A Hírszerzőn ma megjelent Ceglédi Zoltán alább olvasható írása, melyben Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatójának kijelentéseit és az utasokhoz való hozzállását hasonlítja össze a néhány évvel ezelőtt, még a VEKE szóvivőjeként tett kijelentéseivel. Azért gondolom, hogy ennek a cikknek a blogon is helye van, mert bár nem szeretném bántani a Dávidot, de mi is felfedeztünk némi változást az elmúlt évekhez képest.
Mindemellett köszönettel tartozunk a BKK-nak, amiért a "Mercedes ügyet" egy fél nap alatt megoldották. Nagyon bízom benne, hogy a szerdán tapasztalt hozzáálláson változtat, és a későbbiekben is segít az utasok által felvetett problémák megoldásában.
Van egy, a városi és elővárosi közlekedést jól ismerő fiatalember, aki már öt éve is jogos filippikákkal sorozta a budapesti tömegközlekedés fejeseit, hogy mégis, hogyan képzelik, hogy a harmincfokos kánikulában légkondi nélküli járatokat állítottak be: a frissen beszerzett Combinokban ájuldoznak az utasok. Aztán van egy szépen felöltözött, nyakkendős fiatalember, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, aki csitítgatja a népet, hogy bár igaz, hogy a most beállított 25 Mercedes Citaro autóbuszból csak 10 járművön működött a klíma megfelelően, de az hazugság, hogy ájuldoztak volna az utasok, és különben is, osztottak nekik vizet, és megszerelik a klímát.
Az a ciki, hogy a két fiatalember igazából egy: Vitézy Dávidnak hívják.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alapítója, vezetője 2007 júliusában a szervezet "Félmegoldások és félrebeszélés a Combinók hűtése kapcsán" című közleményében jogosan rótta fel a BKV-nak azt a böszmeséget, hogy előbb légkondi nélkül vette meg a villamosokat, majd csak egyet akart középre beszerelni, miközben a kezdetektől egyértelmű volt, hogy "a hűvös valóság azonban tűzforró villamosokat és ájuldozó utasokat vetít előre a következő évekre is, ha minden így megy tovább."
A VEKE hatékony fellépésének (is) köszönhetően ma már a Combino a leginkább európai arcot mutató fővárosi tömegközlekedési eszközünk, a legforgalmasabb vonalon biztosít légkondicionált utazási lehetőséget. Más lett a "hűvös valóság", és azóta más lett a főváros vezetése is. Sajnos Tarlós István főpolgármesteri sikereit most nincs mód hosszasan méltatni, hat cikk is kevés lenne sorra venni, hogyan érte el, hogy napról-napra jobb dolog Budapesten élni.
De ami most fontos, hogy immár Vitézy Dávid sem internetes fórumokon harcol az utazókért. Vezérigazgató lett belőle, és a jelek szerint a stallum őt is megengedőbbé tette. Volt már botrány milliós prémiumokból, 1,6 milliós fizetésből, luxusautó-bérlésből, évi nettó százmillió forintért bérelt belvárosi székházból, de a vastagodó bőr jobban szigetel, Vitézy Dávid hőháztartásra is megváltozott. Immár nem felháborodás, hanem csitító nyugalom önti el a negyvenfokos buszok hírére. Szépen, fű alatt forgalomba állítottak 25 olyan használtan vett buszt, amelynek az ablakai nyithatatlanok, és legalább hatvan százalékukban a klíma se működött. A kommunista beütéssel nehezen vádolható (annak idején a Combino-klímával is ugyanilyen szigorú) BKV-figyelő blog számolt be elsőként arról, hogy a rekordmelegben elviselhetetlen a járművekben a forróság, az utasok rosszul vannak, ájuldoznak. Sőt, az immár vitézytlen VEKE is felemelte a hangját.
A Hírszerző cikkének folytatását ide kattintva olvashatod el. Az állításokra Vitézy Dávid a Facebookon reagált. Az ő álláspontját ide kattintva olvashatod.
A poszt hangulatkelt??, egy??rtelm??en a BKK ??s Vit??zy lej??rat??s??ra k??sz??lt, tartalm??val nem ??rtek egyet. Miel??tt valaki megk??rdezn??, nem szeretn??m sem Vit??zy, sem a BKK p??rtj??t fogni minden ??ron, Szimpatiz??lok vel??k mert k??pesek ??sszeszedni a t??keiket ??s megcsin??lni valamit ahogy kell. Legal??bbis az eddigi tapasztalatok ezt mutatj??k.
-Vit??zy k??r??l nem volt “botr??ny”, ez h??lyes??g.
-Cegl??di Zolt??n (a cikk?r??) szerintem sz?? n??lk??l elfogadna egy 1,6 milli??s fizet??st ha rajta m??lna, deh??t a lel??t??r??l k??nnyebb ??v??lt??zni.
-A Mercedes buszok ??s a Combin??k eset??t k??r ??sszehasonl?tani, baromira nem ugyan az a kateg??ria (utassz??m, j??rats??r??s??g, meghib??sod??si ar??ny alapj??n)
-A cikk?r?? nyilv??n hardcore balos.
A h?rszerz?? szavahihet??s??g??vel kapcsolatban eddig is voltak agg??lyaim, viszont ami itt zajlik az hangulatkelt??s, lej??rat??s, primit?vebb embert??rsaink adott dolog ellen hangol??sa (populista kijelent??sek, stb). El??g csak p??r morzs??t elhinteni (v??gkiel??g?t??s, ad??fizet??kp??nze??risten, milli??s fizet??s) ??s m??ris a h??tunk m??g??tt tudhatunk egy kurucinf?? kaliber?? cs??rh??t aki azt ??v??lti amit mondunk nekik.
Nem sz??p dolog kihaszn??lni azt, akinek nincs esze! Ez a cikk pedig pontosan erre t??rekszik.
“http://iho.hu/hir/kolozsvar-hiper-buszmegallok-e-jegyek-120504
“:http://iho.hu/hir/kolozsvar-hiper-buszmegallok-e-jegyek-120504H??t ??n elolvastam mindk??t cikket. Minden r??szrehajl??s n??lk??l Vit??zy v??lasz??ban ??pk??zl??b ??rveket, al??t??maszt??sokat, ellen??rveket, c??folatokat l??tok.A Cegl??di-f??l??ben sokkal kev??sb??. Felt??telezve, hogy mindk??t ??r k??pes a logikus gondolkod??sra, gondolataik magas szint??, szabatos megfogalmaz??s??ra, itt nem arr??l van sz??, hogy ki tud k??rm??nfontabban fogalmazni ??s ezzel a k??z??ns??get befoly??solni. ?ll?t??s, al??t??maszt??s. Sz??momra vil??gos, hogy a BKV-n??l elp??cs??lt??k az id??t a kl?m??z??ssal, mert senki nem sz??m?tott arra, hogy m??jus elsej??n 32 fok lesz. Vit??zy pedig elsiklott a dolog felett, de val??ban azonnal int??zkedett, amint kider??lt a mulaszt??s. Szerintem ez ?gy korrekt, f??leg, hogy a hib??t sem tagadta le. A vit??ba minden egyebet belekeverni pedig t??nyleg csak usz?t??s ??s hangulatkelt??s, egyszer??en nem ide tartozik.
Mindenki tegye fel mag??nak a k??rd??st:
??N IS ILYEN H??H?NY??, FELEL?TLEN, NEMT??R?D??M, BUTA VEZ??RIGAZGAT?? LENN??K ENNYI P??NZ??RT VAGY CSELEKEDN??K ??S EL?RE GONDOLKOZN??K ???
@egy senki: Nyilv??nval??an j??nius 03-??n 13??ra24 percre v??rt??k a meleget…
a telet meg november 12-??n 06.52 percre v??rj??k. PONTOSAN AKKORRA UGYEB?R….
Az??rt az m??gis furcsa, hogy nem kev??s m??rn??k dolgozik a BKV-??l, milli??s fizet??sekkel, ??s kiadnak 15 buszt aminek nincs nyithat?? ablaka, a kl?m??ja meg nem m??k??dik. Majd hozsann??zunk hogy milyen gyorsan int??zkedett Vit??zy D??vid. Volt felel??ss??grevon??s, fizet??smegvon??s, kir??g??s? Csak egy bocs, de el??tte m??g egy furcsa k??zlem??ny is a Facebookon t??l??k, de azt gyorsan levett??k.
Erre gondolt??l? BKK (Facebook)
“M??g annyit az??rt engedjetek meg, hogy megjegyezz??nk: ezek a buszok ??veken ??t k??zlekedtek Eur??pa egyik leggazdagabb v??ros??ban, ugyanilyen kialak?t??sban, ugyanilyen ablakokkal, hasonl?? ??ghajlaton. Mi is szeretn??nk magasabbra tenni a l??cet ??s meg??rtj??k az elv??r??sokat, mint l??that??, eleget is k?v??nunk nekik tenni, de az??rt k??rj??k ill?? tisztelettel ??s meg??rt??st k??rve, hogy ami N??metorsz??g ??zleti k??zpontj??ban 8-9 ??vig “t??meges rosszull??tek” n??lk??l m??k??d??tt, azt b?rjuk ki Budapesten m??sf??l h??napig. (Mindezt arra v??laszul, hogy egyes v??lem??nyek szerint ink??bb addig is vonjuk ki ??ket forgalomb??l, am?g nincs benn??k l??gkondi…)”
T??nyleg bevont??k a m??r k??sz BKV-s jegyeket (??gy ??rtem a p??nzt??rakb??l), csak hogy BKK log??sokat tudjanak ??rus?tani? H??tf??n a ny?regyh??zi vas??t??llom??son ezt az infot kaptam, mikor r??k??rdeztem a “BKV jegyek ??rus?t??sa ??prilis 27-t??l ??tmenetileg sz??netel” feliratra. Azt mondt??k, vissza kellett k??ldeni??k a BKV-s k??szletet mert BKK-s jegyek ??rkeznek majd.
Tudom, kicsit jobban ugrok m??r a diz??jnelemeken p??rg??sre az elm??lt p??r ??v alapj??n, de ez akkor is f??l??sleges ha am??gy j??v?? ??v v??g??ig haszn??lhat??ak a jegyek, nem? Ink??bb nem ??rus?tatnanak jegyet, csak hogy m??r az ?? log??juk legyen rajta r??gt??n az els?? ??r??t??l?! Ennyire fontos a l??tszat? Nyugodtan el lehetne adni a r??gi jegyeket m??g, nem?
Vagy csak rosszul lettem inform??lva?