Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért dohányzik nyitott fülkében a villamosvezető?

Azokat, akik nem dohányoznak nagyon is zavarhat, ha egy zárt térben például egy busz vagy egy villamos belsejében a járművezető vagy egy utas rágyújt. A vezetőfülkében való dohányzást a szabályzat tiltja, mégis rengeteg járművezető dohányzik vezetés közben. A zárt fülkében való cigizés engem nem zavar, de egy olyan villamoson pl. ahol nincs teljesen zárt fülke, igenis zavaró az utastérbe áramló füst. Sok olyan járművezetőt látni egyébként, aki 5-10 perces pihenő után jön ki a végállomási tartózkodóból, majd a buszon, villamoson kezd el dohányozni. A pihenő alatt erre nem volt ideje?

Tisztelt BKV Zrt.
Tisztelt BKV-figyelő blog!

Felháborító esetnek voltam szenvedő alanya az 5 éves kislányommal! Ma, azaz 2009. június 9-én reggel 8:40-kor szálltunk le a 3-as villamosról a Kerékgyártó utcai megállóban.

Az eset röviden: A villamosra az Egressy téren szálltunk fel, szóval csak 3 megállót mentünk, de ezen rövid idő alatt gyomorforgató cigi szag volt a villamos elejében. Várandós vagyok, ezért minden szagra kifejezetten érzékeny vagyok, de most nem erről volt szó. Egyszerűen folyamatosan érezhető volt a tömény cigi füst szag, és az igazat megvallva csak akkor értettem meg, hogy honnan jön, amikor leszálltunk a villamosról. A villamosvezető hölgy volt a szag forrása, ugyanis vezetés közben szívta a cigit! A villamos belsejéből erre azért nem jöttem rá, mert el volt húzva a függöny és nem láttam oda. Azonban a vezető fülke ezeken a villamosokon nyitott felül, igy szabadon árad a cigifüst az utasok közé.

290 Tovább

Felrobbant egy BKV-busz kereke

Felrobbant a 36-os autóbusz egyik kereke a főváros XIX. kerületében, az Ipacsfa utcánál - közölte a BKV fődiszpécsere. A csuklós autóbusz középső tengelyének bal oldalán lévő kerék gumija a kinyílt, a robbanás átszakította a kerék feletti takaróelemeket, így az utasteret is érintette.

A balesetben ketten könnyebben megsérültek: egy gyermeket bevittek a Heim Pál Gyermekkórházba, míg egy felnőttet saját kérésére nem kellett ellátni, mondta megkeresésünkre Valics Dezső, az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese.

(Index/MTI)

73 Tovább

Máltán nem szórják a pénzt, inkább takarításra és karbantartásra költik

A máltai közlekedési cégről példát vehetne a BKV. Akárhányszor előkerül egy hivatalos beszélgetésen, hogy az Ikarusok milyen rossz állapotban vannak, a BKV mindig a járművek magas átlagéletkorával indokolja a rendszeres műszaki meghibásodásokat. Olvasónk Máltáról hozott képeket nekünk, hogy megmutassa a BKV-nak: Az öreg busz is jó busz, ha költenek a karbantartásra és a takarításra!

Kedves Figyelő!

Nem igaz, hogy a budapesti buszállomány elöregedett! Máltán sokkal öregebb buszok járnak. A kedvező időjárás és a kis távolságok miatt - na meg a szeretetteljes karbantartásnak köszönhetően - gyönyörű állapotú régi járművek közlekednek. Itt egy pár kép mutatóba, ha akarod tedd ki a blogra, hogy mások is mosolyogjanak egyet.

Üdv: Kis Ember

65 Tovább

Miért nem várják meg, míg felszállnak az utasok?

Olvasónk gyermekével és babakocsival közlekedik. Mindig tapasztalja, hogy a BKV egyes buszvezetői milyen türelmetlenek. Még fel sem tette a kocsit a buszra, máris nyomják a csengőt, és csukják az ajtót. Pár napja a babakocsi és apukája is az ajtók között maradt.

Imádom egyébként, amikor a busz beáll a megállóba, kinyílnak az ajtajai, majd egyből megszólal az utas sürgető indulásjelző, így esélyt sem adnak a biztonságos és a szabályos felszállásra. Ilyenkor lehet büntetlenül odacsukni a lassan felszálló időseket és a babakocsival közlekedő anyukákat, mert lehet hivatkozni az "Indulásjelzős szabályra". De vajon hová siet ennyire a buszvezető?

Kedves Mihály!

A következő panasszal fordulok hozzád: 6 hónapos kismama vagyok 2 éves fiúgyermekkel. Sokszor van az, hogy BKV járatokon vagyok kénytelen utazni. Ami nem lenne probléma, ha napi szinten nem találkoznék segítőkészségükben hiányos utasokkal és rosszindulatban gazdag, feszült sofőrökkel.

120 Tovább

Csak egy utas mert rászólni a firkálókra

Egy buszvezetővel beszéltem a minap a takarításról és a kollégái munkához való hozzáállásához. A beszélgetés előtt előkerült a járművek állapota is, és a rongálás. Arra kerestem választ, hogy a járművezetők egy részét miért nem érdekli, ha éppen mögötte bontják a buszt, és miért vonják meg a vállukat, ha az utas szól nekik az esetről. A válasz az volt, hogy valószínűleg azért nem foglakoznak az utastérrel, mert nincs meg bennük az érzés, hogy övék lenne a busz. Vannak olyan vezetők, akik a fülkét sem takarítják ki maguk után, ha nem ülnek vissza a buszba. Régen más volt. Minden buszhoz tartozott 1 vagy 2 sofőr, akik mindig ugyan abba a buszba ültek. Kicsit úgy érezték, hogy az a busz az övék, ezért vigyáztak is rá. Jó lenne ezt a rendszert visszaállítani.

De nem csak a vezetők, az utasok sem vigyáznak a rendre. Szombaton este a 173E vonalán közlekedő egyik Ikarust firkálták fiatalok. Csak egy utas mert nekik szólni, az utasok, és a buszvezető is tűrte a rongálást. Többit leírja az utas:

Kedves BKV Figyelő!

A mai napon (2009. június 6. szombat) este a Ferenciek tere és a Keleti pályaudvar között a 173E járatot vettem igénybe. (frsz. BPO-422, az eset 22:05 körül történt).

A Blaha Lujza téri megállóhelyen egy 6-10 fős "baráti társaság" szállt fel az amúgyis zsúfolt több külföldi turistával közlekedő járatra. Indulás után előkerültek a tollak, majd 4 fiatal elkezdte firkálni a 3-as ajtó ablakait, a csukló környékét valamint az elválasztó üveglapot. Nagyobb hangerővel a 4es ajtótól kiabáltunk rájuk, hogy reméljük hoztak hígítót is, hogy lemossák utána, természetesen eredménytelenül.

175 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek