Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Életüket kockáztatták a kutyamentő civilek

Hétfőn igen nagy volt a fejetlenség a piros metró vonalán. Egy kóbor kutya került eddig ismeretlen körülmények között a metró üzemi területére, aki miatt a vonatok a Pillangó utcánál csak lassan tudtak haladni. Az egyik szerelvény meg is állt, és több percet várakozott. Több utas az életét is kockáztatva a kutya segítségére sietett, de a BKV-sok kitessékelték őket, nehogy valami bajuk legyen. Szerencsére az egyik metróban egy önkéntes kutyamentő is utazott, akinek köszönhetően a kutyus megmenekült. Részletes beszámoló állatmentő barátunk levelében:

Még teljesen gyanútlanul szálltam föl az Örs vezér téren a metróra. Sejtésem sem volt, hogy amint bezáródnak az ajtók, kezdetét veszi majd aznapi 1,5 órás BKV-s "kalandom".

Metrónk a Pillangó utcáig jutott el és ott hosszú percekig állt. Az első kocsiban utazván láthattam, hogy a vezető kiszáll, csóválja a fejét és áll teljesen tehetetlenül a peronon. Ekkor meghallottam a nyüszítést. Állatszerető ember lévén (2 éve vagyok a Lelenc Kutyamentő Egyesület önkéntese) rögtön kirohantam megnézni, hogy hol a kutya és hogy miért nyüszít.

A kutya a sín és a vasbeton kerítés közötti füves részen feküdt, körülötte három fiatal, akik próbálták különböző módszerekkel kivarázsolni az életveszélyből a kutyát, úgy hogy a magasfeszültség miatt ők is ugyanolyan veszélyben voltak. Mondanom sem kell, biztonságiak, technikusok sehol, a metró vezetője visszaszállt és elhúzott úgy, hogy a 3 diák és a kutya a sínek mellett voltak.

162 Tovább

Saját szabadidejét áldozta fel a buszvezető

Vannak még igazi emberek ebben a városban, a BKV-nál is. Olvasónk a 139-es busszal szeretett volna utazni, ami a nagy hó miatt nem tudott elindulni, ugyanis a csuklós buszt nem tudták leküldeni az emelkedőről. Az utasok mégsem maradtak a megállóban, mert egy haza igyekvő buszvezető látta a megállóban álló utasokat, a garázsmenetes buszt visszafordította és újból munkába állt, feláldozva ezzel a saját szabadidejét:

Kedves BKV-figyelő!

Egy kellemes tapasztalatot szeretnék megosztani veletek.

Ma este fél 8 körül már nagyjából fél órája gyülekezett a tömeg a Déli Pályaudvarnál a Gazdagrétre közlekedő 139-es buszra várva. Persze, gondoltam, leesett az első idei nagyobb hómennyiség, a felszíni közlekedés erre rögtön lenullázódott. Busz sehol, utasok egyre feszültebbek. Egyszer csak feltűnt a távolból egy kis busz, 139-es jelzéssel. Ez azért volt szokatlan, mert ez a járat csuklós szokott lenni. A tömeg felpréselte magát a buszra és elindultunk.

És itt jön a váratlan esemény: a sofőr kedvesen köszöntötte az utasokat, elmondta, hogy a csuklósok a hó miatt fennragadtak a gazdagréti végállomáson, ezért úgy döntött garázsmenet lévén tesz egy plusz kört, hogy a régóta várakozó utasoknak segítsen hazajutni.

Az utasok tapssal honorálták a figyelmességét. A saját szabadidejéből áldozott fel a kedvünkért! És ha ez még nem lenne elég: ahogy felkanyarodott Gazdagrétre, még búcsúzóul kellemes pihenést kívánt az utasoknak a viszontagságos hazaút ellenére is.

Ezúton szeretném megköszönni a BPI-337 rendszámú busz vezetőjének áldozatos és nem mindennapi hozzáállását.

Üdvözlettel: Moni

42 Tovább

Miben jobb a miskolci tömegközlekedés?

Olvasónk Budapesten lakik, és Miskolcra jár egyetemre. A két nagyvárosban mindig tömegközlekedik, ezért megtapasztalta már a két tömegközlekedési cég (BKV és MVK) jó és rossz oldalát egyaránt. Alant elolvashatjátok miben jobb Miskolc város tömegközlekedése a miénknél:

Hello!

Régóta olvasom a blogot, nekem eddig szerencsére rossz tapasztalatom nem igazán volt a BKV-val, igaz nagyon jó se,a BKV van,olyan,amilyen és kész.

Most nem a BKV-ról írnék, hanem az MKV-ról (miskolci BKV). Láttam egy pár rövid postot erről a közlekedési társaságról,de részleteset nem nagyon. Budapesten lakom, de Miskolcon járok egyetemre már 2. éve, azelőtt Budapesten töltöttem életemet. És hétvégenként aktívan használom a BKV-t is. Szeretném röviden összehasonlítani a BKV-t és az MKV-t.

Először nekem furcsa volt Budapest után,hogy sokkal lassabb a (főleg tömeg)közlekedés. Eleinte idegesített, de meg lehet szokni. Miskolcon tényleg csak elvétve lehet buszt 40-nél többel menni és elsőajtós felszállás van(->jegylyukasztás, bérletfelmutatás a vezetőnél-> bliccelők kis arányban), de a buszok pontosak nagy arányban (persze nem 100%-ig, olyan nem létezik max. talán Japánban) és az embereket nem idegesíti, hogy miért halad ilyen lassan.  A pontos BKV meg elég ritka, mert szerintem(tudom, sarkított vélemény, nappal késik, éjszaka korábban jön). Ha már éjszaka szóba jött, ami itt rosszabb, hogy nincs éjszakai járat hálózat kiépítve az egész városra. De van éjszaka azt hiszem óránként villamospótló busz, tehát van éjszaka is tömegközlekedés, de elenyésző.

A járműpark. A buszok fiatalabbak és jobban karban vannak tartva és tisztábbak.  Vannak új (pár éves, K-s rendszámú) Neoplánok, olyan MAN buszok,mint a 14/114 (azt hiszem 114/213/214 már) járatokon 3 verzióban:  csuklós, mint a BKV-s, és alacsonypadlós rövid, Ikarusok itt is vannak (200asok, 435, 415, 412), és Rábák(csuklós,szóló). A 200-as Ikarusok kis arányban vannak a BKV-hoz képest, de jobb állapotban vannak, mint Budapesten. Villamosból 2(azaz kettő) járat van összesen,de nem is kell nagyon több szerintem, a buszhálózat szépen lefedi a várost. A 2 fajta villamostípus: régi bécsi villamosok(mint a rex felügyelőben) és Tatra(mint a 18/56-os, csak csuklós kiadásban).

A buszvezetők higgadtabbak, mint a BKV-sok(nem akarok ebből félreértést, van pozitív és negatív példa mindkét oldalon, bár Miskolcon olyat még nem láttam, mint amiket olvastam a BKV-figyelőn). Egyik legszimpatikusabb példa az volt, amikor felszálltam egy 2-es buszra, egyik megállóban felszállt egy vak ember. Rögtön többen felajánlottuk ülőhelyünket neki, de nem akart leülni, a vezető megvárta, amíg elhelyezkedik és csak aztán indult el. Egy régebbi busz volt hangos utastájékoztatás nélkül, ezután a megálló után a vezető mondta a megállókat. Persze hagyott busz a megállóban Miskolcon is és találkoztam rendes BKV sofőrrel is, nem akarok általánosítani.

A jegypénztárakról. E témában nincs komolyabb tapasztalatom, de amit láttam, a pénztárosok türelmesebbek, készségesebbek (nem általánosítok itt se). És egy pár hete valaki küldött egy képet, hogy minden pénztárban lehet kártyával fizetni. Mondjuk szörnyű a hó eleji sor a pályaudvarnál, amikor az összes diák akarja egyszerre megvenni a jegyét, de hát semmi se tökéletes. Itt még írnék a jegyekről, bérletekről. Nincs akkora választék, mint a BKV-nál, de nem is kell ide annyi féle, van vonaljegy, tömbjegy 30 napos és havi bérlet. Van a kombinált bérlet (villamos+busz) és a villamosbérlet.  Az árakat nem tudom pontosan fejből, csak azt,hogy tavalyhoz képest 300 Ft-tal drágult a havi diák kombináltbérlet (2400->2700).
Összegezvén a dolgokat, szerintem jobb a Miskolci tömegközlekedés, teljesen más. Én úgy látom, utasbarátabb. Sokkal kisebb a város, a vállalat is. Gondolom, a költségvetés is, de valahogy itt meg tudták oldani, hogy kulturált legyen nagyjából. Tömegnyomor járatok persze vannak itt is útvonal és idő függvényében.

Remélem, nem lett elfogult a cikk, igyekeztem objektív lenni. Megvannak a pozitív és negatív dolgok itt is, ott is.

Üdv.: Zsolt

61 Tovább

Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos

A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"

Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)

Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.

Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.

2009. január 30.
BKV Zrt.

97 Tovább

A buszvezetők Hadházi Lacija

Szerencsére vannak a BKV-nál olyan jó fej buszvezetők, mint amilyennel olvasónkat is összehozta a sors néhány napja. Dezső a 131-es buszon utazott, ami terelés miatt nem tudott megállni az Örsön. A buszvezető készségesen segített az utasoknak, hogy kevesebbet kelljen gyalogolniuk a terelés miatt, alternatív útvonalat is javasolt. És ez nem minden: Buszvezetőnk saját vicceit osztotta meg az utasokkal, amikkel mosolyt csalt minden utas arcára a reggeli órákban:

Sziasztok!

Az alábbi rövid történést szeretném veletek megosztani, mely a mai nap kezdetén velem megesett.

Szokásos reggeli rutinomnak híven lecammogtam a Füredi utca elnevezésű troli, busz és utasmegállóba, hogy még ébredező testemet az Örs vezér terére transzportáltassam, továbbutazás céljából. Hagytam, hogy a fakó vörös 82-es Troli szenvtelenül elhúzzon az orrom előtt, tudtam, jön még az én utcámba. Végignéztem, ahogy egy 31-es a piros lámpának köszönhetően szabályosan beparkolt a megállóba (ahol egyébként nem áll meg), s a csukott ajtók által elválasztott jelenlegi és jövőbeni BKV-zók bambán bámulták egymást. Végül megjött az mentőangyalom, egy 131-es járat képletes személyében.

Minden egy forgalomeltereléssel kezdődött, a buszvezető kommunikatívan megosztotta velünk utasokkal a tényállást, az örsre nem állhat be, a forgalomirányítás új ukázt böfögött fel, a lámpánál balra, metróig kell vinni az utasokat. A sofőr még felkínálta, akinek ez nem jó, az jelezzen, és az útközben található torlimegállóban leszállhat (onnan pár perc gyalogút az örs), egy hölgy élt is a lehetőséggel.

Már a helyzet kezelésénél meglepődtem, a sofőr úr milyen épkézláb intézkedett, nem akadt el szava, mindenkit tisztán tájékoztatott, a recsegő mikrofon ellenére. Azonban eme vezető beosztású egyén egyéb kompetenciáit is megcsillogtatta a maradék rövidke út során. Úgy éreztem, egy rejtett Stand-up komédiás került a volán mögé. Az alábbi rövid történeteket had idézzem, persze a pontosságuk nem 100%-os.

Az Örsnél lévő piros lámpánál:

"Az ilyen krízis helyzetekre van egy régi jó történetem. Két rendőr találkozik éjszaka egy fiatalemberrel. A fiatalember igen erősen kormányellenes viccet mesél a két biztos úrnak. A fakabátok hangosan hahotáznak a poén hallatán, majd az idősebbik válaszol. Hát ez nagyon jó vicc, felírom. Neve? Foglalkozása?"

56 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek