Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megkapta jutalmát az életmentő buszvezető

Somlyai Zoltán története pont egy hónapja a 33-as busz Savoya Jenő téri megállójában kezdődött, ahol egy kétéves kislány egy félrenyelt cukorka miatt fuldokolt. A buszvezető kiszállt a vezetőfülkéből, és egy speciális fogás segítségével megmentette a fuldokló kislány életét.

Zoltán története a BKV-figyelőn folytatódott. Egy kedves olvasónk szemtanúja volt az eseményeknek, az életmentésről egy részletes e-mailt küldött a blognak. Az észrevétel közzététele után a BKV szóvivője megkeresett telefonon, aki örült, hogy a sok negatív kritika mellett ilyen pozitív észrevételt is közzétettünk, valamint tájékoztatott arról, hogy a buszvezetőt pénzjutalomban részesítik. Bejegyzésünkre a média is hamar felfigyelt, Zoltán már aznap este bekerült a hírekbe, ahol mindent részletesen elmesélt. A buszvezető egy kis ünnepség keretein belül megkapta az ígért jutalmat:

 

Somlyai Zoltán autóbuszvezető 2008. december 21-én éppen a Savoyai Jenő térnél készült megállni a 33-as busszal, amikor észrevette, hogy egy édesapa fuldokló kisgyermekét tartja a kezében. A járművezető kiugrott a vezetőfülkéből és miután megtudta, hogy a kétéves kislány félrenyelt egy cukorkát, az ún. Heimlich-fogást alkalmazva megmentette a gyermek életét.

A nem mindennapi életmentést a mai napon Dr. Kocsis István vezérigazgató - egy rövid ünnepség keretében – pénzjutalom átadásával köszönte meg a buszvezetőnek, a kislány testvére pedig egy saját készítésű rajzot küldött Somlyai Zoltánnak.

(BKV - 2009. január 20.)

Kapcsolódó bejegyzések:
-Életet mentett a buszvezető
-50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető

33 Tovább

Miben jobb a Volán a BKV-nál?

Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?

Kedves Figyelő!

Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.

A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.

Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.

Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.

Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.

Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve.  Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)

Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése. 


Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt.  Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.

56 Tovább

Egyre rendesebbek a buszvezetők

Egy olvasónk ismét rámutatott arra, hogy a BKV-nál nem csak szemét, utasokkal szándékosan kicsesző buszvezetők vannak. A 16-os busz vonalán utasokkal kommunikáló, háttérzenét szolgáltató buszvezetővel találkozott, már másodszor. Tisztelet neki :)

Sziasztok!
 
Tegnap (január 8.) másodszor utaztam a 16-os buszon este egy nagyon jó fej buszsofőrrel (legutóbb még karácsony előtt). Kellemes zene ment a Deák téri végállomáson a várakozás alatt, és amikor indult a busz, akkor valami olyasmi mondott a sofőr (nem pontos az idézet): "Jó estét kedves utasaim, buszunk a Moszkva térig közlekedik, várható érkezési időpont X, első megállónk a Hild tér lesz. A várakozás alatt ezt és ezt a számot hallhatták, amiről tudni lehet, hogy ... (valami régi magyar szám volt, nem figyeltem pontosan, nem annyira ismert, de elég kellemes és pont megfelelő, szóval nem valamelyik stílus extrém példája, az emberek nagy részének szerintem ha nem is tetszik, tutti nem zavaró) Most pedig a .... számot hallhatják, amiről tudni lehet..." A megállóban leszálló utasokról elköszönt, a felszállóknak külön (jó estét kívánok új felszálló hölgyutasunknak), nekem is mondta, amikor leszálltam, hogy viszontlátásra és további kellemes estét a leszálló hölgyutasunknak.
 
A kedves és egyáltalán nem tolakodó sofőrnek köszönhetően szerintem az embereknek volt jó 5-10 percük az utazás alatt, és mosolyogtak egymásra. Tudom, ez kicsit csöpögősnek hangzik de ha összevetem ezt az érzést azzal, ami elfogott mondjuk 10 perccel a felszállás előtt a metróellenőrök között áthaladva, amennyire az negatív, annyira pozitív ez. Még több ilyen buszsofőrt a BKV-nak! Felírtam a rendszámát is de csak akkor mondom meg, ha tutti megdicsérik és nem büntetik a zene miatt. Mert amilyen logikátlan a BKV, biztos találnak valami kifogást. Pedig ez kell az imázs javításra és nem milliós kampányok.
 
Szép napot!
 
Ági

109 Tovább

Életet mentett a buszvezető

Nem mindennapi e-mail landolt tegnap este a BKV-figyelő levelesládájában. Egy BKV utas keresett meg, aki leírta, hogy az egyik 33-as autóbusz vezetője hogyan mentette meg egy 4 éves kislány életét tegnap délután. Még este megkerestem a BKV-t, és a szóvivőt, akiknek továbbítottam az észrevételt, bízom benne, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján megkeresik a járművezetőt, és legalább egy csókot nyomnak a homlokára amiért karácsonyi ajándékként életet ajándékozott egy fiatal utasuknak:
 

Kedves BKV-figyelő!
 
Ma délután (2008. december 21-én) 16:25 perckor érkezett az FJX-230 rendszámú 33-as autóbusz a Savoyai Jenő téri megállóhoz (a Móricz Zsigmond tér irányából). Amikor kinyílt az ajtó azt hallottuk, hogy egy apuka kétségbeesetten kiabál, hogy: "Nem kap levegőt, már nem kap levegőt! Meg fog fulladni!"

A karjában egy 4 év körüli kislányt rázogatott fejjel lefelé, hogy a félrenyelt cukrot valahogyan kirázza belőle. Egy szintén ott várakozó utas már a mentőket értesítette éppen, amikor a buszvezető kiugrott a fülkéből, elvette a gyermeket az apukától és kb. 5 másodperc múlva már kint is volt a cukor.

A kislány újra lélegzett, az apuka és az anyuka sírva köszönte meg a sofőrnek a segítséget. Az anyuka kérdezte tőle, hogy biztos már sokszor csinált ilyet, hogy ilyen gyorsan megmentette a gyereket.

A sofőr (akinek sajnos a nevét nem tudom, de az arca örökre bevésődött a lelkembe) nagyon szerényen és kedvesen csak annyit válaszolt, hogy: "Még sosem csinált ilyet, csak olvasta valahol, hogy így kell csinálni, ezt a "valamilyen fogást", nem is tudja a nevét."

Visszaszállt  a buszba és indultunk tovább, mintha mi sem történt volna, pedig ez a rendkívüli ember életet mentett ezen a délutánon!!
 
Gratulálok a sofőr az embersége, talpraesettsége, helytállása és a lélekjelenléte előtt.
 
Nagyon kellemes ünnepeket kívánok!
 
Üdvözlettel : F. Tímea

85 Tovább

Egy szőke nő a BKV legjobb buszvezetője

A BKV-figyelőt rengeteg kritika éri a publikált észrevételek miatt. Többen panaszkodnak arra, hogy a blogon csak a negatív észrevételek jelennek meg, pozitívak sosem. Mivel a blog teljesen interaktív (tehát az olvasók észrevételeire épül), arról is ti döntötök, mit olvasnak mások, és ezek közül mennyi észrevétel pozitív. Sajnos nagyon kevés pozitív észrevételt kapok e-mailben, és ami jön, az is rövid, így önálló postként nem felhasználható. Most egy csokorba szedtem őket, és egyszerre olvashatjátok az elmúlt hetek terméseit:

Tisztelt BKV!

2008. november 19-én, délután utaztam a 47-49V busszal (az Etele tér és a körtér között), amit egy szőke hajú, hölgy vezetett. A busz száma: 04.47 volt.

Buszvezetőjük szerintem cégük egyik példaképe lehetne. Minden elismerésem azoké a nőké, akik munkahelyükként a BKV-t választják, az Ikarus kormányát tekergetik. Nem könnyű munka ez, rengeteg odafigyelést, és energiát igényel. Munkatársuk az összes női vezetés, és szőkenős viccet 10 perc alatt megcáfolta, ugyanis gyorsan, pontosan és biztonságosan vezetett, odafigyelt az utasokra.

Minden olyan utast megvárt, aki a busz felé futott, a felszálló utasokat nem sürgette az indulásjelző szabálytalan használatával. A busz után szaladó utasok bevárásával is tudta tartani a menetrendet, egy perc késést sem szedett fel. Tehát, teljesen utasbarát volt.

Kérem, hogy munkatársukat részesítsék munkáltatói dicséretben, és ezzel ismerjék el munkáját, ösztönözzék arra, hogy továbbra is ilyen utasbarát módon végezze munkáját.

Kérem a fejleményekről tájékoztassanak!

M.

43 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek