Anno, az ánti viágban divat volt a villamos ütközőjén utazni - tujázni. Akinek nem volt pénze, az ott tömegközlekedett. A napokban a 14-es vonalán a Lehel utcában két kisfiú csak úgy szórakozott. (Forrás: Élőben a városból)
2008. június 15. 09:23
Hova ne ülj a buszon?
Egy kis összeállítást készítettünk azoknak, akik utazás közben le szeretnének ülni, de nem szeretnének semmilyen fertőzést elkapni a hajléktalanoktól. Több év tapasztalata az, hogy állandó helyeik vannak, kerülik a buszvezető közelségét, és a zártabb helyeket kedvelik. Ezeket olvashatjátok most, összegyűjtve.
Volvo busz
Ajánlani tudom, hogy még rosszullét esetén se üljetek le a Volvo buszok legutolsó, 3-as üléseire (motor mellett). Hajléktalanoknak a legideálisabb hely. A buszvezető sem lát rájuk, zárt, és itt bent marad a szaguk, ergo kevesebb a panasz. 7-es buszon szinte rendszeresen telepednek be hajléktalanok oda. Az ilyen üléseket kerülni kell:
Ikarus 280
Ezeken a buszokon a hajléktalanok kedvenc helye a hátsó ajtóval szemben van. Aki jót akar, oda ne üljön le. A blog indulásakor még egy -éppen ott- maga alá húgyozó nőt is bemutattunk, de azóta jöttek képek szép számmal. Aki jót akar az a buszvezetőhöz legközelebb üljön, mert ők sem tűrik meg a szagokat, és leszállítják az ilyen embereket. Ott valószínűleg nagyobb a "tisztaság".
2008. június 14. 13:40
Zárt buszsáv hülye autósoknak
Külföldön az autósok annyira szemtelenek, hogy az előlük elzárt buszsávba a busz mögött próbálnak betolakodni. El sem merem képzelni, mi lenne, ha nálunk vezetnék ezt be. A balesetes videókkal megtelne a Youtube.
2008. június 14. 08:42
Az utasok arcába böfögnek a buszvezető gyerekei
Úgy tűnik, hogy a műszerfalon utaztatás, és a gyerekek munkába cipelése nem egyedi eset. Az elmúlt napokban egy olvasónk a 47-49-es villamospótlón tapasztalt hasonlót, bár a buszvezető és a gyerek is kulturáltabb volt. Lehet védeni a buszvezetőt, hogy nem tud mit csinálni a gyermekeivel napközben, este. De akkor sem az a megoldás, hogy 3 gyermekével együtt dolgozik szinte minden nap.Bár a BKV-figyelőt sem a beszélgetés, sem a telefonálás nem zavarja, úgy gondoljuk, mindennek van határa, nem kötelező mindent eltűrni. A kép illusztráció
Tisztelt Szerkesztőség!
Egy rendkívül visszataszító atrocitásra szeretném felhívni a figyelmet! A panaszomat már elküldtem a BKV-nak is, most várom a visszajelzésüket, bár lehet, hogy túl optimista vagyok....
Napi utazója vagyok a Kőbánya-Kispestről induló 98-as busznak, amellyel rendszerint a végállomásig, Rákoskeresztúrig szoktam utazni.
Van egy sofőr, aki rendszeresen negyedmagával érkezik meg, immár "megszokottan" a menetrendszerinti induláshoz késve. A pereputty tagjai, korukból ítélve, a sofőr gyermekei lehetnek. Két fiatal srác és egy lány. Nem elég, hogy egyfolytában a menetrendszerinti indulás késik, ha ez a sofőr van szolgálatban, nem elég, hogy az egész busz tele van a kiabálásukkal meg a viháncolásukkal, arról nem is beszélve, hogy elméletileg a sofőr nem beszélgethetne vezetés közben, de még az utasokat is inzultálják. A legutóbbi alkalommal, azzal szórakoztak, hogy ki tud hangosabban büfögni, illetve alsófertályon könnyíteni magán az utasok orra alá. Az egyik sofőrrel kokettáló gyerek még meg is jegyezte a legközelebb ülő utas arcába bámulva szenvtelenül, hogy: „had szagolja”! Leszálláskor pedig az Én arcom kapta meg a napi fokhagymás illatú röfögést.
Na most ezen lehet nevetni, röhögni, ez tényleg biztos poénos, de nem havonta több ezer forintos bérletért. Éppen elég némelyik utast elviselni, amelyik nem tud kulturáltan utazni, de azért az már sok, ha a paraszt viselkedéshez az alapanyagot a sofőr, meg a pereputtya szolgáltatja.
Nem fogom annyiban hagyni a dolgot, mert naponta utazom ezen a járaton és épp eleget futottam már össze ezzel a „bandával”, hogy most már elegem legyen!
Legutóbbi incidens: 2008-06-13
Járat: 98
A busz indulása: 22:27 /menetrend szerint, mert ezzel a sofőrrel 22:30/
Tisztelettel:
Fülöp Richárd
2008. június 13. 14:14
Még a Kontrollban sem voltak ilyen figurák
Kedves Szerkesztő!
Már pár hónapja figyelemmel kísérem a blog működését, és felháborítónak tartom ezt a mentalistást ami a cégnél folyik. Lenne egy költői kérdésem. Hány utas orrát kell még betörni, hány utast kell lerúgni a járműről, hány utast kell még nyilvánosan megalázni hogy valami történjen? A BKV struccpolitikája egy cseppet sem fog változtatni a helyzeten, mivel levelek százaira egy egyszerű "no response" üzenet fogad az e-mail postafiókban. Az, hogy a BKV az utolsó mocsadék söpredéket alkalmazza ilyen munkára, az nem egy európai nagyvároshoz méltó viselkedés.
És mi még röhögtünk a Kontroll című filmen. Hát komolyan mondom azok a figurák sokkal különbek mint amik mostanában a mozgólépcsőknél és az éjszakai járatokon fellelhetők.
Egy egyszerű dologra szeretnék a levelemmel rávilágítani. Hallhattunk már több száz esetet a céggel kapcsolatban, és akárki jelent fel akárkit, akár bíróságra is viheti a dolgot , de a helyzet továbbra is változatlan. Egyszerűen mivel egy monopol cégről van szó, így nem tudunk vele mit kezdeni, pedig elsődleges megoldás a strukturális átalakítás lenne. Ha egy vezető képtelen ellátni a feladatát, és fogalma sincs arról ami az utcán történik, akkor erre a posztra nem alkalmas.
Persze a havi x milliót ugyanúgy felveszi, és meg lehet nézni azt hogy mi történik a cégen belül. Becsületükre váljék hogy a Combinora végre szereltek légkondit, legalábbis amin én utaztam volt hűtés. Viszont az ilyen apróságoktól eltekintve gyökeres változásokra lenne szükség a cég életében. Nem lehetne valahogy ezeket az eseteket felkarolni és valahogy olyan formában tálalni, hogy az hatással legye a BKV jövőbeli munkájára? Mert az embereknek véges a türelmük.
Köszönöm hogy kibontakozhattam.
Dombai András Bundi
Utolsó kommentek