Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

A blogon "Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levélben reagált a Budapesti Közlekedési Központ. Mint az a BKK válaszából kiderült, az utas által említett 4:57-es 2-es villamosnak a Boráros téren és a Kossuth Lajos téren is van csatlakozása, emiatt jelenlegi formájában lehet lehet jobban hozzáhangolni a H6-os HÉV-hez.

A válasz ingen részletes, és több fontos információt is tartalmaz. Mindenképp olvassátok végig!

Tisztelt BKV-figyelő!

Menetrendjeink elkészítésekor kiemelten törekszünk arra, hogy azokat a lehetőségeink figyelembevételével minél jobban összehangoljuk, ezzel a lehető legtöbb utasunknak nyújtva magasabb színvonalú szolgáltatást. Budapest nagy kiterjedésű közösségi közlekedési hálózatának összetettsége, az egyes járatok utasforgalmának különbözőségéből adódó eltérő követési idők azonban ezt csupán részben teszik lehetővé.

A Közvágóhíd H végállomásról induló villamosok hangolása esetében ez fokozottan érvényes, mivel több nagykapacitású kötöttpályás viszonylattal is keresztezett az útvonaluk. A kifogásolt, Közvágóhíd H végállomásról menetrend szerint 4:57-kor induló 2-es villamos például a Boráros térre 4:58-kor érkező H7-es HÉV-hez csatlakozik úgy, hogy onnan a villamos 5:03-kor indul tovább. Ezzel a Boráros téren megfelelő 5 perces átszállást biztosítunk. Ez a villamos szintén hangolt a Kossuth Lajos téren az M2-es metróvonal mindkét irányához. A villamos további három perccel történő várakoztatása a Közvágóhíd H megállónál - ahogy azt Ön javasolja - a Boráros téren 8 perc átszállási időhöz vezetne (10 perces követési idő mellett), valamint a metróra való átszállás lehetősége elveszne.

A BKK forgalomszervezőinek ugyanakkor már korábban - részben utasészrevételek alapján - van ismeretük a Közvágóhíd és a Boráros tér környékével kapcsolatos problémák, így szeptember, október folyamán átfogó menetrendi változást tervezünk a problémák orvoslására. Ennek keretében nem csak a 2-es villamos menetrendje változna, hanem ehhez némileg igazodva a 24-es villamos és a H6-os HÉV közlekedése is. A tervezett változtatások a HÉV esetében éppen a kifogásolt hajnali időszakot érintenék. Vizsgáljuk annak lehetőségét is, hogy a 2A jelzésű villamos viszonylatot megszüntetjük és az onnan kinyert teljesítményt a 2-es villamos sűrítésére használjuk fel. Ezt indokolja a Millenniumi Kulturális Központ és a Haller utca térségében elhelyezkedő irodaházak forgalomnövelő hatása is. Emellett terveink között szerepel a H7-es HÉV-et sűrítése a hajnali és a késő esti időszakokban az egyenletesebb közlekedés és optimális csepeli buszcsatlakozások biztosítása érdekében.

Fontosnak tartjuk a fentiek mellett megjegyezni, hogy a menetrendtervezés során rendelkezésünkre álló lehetőségeket korlátok közé szorítják az infrastrukturális adottságok. A villamos és a HÉV végállomás vágányhálózatának kialakítása és állapota, valamint a peronok elhelyezkedése (pl. a híd alatti szűkös leszállóhely) sem teljesen megfelelőek. További probléma az említett hosszú gyaloglási távolság is, amin ugyan kissé enyhített a felszíni átkelés lehetősége, de emellett a BKK vizsgálja a közlekedést szabályozó közúti jelzőlámpa-programok fejlesztésének lehetőségét is.

A fenti menetrendi felülvizsgálat sikerességének érdekében kérjük az olvasót, írja meg, hogy pontosan mikor (dátum és időpont) tapasztalja a H6-os HÉV menetrendtől eltérő közlekedést, de természetesen ezt mi is vizsgáljuk. A fentiek miatt azonban a menetrendek átfogó felülvizsgálatával orvosolható csak a konkrét probléma, a 2-es villamos menetrendjének levélíró által javasolt módosításával a H7-es HÉV-ről átszálló utasok járnának rosszul.

Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

Olvasónk, Szergej, amiatt fordult hozzánk, mert tapasztalatai szerint a Közvágóhídon a HÉV-ről érkező utasokat a 2-es villamosok rendszeresen szinte mérnöki pontossággal hagyják ott. Mint írja, a szent járatokat csak az érheti el, aki a zebrán minden jelzés ellenére vadul sprintel a villamosokhoz. Az üggyel kapcsolatban eddig csak olyan válaszokat kapott BKV-tól, amelyben elmagyarázzák, hogy van idő és amúgy csatlakozik is, ami nem szokott. Mivel úgy gondolja, hogy a probléma tényleg valós, a BKV-figyelőn keresztül most a nyilvánossághoz fordul:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Sokadik alkalommal volt alkalmam élvezni az Önök által megszervezett épphogy nem csatlakozó járatokat, valamint az utaslehagyó hozzáállást, amely továbbra is nagyszerűen virágzik Közvágóhídon.

A munkarendem változása miatt a Szigethalom alsóról 4:08-kor induló HÉV-vel indulok el reggelente, amely a későbbi HÉV-ekkel ellentétben pontosan közlekedik le. Közvágóhídon 4:55-kor szoktunk leszállni, és ehhez a 4:57-kor induló villamos csatlakozna úgy, hogy csak a zebránál több, mint 1 perc az átkelés a hangolatlan lámpák miatt. Természetesen kollégái továbbra is előszeretettel és irtózatos összehangoltsággal a zebrákon sokszor a piros jelzés ellenére is átkelő, futó utasokat meglátva 4:57-kor kiadják a zöld jelzést, majd szinte pillanatok alatt a villamos bezárja az ajtóit és otthagyja még a legsportosabb futókat is. Mivel nem egyszeri alkalomról, hanem újból bevett szokásról, mindennapi eseményről van szó, bízom benne, hogy valamilyen kivizsgálás-intézkedés történni fog ezügyben.

Természetesen a menetrend szerkesztője hibázott itt a legkomolyabban, hiszen a 2 perces átszállás nem reális csatlakozás, ha 5 perces csatlakozással 5:00-kor indulna a villamos, akkor kényelmesen el lehetne érni szabálytalankodás és komolyabb sprintelés nélkül is, bár ahogy látom az nem cél.

Nagyon sajnálom, hogy a BKV még mindig ott tart, hogy a saját járatait nem képes elérni, nem tudnak normális, csatlakozó menetrendet biztosítani, valamint, hogy kollégáik még mindig az utaslehagyásban látják a reggeli szórakozásukat.

Nagyon várom a BKV szétosztását és privatizálását, mert akkor talán megtanulnák, hogy az utasért kell lenni, nem megtiszteltetés, hogy igénybe veheti a szolgáltatásukat.

7 Tovább

Lekésik az utasok az éjszakai buszok csatlakozását az új első ajtós felszállás miatt

Az elmúlt napokban több panaszt is kaptunk tőletek az éjszakai járatokon bevezetett első ajtós felszállási rend miatt. A problémátok szinte kivétel nélkül az volt, hogy lekéstétek a csatlakozásokat, ugyanis a buszokról addig nem lehet leszállni, amíg a megállóban várakozók az első ajtónál fel nem szálltak, és meg nem vették a jegyüket. Ezzel a módszerrel leginkább a nagy megállókban van a baj, ugyanis a csatlakozá rendszerint akkor hajt ki a megállóból, amikor a másik buszról "leengedik" az utasokat.

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a BKK-t, és kértük az azonnali intézkedésüket.

17 Tovább

Megszívatta az átszállókat a 36-os busz vezetője

A lenti történet két főszereplője egy rendes és egy kevésbé rendes buszvezető. Utóbbi az Ipacsfa utcánál állt a megállóban a 36-os viszonylatszámmal közlekedő buszával, nyitott ajtókkal. A rendes buszvezető a 198-as buszt vezette, aki szintén beállt ebbe a megállóba és annak ellenére ajtót nyitott, hogy ezt nem tehette volna meg. Mindezt azért csinálta, hogy az utasai át tudjanak szállni a még mindig nyitott ajtókkal álló buszra. Hiába a jó szándék és az igyekezet, a 36-os busz vezetője az utasokat meglátva becsukta az ajtókat és kilőtt a megállóból:

Kedves BKV-figyelő!

Szeretném megosztani veletek, hogy milyen kalandosan jártam tegnap este szeretett BKV-nk jóvoltából. Köszönöm, ha kiteszed.

2011. április 8-án Rákoscsaba felől 18 óra 34 perckor érkeztünk a 198-as autóbusszal az Ipacsfa utcai megállóba. Jó néhány utastársammal együtt szerettünk volna az Ipacsfa utcánál átszállni a 36-os autóbuszra, ami azonos időpontban, tehát 18 óra 34 perckor meg is érkezett.

38 Tovább

Nem várja be az utolsó metrót a metróállomásról induló utolsó autóbusz

Olvasónk, Renáta az alább olvasható levelében arra keresi a választ, hogy a metróállomásokról induló utolsó buszok vajon miért nem várják meg az utolsó metró megérkezését. Ő konkrétan a 67-es buszra panaszkodik, ami állítása szerint pont akkor indul az Örs vezér teréről, amikor az utolsó metró elindul a Deák Ferenc téri állomásról:

Tisztelt BKV-figyelő!

A 67-es busz vonalán, konkrétan Rákos MÁV-telep állomásnál laktam az elmúlt fél évben. Egy este a belvárosban szórakoztam a barátaimmal, nem terveztem, de az utolsó metrót sikerült elérnem. Nem nagyon közlekedtem ennyire későn, így nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó 67-es busz az Örs vezér teréről 23.35-kor indul. Többen valószínűleg tudjátok, hogy az utolsó metrószerelvények pontosan ugyanebben az időben, 23.35-kor indulnak a Deák Ferenc térről.

44 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek