Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utas lábára esett a vezetőfülke ablaka

Nem csak olvasónk, a 173-as busz vezetője is meglepődött, amikor a mellette lévő ablak az utastérbe zuhant. A vezetőfülkét és az utasteret elválasztó ablaktábla olvasónk lábára esett, majd a padlón széttörött. Az ilyen panaszok is rámutatnak arra, hogy -sajnos- amíg a BKV baleset- és életveszélyes buszokat közlekedtet, bármikor szükség lehet az elsősegély dobozokra:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (2009. 11. 18) délelőtt 10-10:15-körül utaztam a 173-as busszal. A Móricz Zsigmond körtérről indult ki a busz majd megállt a lámpánál. Én a vezető melletti ajtónál álltam, volt ülőhely is, de szeretem ezt az utat, jó kinézni elől. Az ajtó előtt nem állt senki.

Elindult a busz, egyszercsak elkezdett dőlni az ablak felső része. Mivel a súly megviselte az alsó részt is, az is elvált az ajtótól aztán zutty, kiesett. Az ablak először a lábamra esett, majd a padlóra, ott széttörött. A vezető rendes volt, ő is el volt képedve. Megkérdezte, van-e valami bajom. Mindenki leszállt.

Üdv: B.E.

39 Tovább

Busz kontra bicikli: Lehet ezt így is

Sok biciklis kontra BKV buszos levelet olvashattatok nálunk az elmúlt két és fél évben. A levelek zöme panaszlevél volt, melyekben a biciklisek arról írtak, hogyan szorították, dudáltaák le a BKV buszvezetői, vagy hogyan szóltak be nekik. A lenti Critical Mass-ról származó levél pont az eddigiek ellentéte. Egy pillanat, amikor mindenki szabályosan közlekedett:

Pénteken éppen húztam a P13 Alleycatre. A Keletitől mentem a Rákóczin a Blaha felé. Buszsávozni szoktam, mert ott lehet haladni, mindig 5 másodpercenként vagy gyakrabban is nézek hátra felé, hogy nem akadályozok-e bármilyen buszt a haladásban. Láttam, hogy jön busz. Oldalra egy kicsit megálltam, hogy eltudjon menni a bácsi. Aztán jött még pár busz. Persze a Blahánál beértem őket. Előre mentem, mert még be kellett néznem Corvinhoz Alleycat előtt. A sofőr bácsi, akit először elengedtem kinyitotta az első ajtót odahívott és megköszönte, hogy ilyen normálisan elengedtem, nagyon megkönnyítve ezzel a munkáját.

Köpni nyelni nem tudtam, jól esett az egész szituáció.

Tibor

29 Tovább

„Állatok ezek, a személyautósokat lesz@rják”

-Mondta egy rendőr olvasónknak akinek autóját egy BKV busz törte össze. A buszvezető először észre sem vette, hogy kanyarodás közben (az ívet levágva) összezúzta a Passatot. Olvasónk rádudált, a vezető leszállt a buszról, majd azzal vádolta meg az autóst, hogy Ő ment bele. Rendőrt hívtak, bírósági ügy lett belőle a buszvezetőt felmentették:

Szervusz, Kedves Mihály!

H. Áron vagyok, és egy történetet szeretnék elmondani Neked:

Még április 25-én, szombaton reggel történt, hogy a madarász-szakkörrel indultunk kirándulni a Börzsönybe. A Nyugati parkolójába beszéltük meg a találkát, innen indultunk. A kikanyarodásnál a szakkörünk vezetője beállt egy busz mellé (Ford Fiesta) - jobbra, merthogy a Váci út felé mentünk volna - , mögé egy szaktárs (Suzuki), majd én (Passat), végül egy másik szaki (C3). Elindultunk. A két kisautó gyorsan kilőtt, én utánuk, a busz pedig balról levágta az ívet, lezúzva a Passatot. Észre sem vette, h mi történt: nyomtam a dudát, azért állt csak meg. Leszállt a buszról és azt állította, hogy én mentem belé, és hogy persze, hogy nem ismeri el. Hívtunk rendőrt: ők mosolyogtak, és négyszemközt mondták, hogy "állatok ezek, ők az erősebbek, a személyautósokat lesz@rják, biztos, hogy megnyeritek". Persze hivatalosan nem mondhattak semmit.

181 Tovább

Kampánybusz szívatta az utasokat

Kedves BKV-figyelő!

Józsefvárosban időközi polgármester választás lesz vasárnap. A hétvégén az SZDSZ kampánybusza és óriásplakátos kocsija járta a kerületet, amelyből a "mosolyogj Józsefváros" és Kóka János kampánydala a "Kék! kék! kék! a szíve" szólt.

50 Tovább

Vélemény az időalapú jegyrendszerről

Gábor nevű olvasónk egy hosszú levelet (amolyan szájbarágót) írt az időalapú jegyrendszerről. Miközben a BKV igen rossz megítélésben van a szolgáltatásait igénybevevők körében, folyamatosan botrányok övezik, addig a lentebb leírt egyszerű lépéssel sem szándékoznak a becsületesség felé nyitni. Fenntart egy idejét múlt, igazságtalan és sokak számára aránytalanul költséges rendszert. -Írja Gábor. Levele egyébként érdekes és tanulságos, érdemes végigolvasni:

Hogyan károsíthatja meg a BKV nap, mint nap a fizető utasait? És mi lehet rövidtávon a megoldás.

A bérlet nem mindenkinek alternatíva, ezért sokak egyszeri utazási jogosultságot, jegyet vesznek. A sokfajta jegytípusból a vonaljegy esetében azonban a fizető utasokat komolyan képes megkárosítani a közlekedési vállalat! Hogyan?

Az árával? Drága a Budapesti vonaljegy, akár európai viszonylatban is nézzük?

Nem.

Ha nem drága, akkor mégis hogyan szenvedi el a kárt az utas?

Az utas, a vonaljegy vásárlását követően a BKV utazási feltételeiben megszabott módon köteles a járművön vagy a metró területére lépve érvényesítenie a jegyét és ezt az utazása során minden átszálláskor, meg kell tennie, attól függetlenül mennyi időt és távolságot szándékozik utazni.

Az utas így egy megállóra is 300 forintot fizet ki a cégnek, és akkor is ennyi a díj, ha egy vonal teljes hosszát, egy irányba végállomástól végállomásig végigutazza.

Belátható, hogy ez igazságtalan és ezt a fejlett országok is felismerték már, azaz az utas érdekvédelmi szervezetek, de még maguk a közlekedési vállalatok is, így többféle módszert alkalmaznak az arányos tarifák fizettetésének megteremtése érdekében. Elterjedt módszer az utazási idő vagy a megtett távolság alapján fizetendő díj alkalmazása, vagy ezek kombinációja.

184 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek