Többszörösen is törvénysértő egy 7-i BKV-s jelentés szerint az a 13 szerződés, amelyek miatt a BKV vezetője már feljentést tett. A szerződések között van olyan, ami szerint a BKV egy vízilabdaiskolában hirdet, de a legcifrább az, amely alapján 8 millió forintot vettek fel arra, hogy 2007-ben megtalálják a százmilliós végkielégítéséről elhíresült Szalainé Szilágyi Eleonóra humánigazgató utódját úgy, hogy a vezető végül a helyén maradt. A jelentés javasolja a kifizetések visszakövetelését.
Mint arról beszámoltunk, a BKV Zrt. Belső Kontroll Igazgatósága vizsgálatot folytatott az elmúlt hetekben, amelynek alapján 13 cég szerződésével kapcsolatban merült fel gyanú, hogy törvényellenesek. A cégeket Kocsis István vezérigazgató feljelentette a BRFK-n, és átküldte a vizsgálati anyagot is a rendőrségre. A problémás szerződések többségét kommunikációs és tanácsadó cégekkel kötötték. Most sorba vesszük az érintett cégeket a jelentés alapján.
Vízilabdaiskolában hirdetett milliókért a BKV
Elvette a firkáló fiatalok filceit, és lezavarta őket a villamosról
Olvasónk tegnap a 41-es villamoson utazott. A villamos vezetője két megál között kipattant a fülkéből, és a villamos közepe felé sietett, ahol öt, 15-16 év körüli srác épp az ablakot firkálta. Letöröltette velük a feliratokat, elvette a filceiket, majd lezavarta őket a villamosról:
Kedves BKV-figyelő!
Mai utazásom során (december 10.) egy pozitív élményben volt részem.
A Kamaraerdőből 18:22-kor induló 41-es villamoson utaztam hazafelé, amikor a villamos hirtelen fékezett és megállt a "puszta közepén" valahol a Fülőke utcai és a Kőérberki megálló körül (sötét volt, nem láttam hol vagyunk). A fiatal vezető gyorsan a villamos közepére sietett, ugyanis észrevette, hogy 5 tizenöt-hat év körüli srác firkálja az ablakot.
Ellopták a karbantartásra szánt pénzt a BKV-nál
Ahogy néhány héttel ezelőtt írtuk, tényleg érik egy metró-tragédia. A fővárosi politikusok és a BKV vezetői az elmúlt években több tízmilliárd forintot talicskáztak ki a közlekedési vállalattól, és ennek eredményével minden nap találkozunk. A cég ezután járatokat csökkentett és elvont több milliárd forintot a karbantartástól. Jelenleg ott tartunk, hogy se alkatrészre, se szerszámokra nincs pénz. A karbantartás teljes hiánya eddig csak a buszokon és a villamosokon volt érezhető, de az utóbbi időben a metró is egyre sűrűbben meghibásodik, leáll, elfüstöl, kigyullad.
Alant két utasészrevételt olvashattok. Az első levél írója egy világítás nélküli, a második szerzője pedig egy két állomás között füstölni kezdő metrón utazott:
Kedves BKV-figyelő!
A BKV már nagy szintű spórolásba kezdett. Olvasva naponta a Metropolt, minden nap legalább három hirdetés van feladva vagy épp tönkrement köszörűgépet adnak el vagy rossz írógépet, minap használhatatlan villamost, darus kocsit, 405-ös Ikarust. A legújabb, ami szintén szívderítő azaz elcseszett munkaruhák eladása, nagytételben. Mégis kifizették, és most próbálnak túladni rajta. Arra várok, hogy Eleonóra lepedő nagyságú bugyijait mikor értékesítik dedikálva.
Osztrák síparadicsomba menekült Fuzik Zsolt, a BKV informatikai vezetője?
Fuzik Zsolt ellen vesztegetés gyanújával adtak ki elfogatóparancsot, nem találják sehol.
A BKV informatikai igazgatója, Fuzik Zsolt ellen vesztegetés gyanújával adott ki elfogatóparancsot a Reptéri Rendőr Igazgatóság. A Blikk információi szerint az informatikai vezető több tucat olyan szerződés megkötésében működött közre bűntársával, Sziebert György jogi igazgatóval, amelyek mögött nem volt tényleges teljesítés. Ezért cserébe milliókat fizettek a vezetőknek a szerződő partnerek.
Félórás fagyoskodástól mentette meg az utast a figyelmes buszvezető
Olvasónk két jófej buszvezetőnek köszönheti, hogy nem kellett fél órát a megállóban fagyoskodnia az éjszakai buszra várva. Történt, hogy a busz amire várt kimaradt, így a csatlakozást elméletileg nem érhette volna el. De mégis sikerült neki, ugyanis a buszvezető megemelte a tempót, rávillogott a 923-asra, ami megvárta az utasokat:
Kedves BKV-figyelő!
Épp most értem haza egy futsal-meccsről. Idegenben jártunk Szentesen, a Népligetnél lyukadtam ki éjfélkor. Az akkor esedékes 901-esnek nem akaródzott jönni, együtt fáztunk csodálkozva a 3 egyébként szokatlanul barátságos- biztonságival. 10 perc késéssel beérkezett a pótbusz (biztos, hogy az, csuklós 901-esként sosem jár). Ez a 10 perc épp elég lett volna, hogy a 0.30-kor Flóriánon járó 923-ast lekéssem Békásmegyer felé menet.
Utolsó kommentek