
A Bornemissza térnél elkezdtek gyűlni az utasok, majd megindultam a nyitott ablakok felé. Megpróbáltam a legfeltűnőbben bezárni őket, hogy mindenki figyeljen oda, és lássák, hogy az ablakoknak zárva kell lenniük, ha megy a klíma. (Sajnos egyszer sem mondta az automata, hogy ne nyissák ki az ablakokat).
A fogadtatás vegyes volt. Volt aki megköszönte, volt aki hőzöngött. Az Astoriáig azonban a busz belseje is lehűlt, és az egyetlen hőzöngő utastól megkérdeztem. „Így már jobb, nem?”. Bocsánatot is kért. Én érdekem is volt, hogy hűvösen utazzak:)
Este visszafelé ugyan ezzel a busszal utaztam (igen jellegzetes feje van a sofőrnek, megismertem:)) és örömmel láttam, hogy az összes ablak zárva van, úgy, ahogy én azt órákkal ezelőtt hagytam. Még azaz egy ablak is, ami rejtélyes módon kinyílt*
Így nevelem én a 7-es busz utasait…
H.T.
* A buszon az összes ablakot bezártam, a Bornemissza térnél még senki nem volt a busz hátsó felében, a motortérnél lévő nagy ülések mellett lévő ablak mégis kinyílt magától. Mitől lehet ez?
Utolsó kommentek