Olvasónk, Renáta az alább olvasható levelében arra keresi a választ, hogy a metróállomásokról induló utolsó buszok vajon miért nem várják meg az utolsó metró megérkezését. Ő konkrétan a 67-es buszra panaszkodik, ami állítása szerint pont akkor indul az Örs vezér teréről, amikor az utolsó metró elindul a Deák Ferenc téri állomásról:
Tisztelt BKV-figyelő!
A 67-es busz vonalán, konkrétan Rákos MÁV-telep állomásnál laktam az elmúlt fél évben. Egy este a belvárosban szórakoztam a barátaimmal, nem terveztem, de az utolsó metrót sikerült elérnem. Nem nagyon közlekedtem ennyire későn, így nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó 67-es busz az Örs vezér teréről 23.35-kor indul. Többen valószínűleg tudjátok, hogy az utolsó metrószerelvények pontosan ugyanebben az időben, 23.35-kor indulnak a Deák Ferenc térről.
Emiatt természetesen nem értem el az utolsó buszt, ezért taxival voltam kénytelen hazamenni (éjszakaival legjobb esetben is Rákosfalváig jutottam volna a félóránként közlekedő 908-as busszal, ami közel 2,5 km sétát jelentene). Egy egyszerű kérdésem lenne: nem lehet úgy összeállítani a menetrendeket, hogy az utolsó buszok bevárják az indulóvégállomáson az utolsó metrót? Túl nagy kérés az, hogy ha kifizetem a közel 10 000 forintos bérletet, akkor hazajussak?
És ha már így belemerültünk a menetrendekbe, akkor jöjjön most „Mószer Ari” nevű olvasónk levele, aki a 2-es villamos közlekedése miatt panaszkodik. Elmondása szerint a villamosok össze-vissza járnak. Rendszeresen kimarad 1-1 járat, és az sem ritka, hogy párban járnak a villamosok:
Kedves BKV-figyelő!
Előző héten 2 nap is pont a reggel 7:13-as villamos nem indult el a Boráros téri megállóból. Sokáig nem is volt bent villamos, ezért azt gondoltam, hogy a beérkező villamos azonnal fog indulni. De nem így történt. Vártunk csak vártunk, amikor is az egyik utas megkérdezte a vezetőt, hogy mikor fogunk indulni. Csak akkor derült ki, hogy kimarad a 7:13-as járat. Állítólag műszaki hiba volt a vonalon. A vezető magától képtelen a tájékoztatásra, pedig elvárható lenne.
Két nappal később ugyanez a probléma: jelzem a sima 2-es villamos se nagyon jön. A két megállóhely között viszonylag nagy a távolság, mármint annak, aki nem nagyon tud futni. ) A 2-es villamosok indítása is érdekes, mivel 5-8 percig semmi, majd szinte egymásután 4 villamos is jöhet. Persze mire a HÉV-től az utasokat fel tudja venni, addig sok villamosnak kell elmennie.)
Szóval hívom a diszpécsert, aki telefonálgatás után közli, hogy most is műszaki hiba volt. De ha figyeltem volna a 2-es villamos vezetője csengetett, ezzel jelezve, hogy ő a pótló villamos.
Valószínűleg túl álmos lehettem, mert a gondolatolvasás még nem működött, és a csilingelésből, amit egyébként nem halottam a másik megállóból nem kifejezetten erre gondoltam volna. Jeleztem, hogy eléggé unalmas az utasok sorozatos félre tájékoztatása, meghazudtolják az utast, hogy nem is maradt ki járat, az email-re nem válaszolnak, a hangpostán hagyott üzenetre sem.
Jó lenne, ha egy szakmabeli például megadná a BKV azon jogszabályát, vagy szerződési feltételeiben szereplő pontot, amely arról szól, hogy 10 percnél kevesebb késést még kérésre sem igazol le a BKV. A mai napig, többszöri kérésre sem kaptam erre választ.
Visszatérve a diszpécser válaszára nekem egy versidézet jutott csak az eszembe: Álmában csenget egy kicsit, aludj el szépen Kis Balázs.
Mószer Ari
Utolsó kommentek