Tisztelt BKV Figyelő!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
1.) Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast!!
A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen. Ezért a világ bármely pontján elérhető világhálón, a BKV Zrt. www.bkv.hu internetes oldalán keresztül is lehetőséget biztosítunk arra, hogy a külföldiek még a budapesti látogatásukat megelőzően idegen nyelveken is tájékozódhassanak a budapesti tömegközlekedés sajátosságairól, az egyes jegyfajtákról, a közlekedés igénybevételi lehetőségeiről, illetve annak feltételeiről.
Számos jegyfajtánk kifejezetten a Budapestre látogatók speciális igényeinek kielégítését szolgálja, ilyen pl. a napijegy, a turistajegy, a hetijegy vagy a Budapest Kártya, melyek igénybevételével, a budapesti helyismerettel nem rendelkező külföldi vendégeink kényelmesebben, egyszerűbben és külön jegykezelés nélkül utazhatnak a közösségi közlekedési járműveken.
A rendelkezésünkre álló adatok alapján, a 2007. július 11-én, a 3-as metró, Deák Ferenc téri állomásának peronján történt esettel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.
Jegyellenőreink elmondták, hogy az ellenőrzés folyamán 3 fiatal, külföldi utas érvényes jegyet vagy bérletet nem tudott felmutatni, amiért jogosan kívántak velük szemben pótdíjazási eljárást kezdeményezni. Alapvető angol szavakkal tájékoztatták őket arról, hogy a BKV Zrt. jogosult arra, hogy az utasok jegyének és bérletének érvényességét az utazás során bármikor ellenőrizze. Az utazási feltételeink alapján - melyek betartása valamennyi utasunk, így a magyarországi turisták számára is egyformán kötelező -, aki járműveinken érvényes jegy, bérlet nélkül, vagy érvénytelen jeggyel, bérlettel kísérli meg az utazást, illetve vagy valamilyen kedvezményt jogosulatlanul vesz igénybe, az pótdíjat köteles fizetni.
BKV reagált néhány bejegyzésre
BKV-s élmények
Lentebb 2 beérkezett BKV-s észrevételt olvashattok. Többek között szó lesz ellenőrről és a kocsiszínbe közlekedő villamosokról. Az észrevétel írói és Mi is várjuk a hozzászólásokat, valamint a hasonló történeteket a
bkvfigyelo@index.hu
címre!
Kedves BKV figyelő!
Szeretném megosztani veled az alábbi kis szösszenetemet. Ha arra érdemesnek találod, tedd ki kérlek.
Érdekes anomáliaszenvedő alanya voltam ma éjjel. Kedvesem Szentendrén lakik, és az utolsó (23:10) hévvel járok haza, a másnapi munka miatt. Árpád-hídnál leszállok, majd az 1-es villamossal megyek, ami eddig vagy Baross kocsiszínbe közlekedett, és akkor az számomra csak Lehel útig jó, vagy Angyalföld kocsiszínbe, és akkor tudok vele teljesen hazáig menni, mivel olyankor lefordul a 14-es vonalára, és szállít utast is.
Ma volt "szerencsém" megismerni a 3. változatot, ami Angyalföld kocsiszínbe közlekedik, de nem szállít utasokat. A helyzet úgy alakult, hogy mint eddig százszor, leszálltam Lehel útnál, átballagtam a 14-es megállójába, várom szépen a villamost, olvasgatom könyvecskémet, villamos jön, szépen, lassan, meggondoltan, majd ugyanígy megállás nélkül továbbhalad. Kérdem én miért? Nehezére esett volna felvenni engem? Megjegyzem a következő megállóban szintén volt egy várakozó, ő tehát ugyanúgy lemaradt, mint én. Ennyit a szolidaritásról:( Mert, ha másért nem, legalább azért elvihetett volna, hogy éjjel ne gyalogoljak.
Mai élményemet elküldöm a BKV ügyfélszolgálatának, és a BKV figyelő! blognak is, hátha kiderül, miért is jó ez egyes villamosvezetőknek.
Egy másik "élmény":
Amitől ragad a padló
Miki képeiből kiderül, hogy mitől is ragad a padló. Aki esetleg nem látná annak elmondom. A padlón és az ülésen vizelet található! Miki buszvezető, neki szóltak az utasok, hogy csináljon valamit az utassal, mert ez nem állapot! Mindenki maga döntse el, ezek után le ül-e bármelyik járművön is. (Én eldöntöttem)
Re: Horogkereszt, piros csillag
A fiúnak – aki a pólót hordta – a barátnője küldött képet a pólóról, illetve arról, hogy Magyarországon forgalmaznak különböző ruhára varrható csillagokat is, köztük vörös csillagot is.. Ezek után mindenki jobban el tudja képzelni a helyzetet. Aki esetleg nem olvasta a történetet, az még most tegye meg.
Kulturált utazás
Új képek érkeztek a fotópályázatra. Azt a következtetést kell levonnom, hogy az Ikarus 260-280 típusú buszokat kevésbé takarítják, mint például egy Volvókat. Természetesen a járművek összemocskolásáról nem a BKV tehet, hanem a jól nevelt utasok akik kiöntik az innivalójukat és összefirkálják a buszt. A BKV és a takarító társaság arról viszont tehet, hogy a kiöntött innivaló még hónapok elteltével is ugyan olyan állapotban a padlón van.
Utolsó kommentek