Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

1 hónap, zenével

Üdvözlünk mindenkit!

Úgy éreztük, hogy itt az ideje megköszönni nektek a rengeteg látogatást, a hozzászólásokat a beküldött BKV-s élményeket és a bloggal kapcsolatos észrevételeteket. A beérkezett képekből ezért egy videóra valót gyűjtöttünk össze és tettünk alá egy kis zenét is. Aki a kezdetektől velünk volt, fel fogja ismerni őket, és tudni fogja, hogy miről is van szó. Aki esetleg később jött, lapozgasson vissza, és nézegesse az eddigi 118 bejegyzést, meg fogja találni a képeket és el tudja olvasni, miről is volt itt szó. Tartsátok meg jó szokásotokat és látogassatok el minden nap, és írjatok ha észrevételetek van.

További kellemes olvasgatást kívánunk!

14 Tovább

A BKV közlekedésének átszervezése utas szemmel

Helló!

Nem tudom, hogy ilyen - mondhatni elvi, vagy inkább hangulati - kérdéssel érdemes-e Hozzátok fordulni, de megpróbálom.

A VEKE honlapján ( http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=357 ) van egy igen részletes ismertetés arról, hogy milyen változások várhatók a közlekedésben. Van benne egy olyan is, hogy a 4-es gyors busz megszűnik, a 4-est és a 105-öst pedig összevonják, és 105-ös viszonylatszámmal közlekedik majd a Gyöngyösi utca és az Apor V. (volt Lékay János) tér között. Azért így 105-ösként mert a BKV meg akarja szüntetni az azonos viszonylatszámokat.

Na emiatt kicsit elszomorodtam, mert a 4-es busz már - ha jól tudom - 1978 óta jár a jelenlegi útvonalán (illetve korábban hosszabb volt a járat), és az elmúlt 29 évben évben nem okozott problémát a fővárosiaknak, azaz senki nem keverte össze a 4-es villamossal (ami a nép száján egyébként sem 4-es, hanem 4-es - 6-os).

Értem a BKV szándékát, nem is oktalan gondolat, de ezt olyan helyeken kellene bevezetni, ahol ténylegesen zavaró lehet, nem ott, ahol nagyobb kavarodást okoz ez a "kiigazító" változás, mint amennyi hasznot. Ha következetes lenne a BKV, akkor a metró sem lenne 4-es, hanem mondjuk 12-es, de persze mondhatja erre a vállalat, hogy a metrót meg a buszt azért csak nem keverik össze, de erre meg mondom én, hogy a buszt és a villamost sem szokták. Gondoljatok bele, összességében mekkora felfordulást okoz ez majd a budapesti tömegközlekedésben, hiszen a 6-os busz, 6-os villamos, 78-as busz, 78-as troli is érinti egymás útvonalát, valamelyiknek tehát változnia kell majd, de melyiknek?

És megéri-e ennyire felborogatni a számozási rendet egy bizonytalan új szisztéma miatt, mikor van egy viszonylag bevált, megszokott régi? (Még ha a régiben ha nagyon erőltetik, tényleg lehet logikai bukfencet találni, de hát mi már csak így szoktuk és szerettük meg). Kicsit olyan ez, minthogy együtt nő fel az ember egy utcanévvel, akkor talán élete végéig az tolul a szájára, akárkire is változtatják meg a feje felett. A 4-es busz nekem 4-es marad örökre, és sajnálnám, ha eltűnne a BKV palettájáról (gondolom az óbudaiak a 6-osukat sajnálnák, és még sorolhatnám ki mit veszthetne el az új számozási szisztéma miatt). Egyébként annyira nem csak az én agylövésem, hogy a személyes ismeretségi körömből ketten is írtak már a BKV-nak ezügyben, épp a napokban derült ki, mikor szóbahoztam nekik. Hát még a többiek, a hallgatag többség, akiket ugyan zavar a dolog, de nem fáradnak a levélirogatással (bár csak bátorítani tudok mindenkit a levélírásra, akit ennek az új módinak a bevezetése zavar).

Ha esetleg közlöd a levelem - amit nem bánnék - kérlek hagyd le a nevem, és az e-mail címem, ennek nincs jelentősége, annak azonban, hogy felhívjuk a vállalat figyelmét egy alapvetően jó ötlet nem túl szerencsés megoldásának a veszélyére, annál inkább...

Kösz, hello Gábor
25 Tovább

A BKV válaszolt

Tisztelt Gál Mihály! 

Köszönjük, hogy Önök – Társaságunk szakembereivel együtt – azon munkálkodnak, hogy a BKV-t kedvelők lelkes táborát növeljék és e célok támogatása érdekében egy internetes portált is üzemeltetnek.

Járműveink takarítását egy külső cég végzi, mellyel az előző vezetés kötött szerződést. A Társaságunkhoz érkezett sok kifogás, panasz miatt jelenleg felülvizsgáljuk ezt a megállapodást, hiszen utasaink mellett mi is érzékeljük a felvetett problémákat. Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.

A megállók takarítására vonatkozóan lényeges megemlítenünk, hogy azok tisztántartása, karbantartása kis mértékben a BKV Zrt., nagyobb mértékben az FKF Zrt., valamint az illetékes önkormányzat feladata. Szakembereink jelzik a gondokat (pl.: megállóhelyi hulladékgyűjtők gyakoribb ürítése) az FKF Zrt. felé. Ezt már többször megtettük és a továbbiakban is megtesszük. Arra kérjük Önöket, hogy ezt tegyék meg Önök is, amikor problémát tapasztalnak. A járművek tisztántartására tett törekvéseink ellenére (pl.: minden reggel tisztán forgalomba adott járművek, szennyezés esetén azonnali takarításra való intézkedés) sajnos továbbra is nagy kihívást jelentenek a vandál, „firkálós”, „hajléktalan” stb. utazásai. Mi is keressük a megoldást egy biztonságosabb és komfortosabb közlekedési morál kialakítására. Első lépésként az éjszakai járatainkon lesznek biztonsági őrök, vélhetően augusztus közepétől (amennyiben eredményes lesz az erre kiírt közbeszerzés). Jó javaslat a gyorsreagálású csapat felállítása, megvizsgáljuk ezt a lehetőséget is.

Bízunk benne, hogy az Önök segítségével is hozzájárulhatunk egy európai színvonalú közlekedési kultúra kialakításához.

Budapest, 2007. július 25.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
14 Tovább

Várakozás a metróra

Kedves Figyelő!

Tegnap este 3-as metróval mentem haza kb 7 és negyed nyolc között. Menetrend szerint Kőbánya-Kispest irányából 6 percenként jár a metró, több mint 9 pecet vártam rá a Pöttyös utcánál. Ellenkező irányba 4-6 perc van megadva, ennek ellenáre 2 ill. 2,5 percenként ment el egy szerelvény. Az persze már csak hab a tortán, hogy minden megálló előtt vészfékezéssel álltunk meg az alagútban... Ezen kívül még egy érdekes dolgot tapasztaltam, ellenkező irányba elment egy szerelvény, amelyen egyel kevesebb kocsi volt, így vigyázni kellett arra, hogy nehogy valaki esetleg megszokásból a peron végén szálljon fel :-))) Láttál már ilyen szerelvényt, én még nem.

Üdv: Gábor

Válasz: Kedves Gábor, az alagútban nem vészfékkel, hanem feltehetőleg LÉGfékkel álltatok meg, ennek több oka is lehet. A szerelvényen pedig azért volt egyel kevesebb kocsi, mert az nem a 3-as metró szerelvénye, hanem a 2-esé, csak valamilyen okból át kellet mennie a Kőér utcai kocsiszínbe:) Arra, hogy miért járt a metró 9 percenként, sajnos nem tudom a választ! Köszi a levelet:)
79 Tovább

Állam az államban

Tisztelt BKV figyelő!

Azt írják, hogy új vezérigazgató van a BKV-nál és még nem történt semmi.Ez így nem teljesen jó, mert hiszen a vezér fizetését duplájára emelték. Ez azért „történés”, vagy nem? Én is mindig olyan munkahelyet szerettem volna találni, ahol dupla pénzt kapok, és nem kell érte csinálni semmit. Csak nekem valahogy nem jön össze.

Amíg a BKV azzal foglalkozik, hogy a járművezetők 40 fokos melegben is nyakkendőben és hosszú nadrágban vezessenek, addig érdemi döntéseket nemigen fognak hozni. Ja, és még kellene egy néhány ellenőr a placcokra, mert nincsenek elegen, hogy naponta többször szekáljanak a bérlet-mutogatással. Nekem ugyan éves bérletem van, de ezt naponta többször kell bizonyítanom, ahányszor átszállok valamerre. Tudom, hogy ez a BKV bevételét növeli, de ezért talán nyújtani is kellene valamit végre.

A napi 8 millió plusz bevételből nem jutna mindennap csak egy járműbe egy légkondi, addig amíg szépen lassan mindegyikbe be lenne szerelve. Vagy egyéb javításokra, fejlesztésekre fordítani. De a BKV állam az államban. Azt csinál amit akar. Vagyis nem akar semmit, csak a pénzt nyelni. Bocsánat, de nem lehet indulat nélkül ezekről a dolgokról írni.

Üdvözlettel: Éva néni
13 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek