Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV milliárdos tanulmánylistája

Aba Botond, Antal Attila és Kocsis István vezérigazgató idején összességében százával dolgoztak ki tanulmányokat, végeztek vizsgálatokat közpénzből a BKV-nál. A Magyar Nemzethez eljutott legfrissebb összesítés szerint a ma már csőd szélén álló közlekedési társaságnál nem sajnálták az összességében milliárdnyi közpénzt az újságokban róluk megjelent negatív hírek összegyűjtésére, a tavaly megbukott járatritkítási terv népszerűsítésére, különféle vagyonvédelmi vizsgálatokra, akárcsak a már ismertté vált tanácsadói szerződésekre.

A fővárosban az utóbbi idők legnagyobb politikai botrányában a várost vezető MSZP-SZDSZ-es koalíció vitái után ugyan rendteremtést ígér, a következő választások esélyese, a Fidesz szerint csak a nyomozó hatóságok deríthetik ki, mi történt a BKV-nál az elmúlt években.

67 Tovább

Megvertek egy BKV-s villamosvezetőt

Megverték a BKV munkába igyekvő villamosvezetőjét, aki a villamost vezető kolleganője segítségére sietett a 49-es villamos Etele téri végállomásán. A garázdaság miatt előállított 40 év körüli férfi először csak azt nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg, majd a botrányos százmilliós végkielégítések is szóba kerültek. A szakszervezet szerint az eset rámutat: egyre gyakrabban éri atrocitás az utasokkal közvetlen kapcsolatban dolgozó BKV-sokat a vezetőség botrányai miatt.

A BRFK sajtóosztályán az Indexnek megerősítették, hogy az Etele téren 14 óra 40 körül egy 40 év körüli férfi nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg (valószínűleg forgalmi okokból).

Két másik utas - egyikük épp egy, a munkába tartó villamosvezető -, rászólt a férfira. Fültanúk szerint az összeszólalkozásban elhangzott a volt humánpolitikai igazgatónő százmilliós végkielégítése is, majd a férfi megütötte a BKV-alkalmazottat, akihez mentőt kellett hívni.

49 Tovább

Káoszba fullad a BKV botránysorozata, Hagyó és Kocsis is ártatlan

A főváros gazdasági bizottsága nem váltotta le a BKV vezetését, mint ahogyan hétfőn a BKV felügyelőbizottsága sem döntött személyi kérdésekről. Eközben újabb botrány robbant ki Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szóvivője körül, akit azonnal elbocsátottak. Összegezve a fejleményeket jelenleg úgy tűnik, a Hagyó-Kocsis háborúban a főpolgármester-helyettes fogja a rövidebbet húzni.

A keddre bejelentett egyeztetések és sajtótájékoztatók közepette újabb botrány robbant ki a BKV és a fővárosi vezetés körül: az Index információi szerint mindeddig a közlekedési vállalatnál állt alkalmazásban Horváth Éva, aki egyben Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes szóvivője is.

Horváth Éva szerint a közlekedési vállalat mostani vezérigazgatójával kötött megállapodás alapján maradhatott meg eddig a BKV-nál. A szóvivő 300 ezer forintos havi fizetése mellett 10 millió forint prémiumot kapott az Index információi szerint.

28 Tovább

Újabb 100 milliós végkielégítést fizethetne a BKV

Újabb 100 milliós végkielégítést fizethet a BKV; Somodi Lászlónak, a cég volt közlekedési vezérigazgató-helyettesének járhat ekkora összeg, ha a bíróság a rendkívüli felmondással elbocsátott felsővezető javára dönt. Somodi az Indexnek elmondta: elsődleges célja nem a pénz, hanem az, hogy visszahelyezzék az állásba. Erre az Index értesülése szerint Balog Zsolt vezérigazgató-helyettes távozásával lehetőség nyílt.

A BKV felügyelőbizottsága (fb) számára készült belső jelentésből kiderül, hogy Somodi László - aki 2001-től 2008 áprilisáig dolgozott a közlekedési vállalatnál - a 657 ezer forintos alapbér mellé még 300 százalékos prémiumra is jogosult volt.

41 Tovább

Rohadó buszokat vett a BKV?

A darabonként 20 millió forintért vásárolt belga buszoknak lapunk információi szerint törött az alvázuk és rohad az aljuk. A jelenlegi járműparknál is vannak hasonló hibák, amelyek a buszvezetők szerint életveszélyesek. A BKV szerint a most vásárolt buszok állapota megfelelő.

Június utolsó hetében a BKV Cinkotai autóbuszgarázsába begördült az első használt Van Hool autóbusz. A közlekedési társaság 30 használt, maximum 10 éves csuklós buszra írt ki pályázatot. A tendert a belga autóbuszgyártó, a Van Hool nyerte, amely összesen 32 darab, teljesen alacsony padlós EURO 3-as motorral felszerelt buszt szállít le idén nyáron a BKV-nak. A járművek darabjáért a cég 20 millió forintot fizet.

Vagy felújítják őket, vagy mehetnek a bontóba

Lapunkat egy autóbuszvezető arról tájékoztatta, hogy a BKV garázsába érkezett buszok között több váztörött jármű is található. (A váztörés azt jelenti, hogy a hegesztési pontoknál a varrat megreped, eltörik.) De nem csak ez az egyetlen hiba.

„A buszok alja rohad, az utasteret és az ajtókat figyelő kamerának és a hozzá tartozó tv-knek csak a nyomát találták a kollégáim. A buszok 8 évesek, most jött el az ideje a nagyfelújításnak, ami körülbelül 20 millió forintba kerülne járművenként. Ha a BKV ebben az állapotban állítja forgalomba a Van Hool buszokat, elképzelhető, hogy csak néhány hétig lesznek a pesti utakon” – véli a buszos.


Cikkem a FigyelőNeten folytatódik. Erre tovább! >>>

40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek